تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۲۱۷۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در منطقه حفاظت شده شیمبار
 طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس منطقه حفاظت شده شیمبار اندیکا از سوی محیط بانان منطقه انجام شد.

احمد طهماسبی شاه منصوری سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اندیکا  گفت: نهادینه شدن اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه کودکان می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را حل کند و نسلی کاملا حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست پرورش دهد.

او بیان داشت: در طرح یک ساعت با محیط بان علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت، آب و هوا، خاک و حیوانات و ارزش آن‌ها برای انسان و نقش آن‌ها در اکوسیستم و زنجیره غذایی، راه‌های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده بازگو می‌شود.

هماسبی شاه منصوری افزود: اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و سنین کودکی و نوجوانی بسیار اثر گذار دانست  و دانش آموزان در این طرح با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست آشنا می‌شوند و محیط بانان نیز به پرسش‌های دانش آموزان و معلمان پیرامون وظایف و رسالت حفاظت محیط زیست پاسخ می‌دهند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست اندیکا ادامه داد: طرح یک ساعت با محیط بان گامی بلند در زمینه حفاظت آگاهانه از محیط زیست است و  بدون مشارکت مردمی صیانت از محیط زیست بسیار سخت و ناممکن است.

این مقام مسئول گفت: در این طرح سعی شده در کنار توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی، حس مسئولیت دانش آموزان نسبت به محیط زیست و عشق به طبیعت برانگیخته شود و با پوشش گیاهی و جانوری و همچنین آثار زیان بار استفاده از پلاستیک آشنا شوند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار