تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۲۱۷۰۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری اهواز ملزم به اخذ مجوز اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح شد
 رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه مصوبات این شورا نافی فرآیندهای قانونی اجرای پروژه‌ها نیست، گفت: استانداری خوزستان، اجرای پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح در شهر اهواز را مشروط به اخذ مجوز از شورای عالی ترافیک اعلام کرده است.

عبدالزهرا سنواتی اظهار داشت: معاونت عمرانی استانداری خوزستان در نامه‌ای به شورای شهر درباره تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری اهواز اعلام کرده است که احداث هر گونه پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرداری اهواز باید با مجوز شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک استان باشد.

وی رویکرد جدید شورای عالی ترافیک را «انسان محور» عنوان کرد و افزود: بر همین اساس باید با شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک مکاتبه و از آنها نظرخواهی شود.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه شورای عالی ترافیک در تیرماه امسال، شهرداری اهواز مکلف شده است که نسبت به شروع پروژه بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اهواز حداکثر ظرف مدت زمان سه ماه آینده بر اساس شرح خدمات ابلاغی سازمان برنامه و بودجه و با هماهنگی شورای ترافیک خوزستان اقدام کند. به علت کمبود منابع و تغییر اولویت‌ها و رویکردها، همه طرح‌ها و پروژه‌های خودرومحور از جمله تقاطع‌های غیرهمسطح، صرفا پس از اخذ تاییدیه ترافیکی و ایمنی شورای همتا قابلیت اجرایی خواهند داشت.

سنواتی در ادامه درباره مصوبه روز گذشته کمیسیون تلفیق شورای شهر اهواز برای تعیین تکلیف تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری، بیان کرد: این مصوبه بعد از تصویب باید در کمیسیون تطبیق فرمانداری (برای تطبیق مصوبات شورا با قوانین و ضوابط) نیز تایید شود، سپس فرآیند گرفتن استعلام‌ها را طی کند.

وی با تاکید بر طی شدن روال قانونی اخذ مجوز شورای عالی ترافیک برای همه تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اهواز، اضافه کرد: هیچکدام از تقاطع‌های غیرهمسطح شهر اهواز دارای مجوز شورای عالی ترافیک نیست و مسئولیت هر کدام با افرادی است که بر اجرای آنها اصرار می‌کنند.

به گفته وی، در صورت بروز حادثه در هر کدام از تقاطع‌هایی که بدون مجوز اجرا می‌شود، باید به نهادهای نظارتی پاسخگو باشیم.

سنواتی تصریح کرد: مصوبات شورای شهر اهواز نافی روند قانونی برای پروژه‌ها نیست و شهرداری باید پیش از اجرا مجوزها و استعلام‌های لازم را بگیرد.

وی با اشاره به مشکل تداخل پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه با تاسیسات آب شرب اهواز، اظهار داشت: این پروژه نیز بدون مجوز شورای ترافیک اجرا شده و لوله ۱۴۰۰ آب اهواز از زیر آن عبور می‌کند که نیاز به جابجایی دارد زیرا در صورت آسیب به این لوله، در زمینه آب شرب با بحران مواجه می‌شویم.

سنواتی همچنین درباره دادگاه تجدیدنظر شهردار اهواز گفت: این پرونده مربوط به قوه قضاییه است و هنوز هیچ گزارشی درباره نتیجه دادگاه تجدید نظر به شورای شهر واصل نشده است.

بر اساس این گزارش، دی ماه امسال، در پی شکایت مرکز بهداشت غرب اهواز و معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان خوزستان علیه شهرداری و آبفای اهواز درباره آبگرفتگی‌های سال ۹۸ ، دادگاه بدوی رای خود را صادر کرده و مقرر بود که دادگاه تجدیدنظر نیز تشکیل شود.

برخلاف نامه استانداری خوزستان، امروز در جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر اهواز مصوب شد که اجرای فاز اول تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری (محور رفت و برگشت) آغاز شود و فرآیند اخذ مجوز از شورای عالی ترافیک و شورای ترافیک استان، برای اجرای فازهای دوم و سوم این طرح انجام شود.

مراسم کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری اهواز قرار بود روز یکشنبه ۲۶ بهمن برگزار شود که گفته می‌شود با دستور شورای عالی ترافیک متوقف شده است.

در حال حاضر تقاطع‌های غیرهمسطح شهید کجباف (چهارشیر)، میدان دانشگاه و زردشت در حال اجرا است که انتقادات بسیاری را در پی داشته‌اند. به باور کارشناسان تقاطع‌های غیرهمسطح علاوه بر صرف عمده اعتبارات شهر اهواز، جزو اولویت‌های اول شهروندان نیستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار