تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۲۰۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتار طیور زیر چتر دامپزشکی خوزستان انجام می‌شود
 کنارکوهی گفت: کشتارگاه‌های طیور در خوزستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و نظارت کارشناسان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مصطفی کنار کوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های متولی در خصوص تامین گوشت مرغ موردنیاز استان به منظور ارائه خدمات بهداشتی مناسب و تامین امنیت غذایی مردم، کشتارگاه‌های طیور با همه ظرفیت فعال هستند.

او با بیان اینکه همه محصولات این مراکز با رصد و کنترل کارشناسان دستگاه‌های متولی در تنظیم بازار و همچنین با نظارت کارشناسان دامپزشکی خوزستان وارد چرخه مصرف می‌شوند، افزود: مسئولان فنی بهداشتی و دستیاران بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها تحت نظارت‌های عالیه اداره کل دامپزشکی با حضور در همه شیفت‌های کشتارگاه‌ها ضمن نظارت بر فعالیت‌های بهداشتی با توان حداکثری، بر روند تولید مرغ کشتاری نظارت دارند تا محصولی کاملا سالم به بازار مصرف وارد شود.

کنارکوهی بیان داشت: میزان مرغ زنده ورودی و گوشت مرغ خروجی از کشتارگاه‌های داخلی طیور در سامانه‌های دامپزشکی بصورت روزانه ثبت می‌شوند و بررسی اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های دامپزشکی، موید افزایش تحویل و کشتار مرغ در کشتارگاه‌های طیور استان نسبت به مدت مشابه پارسال است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی خوزستان، ۹ کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، بهبهان و مسجدسلیمان با داشتن روحانی ناظر شرعی و دامپزشک ناظر بهداشتی در استان فعال می‌کنند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار