تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۲۰۴۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۸۶ پروژه برق رسانی در خوزستان اجرا شد
  اجرای ۵۸۶ پروژه برق رسانی از جمله دستاوردهای مهم دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۹ در خوزستان است که در راستای محرومیت زدایی ودر کنار غیرحضوری نمودن ارائه خدمات به مشترکین و هوشمندسازی بر مبنای برنامه محوری به اجرا درآمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به شاخص ترین عملکرد شرکت توزیع نیروی برق در خوزستان گفت:  با اجرای پویش الف_ ب_ ایران، برق رسانی به ۴۲ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۶۶ خانواربا ظرفیت سه هزار و ۷۵ کیلو ولت ترانسفورماتور  درسال ۱۳۹۹و با صرف اعتبار ۳۷۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال انجام شد که بالاترین عملکرد برق رسانی به روستاها در کشور است.

علی خدری افزود : شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در بخش خدمات الکترونیکی نیز اقدامات چشمگیری داشته به گونه‌ای که صد در صد خدمات مورد نیاز مشترکین را غیرحضوری ارائه داده و در این شاخص رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد :  از آنجایی که مراکز اتفاقات شهرستانها به عنوان بازوی اجرایی در عملیات تعمیر و نگهداری شبکه، به هنگام بروز خاموشی، نقش تعیین کننده ای دارند لذا این شرکت طرح هوشمند سازی مراکز اتفاقات را در کل استان اجرایی کردیم و با ثبت خرابی و خاموشی شبکه از طریق گوشی تلفن همراه با (اپلیکیشن برق من)، میز خدمت غیرحضوری، و پاسخگویی هوشمند از طریق سامانه ۱۲۱؛ باعث عدم مراجعه حضوری شهروندان و مشترکین شد که رضایتمندی و ارتباط دو سویه با مشترکین حاصل آن بود.

خدری خاطرنشان کرد : مجموعه شرکت توزیع برق با هدف نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه در بخش خانگی، طرح برق امید را اجرایی کرد که با اجرای این طرح از اول آذر ۱۳۹۹ تا پایان سال، ۲۵ درصد مشترکین مشمول طرح برق امید (پویش الف -ب)شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به اجرای پروژه های برق رسانی در استان گفت: تعداد ۵۸۶ پروژه در سال ۹۹ در قالب ۳۲۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی، ۴۲۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۷۵۱ ترانسفورماتور، ۳۷ کیلومتر شبکه های روشنایی و ۱۰ هزار و ۵۲۱ چراغ روشنایی در حوزه کاهش تلفات، اصلاح و بهینه سازی شهری و روستایی، تامین برق شهری _ روستایی و مسکن مهر، برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق، نیرورسانی، قدرت مانور، نصب فیدرخروجی، توسعه و بهینه سازی شبکه و توسعه روستایی و اصلاح و بهینه روشنایی معابر عملیاتی کرده که ۵۰ درصد از این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و ۵۰ درصد دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اقدام است.

۳۵۰مگاوات صرفه جویی در مدیریت مصرف برق

خدری با اشاره به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی استان خوزستان و بالا بودن مصرف برق در بیشتر ایام سال  گفت: گرمای طاقت‌فرسا در فصل تابستان، افزایش اوج مصرف و اختلاف پیک بار چهار برابری نسبت به زمستان را موجب می شود که باید اقدامات با نهایت دقت و برنامه ریزی در دستور کار قرار بگیرد ؛ به همین جهت با تلاش مجموعه شرکت توزیع خوزستان توانستیم با اجرای برنامه مدیریت مصرف و کاهش ساعات اداری، ۳۵۰ مگاوات مدیریت مصرف داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ به دلیل شرایط سخت کرونایی، سال سختی برای صنعت برق کشور بود و تامین برق کشور در این شرایط خاص از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار بود اما به رغم تمامی مشکلات؛ مجموعه صنعت برق کشور توانست به مدد نیروهای توانمند و همکاری شایسته مردم استان خوزستان، تابستان را که به دلیل گرما و زمستان را که به دلیل تامین سوخت نیروگاه‌ها در پیک قرار داشتیم، پشت سر بگذارد.

بهره‌برداری از۱۲۲ طرح برق رسانی در خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر سال گذشته ، ۱۲۲ طرح برق رسانی با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال در خوزستان بهره برداری شد .

وی ادامه داد :  از این تعداد، ۴۰ طرح مربوط به برق رسانی به روستاهای بدون برق خوزستان بود که با تلاش انجام شده از نعمت برق برخوردار شدند.

خدری افزود: نگاه ما توجه به مناطق روستایی و کم برخورداری است که از نعمت برق برخوردار نیستند و امیدواریم تا سال آینده نیز ۴۰ روستا در خوزستان برق دار شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با بیان اینکه بیشتر روستاهای بالای ۲۰ خانوار خوزستان برق دار شده‌اند گفت : بقیه روستاها، یا روستاهای اسکان فصلی هستند، یا راه دسترسی ندارند و یا کد روستا ندارند که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها سال آینده نسبت به برق رسانی به این روستاها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: از امسال یکهزار سامانه خورشیدی قابل حمل به عشایر داده می‌شود تا بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

افزایش ۳.۸ درصدی مصرف انرژی خوزستان در سال گذشته

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۶۲ گیگاوات ساعت برق در استان تولید شد، گفت: انرژی مصرفی سال گذشته استان برابر ۳۷ هزار و ۳۹۲ گیگاوات ساعت بود که نشان‌دهنده حدود ۳.۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ است.

فرامرز شادفر ادامه داد : از این میزان برق تولیدی در استان ۳۵.۴ درصد توسط نیروگاه های برق آبی، ۶۳.۶ درصد توسط نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۰.۹۴ درصد توسط نیروگاه های تولید پراکنده، تولید و به شبکه تحویل شده است.
وی با بیان اینکه میزان تولید برق در خوزستان در مقایسه با سال ۱۳۹۸ کاهش ۷.۶ درصدی نشان می دهد، افزود: از میزان برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۲.۸ درصد توسط بخش دولتی «نیروگاه رامین و ماهشهر» و ۵۷.۲ درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر تولید شده است.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: پیک بار بر روی شبکه در سال ۱۳۹۹ به میزان هشت هزار و ۵۱۸  مگاوات بوده  که نسبت به پیک بار سال گذشته  ۵.۳۹ درصد افزایش داشته است.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار