تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۱۸۱۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد خون در خوزستان مورد نیاز است
 رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خوزستان با اشاره به اینکه روزانه به ۵۰۰ تا۶۰۰ واحد خون در استان نیاز است افزود: شهرستان اهواز به تنهایی روزانه به ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون نیاز دارد تا جوابگوی بیماران تالاسمی باشیم.

دکتر لاله نظری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ماه های اخیر شاهد روند کاهشی اهدا خون هستیم لذا از عموم شهروندان درخواست می کنیم با توجه به نیاز شدید مراکز درمانی و بیماران تالاسمی و سرطانی به گروه‌های خونی ، به مراکز خون‌گیری در سطح خوزستان مراجعه کنند.

رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خوزستان با اشاره به روند کاهش ذخایر و فرآورده‌های خونی در خوزستان گفت: هم اکنون به همه گروه‌های خونی نیاز شدید داریم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی برخی شهروندان از اهدای خون به دلیل خطرات احتمالی ناشی از ابتلا به ویروس بیان کرد: اهدای خون هیچ خطری برای سلامتی و ابتلای احتمالی آنان به بیماری ندارد.

رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان گفت: در یک سال اخیر که شیوع بیماری کووید۱۹ در سطح کشور و خوزستان گسترش یافته است میزان اهدا خون کاهش قابل توجهی داشته است.شهروندان مشتاق اهدای خون می‌توانند با ورود به سامانه نوبت دهی انتقال خون، بدون معطلی به هر یک از پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده و خون اهدا کنند.

نظری گفت: با توجه به کمبود خون به تمام ادارات و ارگان های استان نامه دعوت کرده ایم تا در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کنند همچنین با نیروهای مسلح و بسیج هماهنگی شده که برای اهدای خون اقدام کنند.

وی عنوان کرد: همچنین از طریق ارسال پیامک به اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرده ایم برای تامین خون و فرآورده‌های مورد نیاز مراکز درمانی ، به پایگاه‌های ثابت و سیار خون‌گیری مراجعه کنند.

رییس بخش اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان گفت: پایگاههای انتقال خون امانیه و میدان شهید بندر(چهارشیر) اهواز از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب برای خون گیری و میزبانی از اهداکنندگان خون فعال هستند.

به گزارش ایرنا در یک سال گذشته شماری از کارکنان دستگاه‌های دولتی، ورزشکاران، هنرمندان و بسیجیان خوزستان با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون ، در این امر انسان دوستانه مشارکت کرده اند.   
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار