تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۱۶۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۵ هزار دستگاه تبلت بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار کشور توزیع شد
 معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۲۰۵ هزار دستگاه تبلت اهدایی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر کشور، بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع شد.

سیدجواد حسینی سهم دانش‌آموزان خوزستان را ۳۲ هزار و ۶۰۰ عدد تبلت اعلام کرد افزود: بالاترین رقم اهدای تبلت به دانش‌آموزان کم برخوردار کشور به خوزستان اختصاص داده شده و ۵۰ هزار تبلت دیگر نیز برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار و مناطق محروم این استان نیاز است.

وی بیان کرد: تامین بیش از یک میلیون تبلت در قالب تفاهمنامه و قراردادها از محل ردیف مسوولیت اجتماعی سازمان‌ها، نهادها، مناطق آزاد، بخش خصوصی، خیران و مردم منعقد شده که برای خرید آنها ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

حسینی گفت: ۲ مرکز مشکلات ویژه یادگیری، یک مرکز مشاوره و راهنمایی توانبخشی، یک پایگاه جامع آموزشی مجازی و یک اتاق و پایگاه ویژه دایمی آگوستیک سنجش تا اول مهر سال آینده در کشور بهره‌برداری می‌شوند.

وی همچنین بیان کرد: احداث ۲۱۰ واحد آموزشی در قالب طرح "از خشت تا بهشت" در سراسر کشور پیش بینی شده که سهم استان خوزستان سه واحد است. ۱۰ واحد آموزشی استثنایی استان خوزستان نیز فضاهایی دارند که در آنها سالن‌های ۲۰۰ متری درون مدرسه‌ای احداث خواهد شد.

آموزش مجازی دانش‌آموزان در دوران کرونا، مشکلاتی را برای دانش‌آموزان محروم، کم برخوردار و استثنایی که توان تامین تبلت را ندارند، به وجود آورده است.

تعداد دانش‌آموزان استثنایی در آبادان و خرمشهر ۵۱۵ نفر هستند که از این تعداد ۴۲۷ نفر به صورت ثابت و ۸۸ نفر مراجعه محور هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار