تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پذیرش نسبی قرنطینه ۲ هفته‌‌ای خوزستان/عرضه واکسن ایرانی در اردیبهشت ۱۴۰۰
مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت از پذیرش نسبی قرنطینه دو هفته‌ای خوزستان در سطوح کلان کشور خبر داد.
 محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امشب در نشست ستاد کرونای دانشکده علوم پزشکی آبادان، در خصوص آخرین وضعیت تولید واکسن ایرانی کرونا، اظهار کرد: واکسنی که در ایران به دست بنیاد برکت در حال تولید است، روی نوع جهش یافته انگلیسی مطالعه کرده و اثر آن توان مهار ویروس انگلیسی را دارد. در صورتی که این واکسن در اردیبهشت ماه وارد مدار شود، تا شهریور ماه آینده شاهد اوج گیری نخواهیم بود.

وی آخرین وضعیت ویروس جهش یافته انگلیسی را در خوزستان تشریح کرد و گفت: تا به امروز سه مورد در شوشتر، یک مورد شادگان، یک مورد خرمشهر و یک مورد سوسنگرد و یک مورد در اهواز، ویروس جهش یافته انگلیسی به ثبت رسیده است.

مطلق با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی می‌تواند تا مهیا شدن واکسن در کنترل این اپیدمی ما را یاری کند، تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، سرعت بیماریابی در خوزستان بیشتر خواهد شد و نسبت به هر بیماریابی، اطرافیان، محل فعالیت و اماکنی که در پنج روز گذشته بیمار با آن در تماس بوده نیز پایش خواهند شد و به ازای هر تست مثبت، ۱۰ تا ۱۵ تست از اطرافیان وی انجام خواهد گرفت.

وی افزود: تنها نگرانی ما نسبت به برگزاری مراسم‌های عروسی و عزاداری است و مسافرت‌ها به شهرهای جنوب دیگر دغدغه ما است که دانشگاه‌های علوم پزشکی باید روی آگاهی بخشی در خصوص شیوه انتشار و ابتلا به این ویروس، کار کنند.

مشاور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای ایام نوروز و پیشنهاد احتمالی اعمال قرنطینه در کشور، گفت: اطلاعی دقیقی از این پیشنهاد در دست نیست، اما قطعاً ستاد کرونا برنامه‌ای برای این امر دارد و پیشنهاد ما در زمان فعلی، قرنطینه دو هفته‌ای خوزستان است و سپس روی عید نوروز برنامه‌ریزی خواهد شد.

مطلق خاطرنشان کرد: قرنطینه دو هفته ای خوزستان در سطوح کلان پذیرفته شده و در چند روز آینده، اعمال خواهد شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خوزستان ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار