تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۱۸۰۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای ساماندهی بازارهای خرمشهر اقدام جدی انجام شود
 

 رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر با توجه به وضعیت کرونا و پیشرو بودن سال جدید، خواستار ساماندهی بازار صفا و دست‌فروشان بازار روز این شهرستان شد.

 فاخر ربیعی فر عصر امروز یکشنبه در جلسه شورای شهر خرمشهر به نابسامانی‌های بازار این شهرستان اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات شهری وضعیت نابسامان بازار صفاست؛ هرچند طرح ساماندهی بازار صفا آغاز شد و مسیر اصلی فاضلاب اجرا شده است اما قرار بود که انشعاب‌ها به مغازه‌ها اجرا شود که در حال حاضر وضعیت این بازار اسفناک است.

وی افزود: آبفا اعتبارات اجرای طرح را از محل طرح بازآفرینی بافت فرسوده تأمین می‌کند و سهل انگاری در اجرای پروژه مصداق ترک فعل است.

ربیعی فر ادامه داد: با توجه به پیش رو بودن ایام عید و شرایط بهداشتی بازار، کمیسیون عمران شورا باید کارگروهی را تشکیل دهد تا پیگیر وضعیت بازار صفا باشد.

رئیس شورای شهر خرمشهر همچنین خواستار تعیین تکلیف سریع‌تر بازار امام علی (ع) این شهرستان برای ساماندهی دست‌فروشان شد و گفت: بازار آماده اما به حال خود رها شده است که باید برای جابه‌جایی دست‌فروشان به سرعت جلسه‌ای تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه شورای شهر مخالف معیشت مردم نیست، توضیح داد: معیشت مردم مهم است اما مقابله با سد معبر وظیفه ذاتی شهرداری است و می‌تواند به پشتوانه حمایت قانون برنامه مدونی را برای ساماندهی دست‌فروشان اعمال کند.

ربیعی فر در رابطه با موضوع تعیین تکلیف فضای باز خواستار تشکیل کمیسیون تخصصی با حضور منطقه آزاد شد.

موسی مطور جزیره یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر نیز به مشکل افزایش شمار کیوسک‌های سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی کافی‌شاپ‌ها با توجه به ایجاد زمینه اشتغال، توجیه اقتصادی دارند و در مرحله اول باید مبحث دکه‌ها و کافی‌شاپ را جدا از هم در نظر گرفت.

 در این جلسه برخی از لوایح تصویب و دو لایحه به کارشناسی مجدد واگذار شد. همچنین محمدرضا عبادی یکی از اصحاب رسانه خرمشهر یک عنوان مشاور رسانه‌ای شورا منصوب شد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار