تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۱۷۷۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امتناع از عرضه مرغ از سوی مرغداری‌ها تخلف است
 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: خودداری از عرضه و فروش مرغ از سوی مرغداری ها تخلف است و با افراد متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

نعمت اله بیرانوندی  بیان کرد: نظارت بر مرغداری ها و فروشندگان مرغ در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است و با جدیت به دنبال کشف تخلف و برخورد با متخلفان در این حوزه هستیم.

وی افزود: مرغداری ها موظف هستند که مرغ های پرورش یافته را  بدون فوت وقت با قیمت مصوب در بازار و به کشتارگاه ها عرضه کنند در غیر این صورت متخلف محسوب می شوند.

بیرانوندی از دیگر موارد مورد بررسی در بحث فروش مرغ  را رسیدگی به تخلف گرانفروشی  عنوان کرد و اظهار داشت:  در چند ماه اخیر مردم در بحث مرغ در استان نسبت به نوسان قیمت این کالا و افزایش قیمت آن معترض و گله مند بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بیان کرد: طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور مرغداری ها و فروشندگان مرغ باید این کالای را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند و فروش خارج از قیمت مصوب تخلف تلقی شده و با فرد متخلف برخورد قانونی می شود.

در چند ماه اخیر قیمت مرغ در استان دچارنوسانات زیادی شد این در حالی است که اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرده بود روند جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته  رشدی هشت درصدی داشته است.

 طبق اعلام معاونت بازرسی سازمان صمت خوزستان نیز مرغداری های استان در مواردی از فروش مرغ به کشتارگاه ها خودداری کردند که همین موضوع باعث کمبود و افزایش قیمت این کالا شد.

در خوزستان ۷۵۰ مرغداری فعال وجود دارد که طبق اعلام ستاد تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلوگرم مرغ از سوی مرغداری ها ۱۴۴ هزار ریال و قیمت هر کیوگرم مرغ در بازار ۲۰۴ هزار ریال است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار