تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۱۸۷۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سوداگران میراث فرهنگی در دزفول دستگیر شدند
  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: یک باند که قصد جستجوی اشیای تاریخی در بخش سردشت دزفول را داشتند دستگیر شدند.

 مهدی چناری روز یکشنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: با توجه به گزارش رسیده از منابع و مخبران محلی مبنی بر فعالیت باند حفار غیرمجاز در روستای تمد بازارگه در حوزه استحفاظی پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، نیروهای این یگان پس از اطمینان از صحت موضوع، طی هماهنگی با پاسگاه سردشت به محل اعزام شدند که در مسیر در گردنه ای به نام تخت شوشتری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شدند.

وی افزود: پس از بازرسی از خودروی مشکوک یک دستگاه موتور برق، چراغ قوه و وسایل حفاری کشف و بلافاصله با متهم به محل حفاری اعزام شدند. 

 چناری گفت: افراد سودجو و فرصت طلب با هدف جستجوی اشیای تاریخی اقدام به حفاری کرده بودند که در این حفاری و اطراف آن یک دستگاه کمپرسور و مقداری کابل برق، پتک و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و یک نفر دستگیر شد.
 رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با بیان اینکه محل موردنظر تاریخی نبوده است، بیان کرد:  افراد دستگیر شده همراه با پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار