تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۲۰۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید تضمینی گندم و کلزا در شوشتر در هشت مرکز انجام می شود
 رییس اداره تعاون روستایی شوشتر گفت: هشت مرکز تعاون روستایی کار خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاوزان را به صورت شبانه روزی در این شهرستان انجام می دهند.

سید اسد جمشید  زاده  بیان کرد : خرید گندم و کلزا توسط مراکز تعاون روستایی از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تاکنون  ۷۰۰تن گندم و ۵۰۰ تن کلزا مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است. 

وی افزود : متولی خرید گندم تضمینی در کشور شرکت غله و بازرگانی است اما تعاون روستایی به عنوان مباشر اقدام به خرید گندم تضمینی می کند.
رییس اداره تعاون روستایی شوشتر ادامه داد : علاوه بر مرکز خرید گندم ابوطیور، شهید مدرس ، و گوریه چهار مرکز در میان آب و آبگرمک نیز کار خرید گندم و کلزا را در این شهرستان انجام می دهند .

وی گفت : پارسال ۶ هزارتن کلزا و ۹۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف توسط مراکز خرید تعاونی روستایی از کشاورزان شوشتر خریداری شد.
رییس اداره تعاون روستایی شوشتر افزود : از کشاورزان انتظار داریم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در دست داشتن مدارک و مستندات لازم به این مراکز مراجعه کنند .

شهرستان شوشتر با داشتن خاک حاصلخیز و آب فراوان از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در خوزستان است.
سالانه حدود ۵۵۰ هزارتن محصول کشاورزی در شوشتر تولید می‌شود.در این شهرستان بیش از ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم وجود دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار