تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۲۰۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهل انگاری ، متهم اصلی حوادث انفجار گاز
عامل انسانی مهم‌ترین علت وقوع حوادث گاز است و آگاه بودن مردم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از حوادث گاز دارد .
  رییس HSE (رئیس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست) شرکت گاز خوزستان اظهار داشت : با بیان اینکه صنعت گاز دومین صنعت پرریسک دنیا است ، افزود: ۹۹درصد اتفاقات و حوادث گازی که رخ می‌دهد به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی مشترکان است.
 
آگاه بودن مردم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از حوادث گاز دارد و می‌تواند از بیشتر اتفاقات در بخش گاز جلوگیری کند.
 
نادر زری میدانی تصریح کرد  : در تمامی حوادث انفجار گازی که در اهواز رخ داد با کارشناسی و بررسی که انجام دادیم مشخص شد که مشترکان دقت کافی را نداشته و به نکات ایمنی توجه نکرده اند.

.وی افزود: روزانه شرکت گاز با بودارکردن گاز شهری شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کند تا ساکنان واحد‌های مسکونی متوجه نشتی گاز شوند و برای رفع مشکل اقدام کنند.
 
رییس HSE شرکت گاز خوزستان بیان کرد: باید در این مورد صاحبان واحد‌های مسکونی دقت کافی را داشته باشند تا در صورت استشمام بوی گاز با شرکت گاز برای رفع نشتی تماس بگیرند.

زری میدانی با اشاره به خرید یک سری دستگاه‌های مدرن نشت یاب گاز در استان افزود: یک سری دستگاه‌های مدرن نشت یاب گاز در شرکت گاز استان خریداری شده است که لیزری هستند و کمترین نشتی گاز را در هر نقطه از محل لوله کشی را با کمک GPS نشان می‌دهد.

زری میدانی ادامه داد: متاسفانه در مواردی حفاری بدون هماهنگی با شرکت گاز باعث آسیب دیدن لوله‌های گاز و وقوع حادثه می‌شود.

وی گفت: به همین منظور کمیسیون حفاری در استان تشکیل شده است تا هر گونه حفاری در مسیری که خطوط لوله گاز قرار است انجام شود با هماهنگی این شرکت صورت گیرد.

وی گفت: براساس مصوبه مجلس تمامی مشترکان گاز شهری بیمه هستند و هزینه بیمه آن‌ها در قبض گازی که پرداخت می‌کنند قید می‌شود، تا در زمان وقوع حادثه امکان جبران خسارت وجود داشته باشد.

زری میدانی در پایان یاد آور شد : مشترکان زیادی که دچار حوادث ناشی از گاز شدند از این بیمه استفاده کردند و شرکت‌های بیمه در این بخش باید حامی مشترکان باشند.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار