تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۱۸۷۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوای خوزستان اواخر هفته بارانی می‌شود
  مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار سطح زرد به دلیل پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی به استان گفت: هوای خوزستان اواخر هفته جاری با فعالیت این سامانه بارانی می‌شود.

محمد سبزه‌زاری افزود: این سامانه بارشی از اواسط روز پنجشنبه ۲۱ اسفند به خوزستان وارد می‌شود که با رگبار باران و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای، احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات همراه است.
وی مدت زمان ماندگاری این سامانه بارشی را تا اوایل روز شنبه۲۳ اسفند پیش بینی کرد و گفت: بیشتر بارش‌ها در شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان خواهد بود و در دیگر مناطق به‌صورت نقطه‌ای و پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال شکستگی درختان، صاعقه و کاهش دید موقتی واحتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان ناشی از فعالیت این سامانه ادامه داد: باید تمهیدات لازم برای کاهش خسارت احتمالی ناشی از رعد و برق و تگرگ، وزش باد و صاعقه در خوزستان به کار گرفته شود.
سبزه زاری با پیش بینی افزایش ارتفاع موج تا اوایل روز یکشنبه ۲۲ اسفند گفت:در این مدت آب‌های شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: تا روز چهارشنبه هفته جاری پدیده غالب در استان مه رقیق یا غبار صبحگاهی و وزش باد متوسط در برخی ساعات خواهد بود.
وی گفت:از اواسط وقت روز دوشنبه تا اوایل روز سه‌شنبه هفته جاری نیز احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات خوزستان وجود دارد و تا روز پنجشنبه روند افزایش ۲ تا پنج درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: روز یکشنبه هفته جاری ، آب‌های شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان مواج و متلاطم خواهد بود.

در شبانه روز گذشته آبادان با ۲۴.۸ و ایذه با ۱.۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در خوزستان داشتند.
حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۴.۱ و حداقل ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار