تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۱۶۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوهنورد ایذه‌ای نشان سیمرغ را بدست آورد
 مصطفی بهمنی، جوان ایذه‌ای با صعود به قلل مرتفع تمام استان‌های کشور به عنوان سیمرغ کوهنوردی کشور دست پیدا کرد.

مصطفی بهمنی اظهار داشت: از هشت سال پیش به دلیل علاقه‌ای که به کوهنوردی داشتم، این ورزش را آغاز کردم و در برنامه خود صعود به قله های کشور را دنبال میکردم.

وی افزود: از سال ۹۶ که با طرح سیمرغ کوهنوردی آشنا شدم عزم خود را برای اتمام این طرح جزم کردم و در اولین صعود این طرح موفق شدم قله دماوند را فتح کنم.

این کوهنورد ایذه‌ای در تشریح طرح سیمرغ کوهنوردی کشور گفت: این طرح توسط فدراسیون کوهنوردی معرفی شده است و در آن کوهنوردانی که به ۳۱ قله مرتفع ۳۱ استان کشور صعود کنند به این عنوان دست پیدا خواهند کرد، در واقع کسی که طرح سیمرغ را به پایان رسانده باشد روی بلندترین نقاط تمام استان‌های کشور ایستاده است.

وی افزود: در مجموع با پیمودن ۶۱ هزار کیلومتر ‌مسافت جاده‌ای در سراسر کشور و بیش از ۶۵۰ کیلومتر پیمایش کوهنوردی در شرایط آب و هوایی مختلف و ۱۱۷ هزار متر مجموع ارتفاعات قله های صعود شده، این پروژه را به اتمام رساندم.

بهمنی که آخرین صعود خود در طرح سیمرغ را چندی پیش با ایستادن بر فراز قله تفتان به پایان رساند، ادامه داد: علاوه بر دستیابی به این موفقیت، صعود به چندین قله مطرح کشور را نیز انجام داده ام که جا دارد از تمام مربیان و باشگاه‌هایی که در این راه به من کمک کرده‌اند تقدیر و تشکر کنم.

وی از برنامه خود برای فتح قلل سایر کشورها سخن گفت و تصریح کرد: کوهنوردی ورزشی است که روح انسان را جلا میدهد و با طبیعت مانوس می‌کند، من در ادامه صعود های خود علاوه بر قلل داخل کشور، صعود به قله هایی مانند آرارات، کازبک و کلیمانجارو را در برنامه دارم.

بهمنی این عنوان خود را به همه تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا تقدیم کرد و در این زمینه گفت: در طول یکسال گذشته این عزیزان از جان خود برای حفظ سلامتی مردم مایه گذاشتند و همه ما مدیون آنها هستیم، امیدوارم هرچه زودتر شاهد رخت بر بستن این بیماری از جهان باشیم.

بهمنی شروع کننده یک راه برای سایر کوهنوردان است

سیاوش اقبال رییس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی با تقدیر از بهمنی گفت: این کوهنورد با اتمام طرح سیمرغ، انگیزه‌های زیادی را برای سایر کوهنوردان شهرستان به وجود آورده است.

وی افزود: هیات کوهنوردی، اداره ورزش و جوانان و فرماندار ایذه نیز در فرصتهای مناسب از زحمات این جوان ورزشکار تقدیر کردند.

رییس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی ایذه تأکید کرد: امیدواریم در آینده شاهد تلاشهای بیشتر از سوی سایر کوهنوردان برای رسیدن به عنوان سیمرغ باشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار