تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۲۰۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فعالیت ۴۰۰ طلبه داوطلب برای مبارزه با کرونا در هلال احمر خوزستان
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با اشاره به فعالیت مراکز نمونه گیری مقابله با کرونای هلال احمر در مبادی ورودی استان گفت: گروه های داوطلب این نهاد بویژه بیش از ۴۰۰ طلبه داوطلب در مقابله با کرونا فعالیت دارند.

علی خدادادی  اظهار داشت:علیرغم پایان یافتن تعطیلات نوروزی، فعالیت تیم های عملیاتی قرارگاه مقابله با شیوع ویروس کرونا این جمعیت کماکان ادامه دارد.

وی افزود: در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه تاکنون بیش از 974 مورد تست رپید ابتلا به کرونا و 316 مورد نیز تست pcr نمونه گیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان، گفت: یک هزار و 240 تردد کننده در این پایانه ها مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفتند و دو مرکز نقاهتگاهی نیز آماده پذیرش موارد ارجاعی است.

خدادادی در ادامه از فعالیت بانک های امانات جمعیت هلال احمر نیز خبر داد و اعلام کرد :بیش از 325 تجهیزات پزشکی شامل کپسول های اکسیژن به همراه مانومتر، دستگاه های bipap و دستگاه های اکسیژن ساز به صورت امانی در اختیار بیماران مبتلا به کرونا و نیازمندان به این تجهیزات قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به گسترش سطح فعالیت جمعیت هلال احمر استان خوزستان در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی نیز تصریح کرد: این جمعیت در 2 محور اجرای بخش نظارتی این طرح که به عنوان طرح ناظران سلامت نامگذاری شده است  و مشارکت در بخش رهگیری به فعالیت می پردازد.

خدادادی بیان داشت: در بخش نظارتی تا کنون بیش از 43 هزار و 300 مکان در قالب این طرح مورد ارزیابی تیم های جمعیت هلال احمرقرار گرفته و بیش از 298 هزار و 200 نفر نیز از خدمات اجرای این طرح بهره مند شده اند.

رئیس مرکز هلال احمر خوزستان گفت: در بخش رهگیری مبتلایان بدون علامت نیز ایستگاه‌های تست رپید تشخیصی ابتلا به ویروس کرونا کماکان در ترمینال های مسافربری برون شهری،ایستگاه های راه آهن ، فرودگاه و برخی مراکز بهداشتی و درمانی فعال هستند و روزانه حدود 2هزار و 800نمونه گیری انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اظهار داشت: علاوه بر فعالیت‌های عنوان شده 400طلبه عضو کانون های طلاب معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز ایثارگرایانه ،دست از تلاش و خدمت به بیماران مبتلا شده به کرونا که در بیمارستان ها بستری هستند ، بر نداشته و ارائه خدمات خداپسندانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمردر مراکز درمانی نیز در حال انجام است.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار