تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۲۱۹۱۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاربردی ترین مودم فیبر نوری مخابرات چیست؟
 امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار های جدید و به صرفه ای در زمینه های مختلف پدید آمده که مودم های فیبر نوری یکی از آن ها است. این مودم ها، یکی از تجهیزات امروزی برای تجربه شبکه اینترنت پر سرعت بدون قطع و وصلی اینترنت و خط تلفن شما ، حتی در زمان قطع برق می باشد.

اگر شما هم در محل زندگی خود، اداره و ... با مشکل قطع و وصل شدن اینترنت یا سرعت ضعیف آن و ... روبه رو هستید، با ما همراه باشید. در ادامه در مورد هرآنچه لازم است، از این مودم بدانید، صحبت می کنیم.

کاربردی ترین مودم فیبر نوری مخابرات چیست؟

مودم فیبر نوری چیست؟

این مودم در ابتدا فقط برای ارسال تماس صوتی طراحی شد، اما هم اکنون می توانید هر استفاده ای با بهترین کیفیت را داشته باشید. این دستگاه در سمت مشترک نصب می شود. به این صورت که کابل مخصوص اینترنت فیبر نوری ، از مخابرات به داخل منزل کاربر منتقل می شود که نیاز به تجهیزات مخصوصی می باشد.

با استفاده از این مودم، چندین کاربر بدون این که مشکلی داشته باشند، می توانند از اینترنت پر سرعت استفاده کنند.

همچنین امکان اتصال بدون سیم نیز ممکن است. شاید برای شما هم سوال شده باشد که چگونه می شود، از این مودم بدون سیم استفاده کرد ؟

مودم های فیبر نوری دارای وای فای داخلی هستند که این آپشن هم باعث شده اینترنت پر سرعتی را تجربه کنید. فیبر به جای برق، برای انتقال داده به نور متکی است و این باعث می شود، اتصالات فیبر نوری بسیار سریع تری را ایجاد کند.

کاربردی ترین مودم فیبر نوری مخابرات چیست؟

انواع مودم فیبر نوری

مودم فیبر نوری می تواند ONTیا ONU باشد که از نظر کارایی شباهت زیادی دارند. هر دو، دستگاهی هستند که در سمت کاربر نصب می شود و کاربر از طریق آن، اینترنت فیبر نوری دریافت می کند .

همچنین هر دو در شبکهGPON قابل نصب است. دارای پورت هایی هستند که یک یا چند دستگاه می توانند از آن استفاده کنند. معمولا افرادی که کار حرفه ای انجام می دهند، استفاده می کنند.

1) مودم (optical network terminal) : ONT در ارائه خدمات انتقال صدا، ویدیو و اینترنت عملکرد بسیار خوبی دارد . ONT های هوآوی سری Echolife می تواند انتخاب خوبی در شبکه FTTH برای دفاتر کوچک و مصرف خانگی باشد.

· امکان تست و کانفینگ از راه دور می باشد .

· کنترل و نظارت بر لینک ها بصورت end to end

· کاهش مصرف برق تا 25%

2) مودم (optical network unit): ONU این مودم بهترین انتخاب برای کاربران خانگی در مجتمع های بزرگ و ادارات متوسط است. زیرا بستر لازم برای ارائه خدمات پهن باند و همچنین سرویس انتقال VOlP بر روی شبکه FTTB را فراهم می کند .

مودم ONU در شرایط جوی متفاوت طراحی شده است و شما می توانید در هر جایی که زیر ساخت مخابراتی دارد، استفاده کنید.

· امکان تنظیم از راه دور

· مصرف بهینه انرژی

· کار بدون صدا و فن

کاربردی ترین مودم فیبر نوری مخابرات چیست؟

مزایا و معایب مودم فیبر نوری

یکی از مزیت های این مودم این است که داده ها را با سرعت 1 گیگا بایت بر ثانیه انتقال می دهد. مثلا دانلود هایی که با استفاده از اینترنت سیم مسی بیش از 22دقیقه زمان می برد، با فیبر فقط در 8 ثانیه انجام می شود.

در تجارت و شرکت هایی که ارتباطات و همکاری اینترنتی زیادی دارند، بسیار کارایی دارد و باعث افزایش پتانسیل پهنای باند آن ها و کاهش نویز می شود.

همانطور که می دانید امنیت شبکه های سایبری موضوعی است که بسیار حائز اهمیت است. آیا می دانستید که به راحتی می توان واسطه ای بر روی کابل مسی متصل کرد و اطلاعات را به سرقت برد؟

همچنین شما می توانید سریع متوجه شوید که کدام سیم ها در خطر افتاده است، زیرا امواج نوری ساطع می کند .

سرعت در کابل های فیبر به اندازه آن وابسته نیست، فضای کمتری را نیاز دارد و وزن آن بسیار کم است .

اینترنت فیبر نوری ایمنی، ماندگاری، استحکام و کیفیت عالی دارد، فشار بیشتری را تحمل می کند، سخت افزار کمتری نیاز دارد و نگهداری از آن ارزان تر از اینترنت کابل های مسی است.

در برابر نوسانات دما مقاوم است .

هزینه مودم فیبری بیشتر است، اما به خاطر اینکه تنها ارائه دهنده آن، شرکت مخابرات است، هیچ تعرفه رقابتی ندارد .

کاربردی ترین مودم فیبر نوری مخابرات چیست؟

تفاوت ADSL و VDSL

برای ADSL نیاز به کابل مسی از مخابرات تا منزل کاربر می باشد، سرعت پایین تری دارد و قیمت آن ارزان است، برای پروژه های بزرگ و حرفه ای انتخاب خوبی نیست .

برای VDSL نیاز به کابل فیبر نوری است، اما نیازی نیست تا خانه یا محل کار کاربر کشیده شود و فقط تا نزدیک ترین جعبه تقسیم به خانه کاربر کشیده می شود. از داخل جعبه تا خانه کاربر از کابل مسی استفاده می شود. قیمت بسته های آن پایین تر و به صرفه تر است .

کاربردی ترین مودم فیبر نوری مخابرات چیست؟

برند های برتر سازنده مودم فیبر نوری

1. مودم تی پی لینکTX_VG1530

یک مودم VIOPGPON با وای فای تک باند N300 و دو آنتن خارجی 5dB و درگاه های ارتباطی کامل در کلاس +B است. همچنین دارای یک درگاه SC/APCGPON ، چهار درگاه RJ 45LAN هزار مگا بیتی، دو درگاه RJ11FXS برای مصرف های VOIP ، یک درگاه USB2.0 است و از نظر امکانات کامل می باشد.

2. مودم تی پی لینک TX_6610

یک مودم GPON در کلاس C+ با همان سرعت دانلود و آپلود مودم قبلی است، اما درگاه های ارتباطی کمتری دارد و بدون وای فای می باشد .

دارای یک درگاه SC/APC و یک درگاه RJ45 گیگا بیتی است و درگاه USB ندارد. این مودم برای کاربر هایی که مودم بدون وای فای می خواهند، مناسب است. اگر بخواهید از وای فای با این مودم استفاده کنید، باید یک روتر وای فای با درگاه های گیگا بایتی زیاد به آن وصل کنید.

3. مودم هواوی HG8245H

مودم هواوی HG8245H یکی از بهترین و معروف ترین وای فای در ایران است. حداکثر سرعت دانلود 2488 مگا بیت و آپلود 1244 مگا بیت است. از وای فای تک بانده N300 با دو آنتن خارجی برخوردار می باشد .

از نظر درگاه های ارتباطی کامل و بی نقص است. دارای 4 درگاه LAN گیگا بیتی، دو درگاه PON، درگاه RJ11 برای VOIP، درگاه USB2.0 و کنترل از راه دور می باشد.

4. مودم هواوی HG8546M

یکی دیگر از مودم‌های معروف که به وفور در بازار ایران یافت می شود، می باشد. این مدل ارزان تر از مدل قبلی هواوی برای مصارف خانگی است .

دارای چهار درگاه اینترنت یک گیگا بیتی، یک درگاه PON، یک درگاه RJ11، یک درگاه USB2.0 و دو آنتن خارجی می باشد و نسبت به مدل قبلی از تراشه ضعیف تری سود می برد.

5. مودم یوتل G242

یک مودم GPON با وای فای N300، یک درگاه LAN هزار مگا بیتی و یک درگاه LAN صد مگا بیتی ، یک درگاه FXSRJ11 و یک درگاه USB 2.0 به همراه دو آنتن خارجی برای وای فای است و در ایران ساخته می شود.

شرکت یوتل دارای ۳ مدل وای فای که به ترتیب شامل G241،G242 و G242 new face است. مدل جدید new face از نظر ظاهری با G242 تفاوت دارد، اما از نظر مشخصات سخت افزاری مشابه هستند .

مدل G241 بدون وای فای است و فقط دارای یک درگاه هزار مگابیتی است.

شرکت مهندسی فرنیروی شرق با پیشینه درخشان بیش از یک دهه کار و تلاش در بیشتر بخش ها گوناگون صنعت برق ایران در راستای تخصصی تر کردن خدمات مهندسی و محصولات، با تاسیس و مشارکت چهار شرکت تخصصی دیگر گروه شرکت های فرنیرو را بنیان نهاد. هم اکنون شرکت فرنیرو به عنوان شرکت مادر، با ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه و تکیه بر توان خود و همچنین بکارگیری پتانسیل های شرکت های گروه می تواند راهکارهای گوناگونی را به صورت مهندسی، تامین، ساخت و اجرا (EPCI)، تامین و اجرا (PC) ، طراحی و مهندسی E)) و تولید محصولات ارائه نماید.

جهت خرید تجهیزات شبکه، راه اندازی، نصب و اجرا، با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و یا می توانید برای خرید تجهیزات شبکه، از طریق فروشگاه اینترنتی فرنیرو ، خرید خود را ثبت نمایید.

02188518316-17

09374850326

:
:
:
آخرین اخبار