تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۱۸۸۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توضیحات کامل مربوط به درب ضد سرقت

توضیحات کامل مربوط به درب ضد سرقت

این درب‌ها قطعا با یک درب معمولی برابر نیستند. یک درب ضد سرقت نسبت به یک درب معمولی کاملا تقویت شده و بسیار مقاوم‌تر است. ولیکن متاسفانه به دلیل اینکه مرجع قابل اعتماد و مشخصی برای آشنایی وآگاهی مردم در رابطه با درب ضد سرقت اصل وجود ندارد برخی از شرکت‌ها و کارخانجات از این موضوع سو استفاده کرده و درب معمولی که هیچ تشابهی با درب ضد سرقت ندارد را به اسم درب ضد سرقت و با قیمت بسیار بالا به فروش مردم ناآگاه می‌رسانند. بنابراین ما قصد داریم در ادمه مطلب شما را با انواع درب ضد سرقت آشنا کرده و آنها را بررسی و مقاسیه نماییم. همان گونه که از نام ان پیدا است این درب برای امنیت خانه و ساختمان یا... بسیار کاربردی است. چرا که با استفاده کردن از چنین دربی در ساختمان یا منزل خود خیلی راحت و با خیال آسوده و مطمئن می‌توانید از خانه خارج شوید.

چگونگی اجزای ساختار درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت: بدون شک مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش یک درب قفل آن است. درب ضد سرقت دارای قفل‌هایی به دفعات تقویت شده است (نسبت به قفل یک درب معمولی و نرمال)، درب‌های ضد سرقت دارای قفل‌های مختلف و متنوعی است که امنیت و مقاومت هر یک از این قفل‌ها به یک اندازه و میزان خاصی است.

لولای درب ضد سرقت: از آنجا که می‌دانیم سارقین می‌توانند به وسیله اهرم کردن لولاهای درب ضد سرقت آن را تخریب نموده و به داخل ساختمان نفوذ کنند، تولیدکنندگان درب ضد سرقت لولاهای آن را طوری طراحی کرده‌اند که عمدتا لولای آنها از سمت خارج کاملا پوشیده و پنهان هستند و به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند.

لایه‌های درب ضد سرقت: درب ضد سرقت عمدتا تشکیل شده از چند لایه است که لایه داخلی (میانی) آن ساخته شده از جنس فولاد است. همچنین لازم به ذکر است که تولید کنندگان فضاهای خالی بین لایه‌ها را با استفاده از پشم سنگ پر می‌کنند.

درب آکوستیک یا درب ضد حریق چیست

در کارخانجات و کارگاه‌هایی که خارج شهر و در حومه شهر قرار دارند که امکان سرقت بسیار زیاد است قطعا باید از درب بسیار با کیفیت و مقاومی استفاده کرد که حتی اگر سارقین موفق شدند تا لایه‌های سطحی درب را تخریب کنند‌، از بین بردن و تخریب لایه میانی درب برای آنها غیرممکن باشد. بنابراین درب ضد حریق یا به عبارتی درب آکوستیک بهترین گزینه است که شما می‌توانید با اطمینان آن را مورد استفاده قرار دهید. این نوع درب‌ها با تزریق موادی ویژه از جمله ضد تخریب، ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد رطوبت تقویت می‌شوند.

البته باید ذکر کرد که یکی نکات بسیار مهمی که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن دقت کرد این است که درب ضد سرقت مورد نظرتان با مکانی که در آن قرار خواهد گرفت تناسب داشته باشد. برای مثال در مکان‌هایی مثل شرکت‌های صنتعی و کار‌خانه‌ها و یا مکان‌های مثل شمال کشور که هوای مرطوبی دارند بهتر است از دربی با خاصیت ضد اسید و درب‌هایی با خاصیت ضد رطوبت استفاده کرد.

انواع درب ضد سرقت

1. درب ضد سرقت ترک

2. درب ضد سرقت چینی

تفاوت درب ضد سرقت چینی و ترک

لولای درب ضد سرقت چینی از هر دو طرف کاملا پنهان است در صورتی که لولای درب ضد سرقت ترک از داخل قابل مشاهده اما از خارج پنهان است. رویه درب ضد سرقت ترک به دو شکل است، ام دی اف روکش شده با چوب طبیعی و یا ام دی اف روکش شده با پی وی سی. اما درب ضد سرقت چینی از فلز استیل با رنگ کوره‌ای است. همچنین وزن درب ضد سرقت چینی بسیار سبک است در صورتی که درب ضد سرقت ترک وزنی تقریبا دو برابر مدل چینی خود دارد.

:
:
:
آخرین اخبار