تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۱۹۶۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهکارهایی برای رزرو و خرید ارزان بلیط پرواز

قیمت بالای بلیط هواپیما گاهی به حدی مایوس کننده است که خیلی از ما را از سفر با هواپیما منصرف می‌کند و سفر با وسایل نقلیه جایگزین نظیر قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی را ترجیح دهیم. با این‌حال، بارها و بارها از دوستان و آشنایان راجع به پروازهای چارتر ارزان بخصوص در مورد پرواز‌های داخلی شنیده‌ایم. اما این چطور ممکن است؟ با وجود نوسان مداوم قیمت و هزاران فروشنده، چطور، چه زمانی و از کجا می‌توانیم بلیط ارزان تهیه کنیم؟ پاسخ به این پرسش‌ها و راهکارهایی برای تهیه بلیط پرواز با قیمت مناسب، همه و همه نکاتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اگر شما هم مسافرت با هواپیما را ترجیح می‌دهید، با ما باشید تا بیاموزید چطور با صرف وقت و هزینه کمتری برای مسافرت‌های خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

چطور می ‌توانیم بلیط هواپیما ارزان ‌تر پیدا کنیم؟

ترفندهای نه چندان دشواری وجود دارند که با پیروی از آنها می‌توانیم به سادگی هزینه کمتری را برای پرواز صرف کنیم. در ادامه، به طور خلاصه آنها را بررسی خواهیم کرد.

· برای جستجو از موتور جستجو گردشگری حرفه‌ای استفاده کنید؛ به جای صرف ساعت‌ها وقت در وب‌سایت‌های مختلف به کمک موتورهای جستجوی خدمات گردشگری مانند رادار361 همه فروشندگان و پیشنهادات موجود را یکجا ببینید، تا بتوانید با انتخاب بهترین قیمت، در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

· پروازهای چارتری را بررسی کنید؛ اگر بلیط چارتری هواپیما فروش نرفته باشند، آژانس مسافرتی برای جلوگیری از ضرر، آن را با قیمت‌های پایینی عرضه می‌کنند. بنابراین گاهی پرواز‌های چارتری ارزان را می‌توانید پیدا کنید. با این‌حال بعضی اوقات پرواز چارتری می‌تواند از پرواز سیستمی هم گران‌تر باشد. پس راه معقول بررسی همزمان آنهاست.

· پرواز در زمان نامناسب را امتحان کنید؛ می‌خواهید ارزان پرواز کنید؟ نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. شما باید زود بیدار شوید. یا تا دیروقت بیدار بمانید! ارزان‌ترین پروازها، چه پرواز داخلی و چه بین المللی، پروازهایی هستند که در مواقع عجیب و غریب حرکت می‌کنند، مثل پروازهای 6 صبح، پروازهای 10 شب، پروازهایی با 9 ساعت استراحت در وسط ناکجاآباد. اگر می خواهید پس‌انداز کنید، این زمان‌ها را برای سفر برگزینید.

· در فصول کم تقاضا سفر کنید؛ در فصل اوج سفر، به خاطر تقاصای زیاد، قیمت رزرو هتل و پرواز چند برابر خواهد شد، پس اگر به مسافرت ارزان علاقه دارید، بسته به مکانی که می‌خواهید بروید، فصل نامناسب را انتخاب کنید. مثلا تابستان برای مسافرت به منطقه گرمسیری و زمستان برای منطقه سردسیری.

· در مورد زمانبندی سفر، انعطاف‌پذیر باشید؛ روش دیگر برای پس‌انداز، داشتن برنامه سفر انعطاف‌پذیر است. در روزهای اواسط هفته مثل دوشنبه و سه‌شنبه معمولا پروازهای ارزان‌تری خواهید یافت، زیرا افراد کمتری در این روزها سفر می‌کنند. این درحالی است که آخر هفته‌های قیمت بلیط هواپیما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

اکنون که به صورت مختصر با روش‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما آشنا شدید، احتمالا در مورد تهیه بلیط برایتان سوالاتی پیش خواهد آمد که در ادامه سعی کرده‌ایم به رایج‌ترین سوالات مربوط به خرید بلیط پرواز پاسخ دهیم.


چند روز قبل از پرواز بلیط رزرو کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران، بهترین زمان برای رزرو پرواز است. زمان‌بندی خرید بلیط، عاملی بسیار تعیین کننده در هزینه‌ آن است. از سوی دیگر، در فصل‌های شلوغ و پر رفت‌و آمد، استرس پر شدن همه پروازها و جاماندن ما از مسافرت، معقول بنظر می‌رسد. این در حالی است که یک باور عمومی در مورد ارزان شدن بلیط لحظه آخری وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از افراد این کار را به ساعاتی قبل از پروازشان موکول کنند. اما مناسب‌ترین زمان برای رزرو بلیط چه زمانی است؟

توصیه عمومی در مورد زمان تهیه بلیط این است که هر چه زودتر به برای رزرو بلیط پرواز خود اقدام کنید. اما این توصیه کاملا درستی نیست و خرید زودهنگام می‌تواند ضرر مالی چشمگیری را برای شما در پی داشته باشد.

اگر بخواهیم بطور دقیق به این پرسش پاسخ دهیم، باید بگوییم این بستگی دارد که در چه زمانی و به کجا می‌خواهید سفر کنید.

برای مثال، اگر قصد سفر خارجی و با مسافت زیاد را دارید، با توجه به اینکه پروازهای محدودی دارند، هرچه به زمان پروازتان نزدیکتر شوید، احتمال تکمیل ظرفیت و گرانتر شدن پرواز بالاتر می‌رود. برای چنین سفرهایی خوب است از یکماه قبل اقدام به رزرو پرواز نمایید.

اما اگر هدف شما پرواز داخلی است، اگر خیلی زود بخرید، احتمالا ضرر خواهید کرد. چرا که در اوایل زمان عرضه بلیط، قیمت بالاتری خواهند داشت. البته این قیمت‌ها بالاتر از حد استاندارد نخواهد بود. با گذشت زمان، معمولا برای جلوگیری از خالی ماندن ظرفیت هواپیما، هزینه را کاهش می‌دهند تا مشتریان را ترغیب به خرید کنند. البته فراموش نکنید تعویق رزرو بلیط به لحظات آخر کار درستی نیست. به علاوه، نکته یاد شده برای فصول و روزهایی است که تقاضا برای سفر کم باشد، در زمان‌های پرتردد، اتفاق برعکسی خواهد افتاد و هزینه بالاتر از حد معمول خواهد رفت.

در مورد پروازهای چارتری، همانطور که می‌دانید، وقتی یک آژانس مسافرتی صندلی‌های یک هواپیما را در یک بازه زمانی معین اجاره می‌کند، بلیط‌های مربوط به آنها را با هر قیمتی که خودشان تعیین کنند در دسترس قرار خواهند داد. بنابراین، قیمت پرواز چارتری لزوما ارزان‌تر از پرواز سیستمی نخواهد بود. خصوصا وقتی تقاضا برای سفر زیاد است و ظرفیت هواپیما با سرعت پر می‌شود، بلیط‌های چارتری با قیمت خیلی بالاتر از سیستمی فروخته خواهند شد. برای پرواز چارتری ارزان، اگر زمان سفرتان در دوران پیک سفر و اخر هفته‌های شلوغ نیست، هر چه بیشتر صبر کنید و نزدیک به زمان پرواز اقدام به رزرو چارتری لحظه آخری کنید، هزینه کمتری خواهید پرداخت. چرا که در این زمان‌ها، آژانس‌های مسافرتی برای جلوگیری از خالی ماندن صندلی‌هایشان، پیشنهادهای هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کنند. پس کمی صبور باشید تا قیمت‌ها شکسته شوند.


چگونه قیمت های پرواز داخلی را مقایسه کنیم؟

همانطور که گفته شد، یکی از پرهزینه‌ترین قسمت‌های یک سفر، بلیط هواپیما است. بنابراین قیمت پرواز نقش بسزایی در انتخاب آن دارد. بخصوص در مورد سفرهای داخلی؛ چرا که تنها گزینه موجود برای رسیدن به مقصد، هواپیما نیست.

هر چقدر هم که یک سفر هوایی باعث صرفه جویی در زمان شود و راحتی بیشتری داشته باشد، اگر صرفه اقتصادی نداشته باشد، منطقی بنظر نمی‌رسد. برای انتخاب و تصمیم‌گیری بهتر باید زمان صرف کنیم تا گزینه‌های موجود را بیابیم و قیمت آنها را بررسی کنیم. برای اینکه این فرایند بازده بیشتری داشته باشد، باید بتوانیم پروازهای مختلف موجود را به طور همزمان بررسی کنیم. این درحالی است که همه ما اغلب با ورود به یک سایت فروشنده و انتخاب مبدا، مقصد و بازه زمانی، فهرست بلیط‌های موجود آن فروشنده را مشاهده و بر اساس نیاز خود و مقایسه قیمت بین پروازهای موجود، اقدام به رزرو می‌کنیم.

با توجه به اینکه نرخ یک پرواز مشخص که به صورت همزمان توسط فروشندگان متعدد ارائه می‌شود، گاها تفاوت‌های زیادی دارد، پیدا کردن فروشنده مورد اطمینان با پایین‌ترین قیمت احتمالا کار آسانی نباشد. ممکن است زمان زیادی را در جستجوی بلیط صرف کنید اما همچنان از اینکه پایین‌ترین قیمت را برگزیده‌اید یا خیر مطمئن نباشید. حتی ممکن است این پروسه بقدری فرسایشی باشد که پس از ساعت‌ها جستجو، در نهایت با خستگی و نا امیدی با مراجعه به اولین فروشنده در صفحه جستجو، اقدام به خرید نمایید. کاری که می‌توانند ضرر مالی زیادی را به شما تحمیل کند. بنابراین، باید بدنبال راهی باشید تا همه قیمت‌های پرواز داخلی موجود را که توسط فروشندگان و آژانس‌های مختلف عرضه می‌شود، به صورت یکجا بررسی کنید.

برای صرفه‌جویی در وقت و پوشش بهتر همه فروشندگان، از یک موتور جست‌وجوی قوی که به همه اطلاعات مربوط به پروازهای داخلی و فروشندگان آنها دسترسی دارد، استفاده کنید. توصیه ما به شما سایت رادار361 است.

مقایسه قیمت در سایت رادار چگونه است؟

رادار 361، یک موتور جستجوی خدمات گردشگری شامل هتل و هواپیما است که اطلاعات مربوط به همه پروازهای داخلی و فروشندگان معتبر و شناخته‌شده را جمع‌آوری کرده است، تا جایی که آن را به بهترین گزینه برای مقایسه قیمت پروازهای داخلی تبدیل کرده‌ است.

شما می‌توانید به راحتی با انتخاب مبدا، مقصد و زمان مورد نظرتان، به سرعت به فهرستی کاملی از پروازهای داخلی و فروشندگان آنها دست پیدا کنید، ساعت پرواز و قیمت‌ها را مقایسه کنید و به ارزان‌ترین فروشنده متصل شوید.

سایت رادار برای ایجاد راحتی در جستجو، فیلترهایی نظیر نوع هواپیما، شرکت هواپیمایی وکلاس پروازی (بیزنس و اکونومی) را نیز مشخص کرده است. ضمنا می‌توانید با فیلتر کردن محدوده زمانی پرواز، جستجوی خود را دقیق‌تر کنید. اگر اولویت شما قیمت است، می‌توانید نتایج جست‌وجو را بر اساس قیمت مرتب کنید تا راحت‌تر تصمیم بگیرید. یا حتی اگر عجله دارید، نزدیک‌ترین پرواز ممکن را انتخاب کنید تا از سفر جا نمانید!

خرید پرواز از سایت رادار چگونه است؟

اگر تصمیم خود را برای شروع یک ماجراجویی یا یک سفر کاری با هواپیما گرفته‌اید، نوبت به رزرو و خرید بلیط هواپیما می‌رسد. برای خرید بلیط پرواز راه‌های زیادی از آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های فروشنده خدمات گردشگری گرفته تا سایت‌ها و فروشندگان آنلاین وجود دارد.

خرید از یک آژانس مسافرتی هر چند مزایایی مانند تعهدات ضمانتی به همراه دارد، قطعا نمی‌تواند به شما کمکی در صرفه‌جویی مالی کند چرا که این آژانس‌ها عموما برای خود نیز درصدی سود باید بردارند که باعث افزایش قیمت می‌شود،ضمن آنکه مسلما زمان بیشتری را باید برای مذاکره با کارشناسان آژانس صرف کنید. هر چند خرید آنلاین هم سختی‌های خودش را دارد.

ممکن است تصور کنید خرید آنلاین به راحتی یک جستجوی ساده در موتور جستجوی گوگل و کلیک بر اولین نتیجه جستجو است. اما وقتی تصمیم به این کار بگیرید، متوجه وجود هزاران فروشنده در دنیای وب می‌شوید که انتخاب از میان آنها می‌تواند خیلی دشوار باشد. خصوصا آنکه قیمت‌ها و خدمات ارائه شده آنها تفاوت‌های زیادی دارد، ضمن آنکه ممکن است از اعتبار آنها مطمئن نباشید. پس راه حل چیست؟

همانطور که گفته شد رادار361 با فهرست‌بندی گزینه‌های موجود، برای شما امکان جستجو از میان فروشندگان داخلی معتبر و مقایسه آنها با هم را فراهم می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای جستجو و رزرو بلیط پرواز داخلی به سایت رادار مراجعه کنید.

فراموش نکنید رادار361 یک موتور جستجو است و نه فروشنده! این یعنی رادار 361، به شما بلیط را نمی‌فروشد. بلکه امکان اتصال به فروشنده‌های معتبر را فراهم می‌کند. به این ترتیب که پس از آنکه مکان و زمان سفر خود را مشخص کردید و مطابق نیاز خود گزینه‌های موجود را فیلتر کردید، می‌توانید فروشنده‌ها و قیمت‌های آنها را مقایسه کنید و سپس با کلیک بر خرید بلیط، به فروشنده مربوطه متصل شوید و اقدام به رزرو بلیط پرواز داخلی مطلوب خود نمایید.

از دیگر امکانات سایت رادار، اطلاعات کامل در مورد همه هتل‌ها و اقامتگاه‌های داخلی است. در مورد هتل‌ها نیز مانند بلیط هواپیما، رادار این امکان را به وجود می‌آورد که به صورت همزمان همه فروشنده‌های معتبر را با هم مقایسه کنید و سپس اقدام به رزرو هتل نمایید. پس با مراجعه به سایت رادار می‌توانید ضمن صرفه جویی در هزینه و وقت خود، با خاطری آسوده از سفر خود لذت ببرید.

در پایان، اگر قصد سفر با هواپیما را دارید، فراموش نکنید که خود را محدود به یک پرواز و یک زمان خاص نکنید. سعی کنید تا حد ممکن انعطاف داشته باشید، روز و زمان پرواز خود را در صورت امکان کمی جابجا کنید و حتما نسبت به مکان و زمان سفرتان، در فاصله زمانی بهینه‌ای قبل از پرواز اقدام به رزرو نمایید. گران خرید نکنید و حتما قبل از انتخاب بلیط، کمی وقت بگذارید و گزینه‌های موجود را مقایسه کنید. کاری که به لطف رادار361، زمان زیادی نخواهد برد. تا با خاطری آسوده از خرید خود مطمئن باشید و لذت یک سفر ارزان و مقرون به صرفه را تجربه کنید.

:
:
:
آخرین اخبار