تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۲۱۶۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سدهای خوزستان ظرفیت سیلاب احتمالی را دارند
  معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی به استان گفت: ظرفیت خالی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در سدهای خوزستان وجود دارد؛ با توجه به حجم خالی پشت سدها، از بابت بارش‌های بالادست سدها نگرانی وجود ندارد.

فاضل عبیات در نشست ستاد استانی مدیریت بحران خوزستان که امروز (۲۸ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع گرد و غبار، این جلسه برگزار و دستگاه‌های اجرایی گزارش‌های خود را ارائه دادند.

 وی با بیان اینکه ظرفیت خالی برای کنترل سیلاب‌های احتمالی در سدهای خوزستان وجود دارد، افزود: با توجه به حجم خالی پشت سدها، از بابت بارش‌های بالادست سدها نگرانی وجود ندارد و بارندگی‌های پیش رو می‌تواند موجب آبگیری سدها شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در خصوص احتمال وقوع آبگرفتگی در شهرها، بیان کرد: طرح ضربتی جمع‌آوری آب‌های سطحی، در مناطقی از اهواز اجرا شده و در بسیاری از مناطق نتیجه‌بخش بوده است.

عبیات گفت: وقوع آبگرفتگی به صورت مکرر در برخی نقاط اهواز، نشان از این است که باید اقدامات و آمادگی‌های بیشتری در این خصوص انجام شود.

وی افزود: در آبادان و خرمشهر نیز اقداماتی در زمینه جلوگیری از وقوع آبگرفتگی اجرا شده است که باید ادامه داشته باشد و این شهرها برای مقابله با آبگرفتگی آمادگی داشته باشند. پس از آبگرفتگی بندر امام(ره) در آذرماه، در این منطقه نیز کارهایی در حال انجام است که باید سریع به اتمام برسد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به این شرایط، نگران آبگرفتگی به صورت عمده نخواهیم بود.

وی با اشاره به احتمال وقوع تندباد و گرد و خاک در خوزستان، گفت: با توجه به اینکه شدت گرد و غبار کم خواهد بود امیدواریم با کارهای انجام‌شده، شبکه برق در امان باشد. مشکلات جدی در این زمینه نخواهیم داشت اما تامین آمادگی‌های لازم به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار