تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۱۸۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
درخشش 32 عکاس خوزستانی در جشنواره بین المللی عکس سلامت روان
درخشش 32 عکاس خوزستانی در جشنواره بین المللی عکس سلامت روان

 سلامتی محصول سه بعد انسان یعنی"سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اجتماعی " است این ابعاد در کنار هم سلامتی و سالم زیستن را ایجاد می کنند. در این بین تامین سلامت روانی، جسمی و اجتماعی یکی از اساسی ترین اهداف نظام سلامت است چرا که سالم زیستن با کارآیی فردی و اجتماعی افراد و در کنار آن با بخش های مختلف توسعه و پیشرفت های علمی و صنعتی جامعه گره خورده است و جوامع برای پیشرفت، بهتر است که منابع زیادی را برای بهبود سلامت روان جامعه مصرف کنند.

احساس رضایتمندی از خویش و با ارزش بودن و توانایی ارتباط مناسب و همدلی کردن با دیگران و حرکت بسوی رشد و تعالی، از نشانه های سلامت روان است .

جشنواره بین المللی عکس سلامت روان با ایجاد بستری جهت هم افزایی و هم فکری از منظر دیدگاه های متنوع فرهنگی قصد دارد با افزایش آگاهی عمومی در زمینه سلامت روان و حساس نمودن جامعه  موجب ارتقای  سطح سواد سلامت روانی اجتماعی افراد و افزایش شاخص های سلامت روان گردد.

ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان با هدف افزایش آگاهی در جامعه با استفاده از هنر عکاسان ایران وجهان توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با حمایت دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و با همکاری کلوپ عکس فوکوس، نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) در ایران و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی برگزار شد.

این جشنواره بین‌المللی در سه بخش با موضوع آزاد، موضوع سلامت روان و موضوع کووید ۱۹ (کرونا)، برگزار گردید و ۹ داور خارجی و داخلی بررسی حدود ۳۰ هزار قطعه عکس ارسالی از چهار هزار عکاس ایرانی و خارجی به این جشنواره را به عهده داشتند.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، هنرمندان از ۸۱ کشور آثار خود را برای حضور در این رویداد ارسال کردند و در ششمین دوره جشنواره، مشارکت عکاسان خارجی بیش از عکاسان ایرانی بود به گونه‌ای که ۵۸ درصد شرکت کنندگان، عکاسان خارجی و ۴۲ درصد عکاسان ایرانی بودند و این نشان می‌دهد جشنواره در ابعاد بین المللی بطور کامل شناخته شده و مخاطب مناسب و قابل توجهی کسب کرده است.

در بین عکاسان منتخب این جشنواره ، نام 32 عکاس خوزستانی هم به چشم می خورد. امین روشن افشار، نیوشا رادمنش، مهران عشقی ترکی، محمد آهنگر، علی بدیع، محمد قائدی ، فاطمه معینی فر، محمد مهدی عاملی، محمدرضا صالحی، معصومه عساکره، امل درویش، مبینا عیدانی، حجت الله کوهکن، مهزیار مهدی پور، علی محمدی، پژمان مولایی، سید احسان مرتضوی، علی نژادحسن، جواد شیدا، محمد عباسی، الهام عبدی زاده، میلاد آخی، میعاد آخی، محسن بنی سعید، بهنوش قنواتی، محمدصالح تفاخ، پریسا چراغی، امیررضا فخری، میثم خالدیان، امین نظری، ساسان رشتی پور و محمدرضا شهبازیان 32 عکاس خوزستانی منتخب ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان هستند.

:
:
:
آخرین اخبار