تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۱۶۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال
 نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر کشور به مصاف حریفان سرسختی می‌روند تا با کسب امتیاز در این هفته، جایگاهشان را در جدول رده بندی ارتقا دهند.

  هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های نفت مسجدسلیمان و فولاد در خانه و همچنین تیم نفت آبادان بیرون از خانه به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم های نفت  آبادان و فولاد در هفته چهاردهم این پیکارها به مصاف هم رفتند و در یک دیدار نفس‌گیر و حساس در نهایت به تساوی یک بر یک رضایت دادند همچنین تیم نفت مسجدسلیمان دیگر نماینده استان در این هفته میهمان تیم گل گهر بود که به تساوی بدون گل رضایت داد.

تیم نفت آبادان که از ۱۴ بازی گذشته خود ۶ پیروزی، پنج تساوی و سه باخت کسب کرده و اکنون با ۲۳ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد، در این فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرده و کمتر مقایل حریفان قد خم کرده است؛ تیم فولاد که فصل گذشته موفق به کسب سهمیه آسیایی شد اکنون در جایگاه پنجم رده بندی جای گرفته و رفته رفته به لحاظ تیمی و هماهنگی بین بازیکنان بهتر شده است در این بین کادر فنی فولاد معتقدند که تصمیم داوری در ۲ بازی این تیم  موثر بوده و این موضوع آنها را از صدر جدول دور کرده است.

تیم نفت مسجدسلیمان نیز مسابقات را به خوبی شروع کرد و با امتیاز گرفتن از تیم‌های مدعی پرسپولیس، گل گهر، شهرخودرو، سپاهان و فولاد توانست در نیمه بالای جدول قرار گیرد هر چند این تیم جوان و با انگیزه در ادامه راه متزلزل ظاهر شد و اکنون در جایگاه دهم جای گرفته است.

نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم 

در هفته چهاردهم نیز شاهد حساس ترین مصاف هفته میان مربیان در مسجدسلیمان خواهیم بود؛ جایی که رسول خطیبی بار دیگر باید با مجتبی حسینی و تیمش رو در رو شود و اتفاقات هفته های پایانی لیگ یک سال گذشته این مصاف را هیجان انگیزتر خواهد کرد.

تیم نفت مسجدسلیمان از ۱۴ بازی گذشته خود چهار برد، ۶ تساوی و چهار شکست در کارنامه دارد و در سوی مقابل تیم آلومینیوم چهار برد، هفت تساوی و سه شکست کسب کرده است. جدال تیم‌های نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم در واقع رقابت بین تیم‌های ندار فوتبال ایران است که حساسیت خاصی دارد. 

در این فصل آلومینوم با رسول خطیبی شروع خوبی نداشت ولی پس از جذب چند بازیکن کم کم روند خوبی به خود گرفت در سوی دیگر مجتبی حسینی با قبول هدایت نفت مسجد سلیمان، علی‌رغم اینکه با مشکلات مالی عدیده ای دست به گریبان است، توانسته با تیم جوانش ۱۸ امتیاز بگیرد.

سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان جوان پا به مسابقات گذاشت و توانسته است تیمش را در نیمه بالایی جدول قرار دهد همچنین رسول خطیبی با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه عملکرد خوبی تا اینجای کار داشته و اکنون در رده هفتم جدول جای گرفته است.

تیم نفت مسجدسلیمان در ۱۴ بازی گذشته ۱۰ گل دریافت کرده و در مقایسه با دیگر حریفان عملکرد نسبتا خوبی داشته است اما در خط حمله با زدن ۱۰ گل چندان قدرتمند نشان نداده در سوی مقابل تیم آلومینیوم تاکنون ۱۳ گل دریافت کرده و ۱۳ بار دروازه حریفان را باز کرده است که این موضوع نشان از خط دفاعی ضعیف این تیم دارد.

تیم نفت مسجدسلیمان برای موفقیت بیشتر در لیگ نیاز است در فاز تهاجمی عملکرد بهتری داشته باشد و باید در نیم فصل این نقص را برطرف کند.  آلومینیوم در صورت پیروزی به روند صعودی خود ادامه داده همچنین برد نفت مسجدسلیمان در این دیدار باعث بهبود جایگاه آنها می‌شود.

یکی از نقاط قوت تیم نفت مسجدسلیمان جوانی و جنگندگی بازیکنانش است که یقه بسیاری از تیم ها را گرفته، اگرچه بسیاری از بازیکنان آلومینیوم باتجربه هستند و به خوبی می‌دانند سه امتیاز این دیدار برای آنها بسیار حیاتی است.

فولاد - شهرخودرو

تیم فولاد در این فصل بر خلاف دوره های قبل، بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرد تا خیال هواداران از موفقیت این تیم در باشگاه های آسیا راحت باشد اما این تیم همچون فصل گذشته همچنان در امر گلزنی با مشکل مواجه است و اکثر گل‌های این تیم توسط هافبک‌ها و مدافعان به ثمر می رسد.

تیم فولاد در این فصل برابر نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس در خارج از خانه شکست خورد و مقابل نساجی، سپاهان، گل گهر و ذوب آهن به تساوی رسید تا این امر موجب فاصله گرفتن سرخپوشان اهوازی از صدر جدول شود.

َتیم فولاد در هفته پانزدهم نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارد تا در کورس رقابت برای صدر جدولی باقی بماند؛ فولاد برای این دیدار هفت بازیکن خود را در اختیار ندارد و دست نکونام از این حیث برای انتخاب بازیکنان بسته است تا بتواند پنجمین برد فصل خود را کسب کند اگرچه حریف آنها تیم شهرخودرو است که به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد.
 
فولادی‌ها در بازی های خانگی نشان دادند که به راحتی امتیاز نمی دهند؛ نقطه قوت تیم فولاد در ۲ سال اخیر خط دفاع و هافبک قدرتمند این تیم است و همین امر موجب شده تا آنها کمتر گل دریافت کنند. حضور موسی کولیبالی و عارف آقاسی در قلب خط دفاع فولاد، نه تنها قدرت دفاعی آنها را مستحکم تر کرده بلکه به گلزنی فولادی ها در ارسال ها کمک می کند.

مهدی رحمتی که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، فصل گذشته به همراه شهرخودرو به عنوان بازیکن عملکرد نسبتا خوبی داشت و در مواقعی نجات بخش تیمش شد.رحمتی در این فصل پیراهن مربی گری شهرخودرو را به تن کرد و در ابتدای راه اگرچه نتایج خوبی کسب کرد ولی رفته رفته عملکرد این تیم سیر نزولی گرفت. شاگردان رحمتی اکنون با پنج برد، سه تساوی و ۶ باخت در جایگاه دوازدهم جدول جای گرفته اند.

موسی کولیبالی اکنون در فولاد به یک بازیکن تاثیرگذار تبدیل شده و هر موقع در ترکیب تیم حضور داشته، عملکرد خوبی به نمایش گذاشته و ضربات سر مهلکی روانه دروازه حریفان کرده است. کولیبالی تاکنون سه گل برای سرخپوشان اهوازی به ثمر رسانده و یکی از گلزن ترین بازیکنان این تیم است.

فولاد خوزستان روز هجدهم فروردین باید به مصاف العین امارات برود، فولاد در صورت برتری در این دیدار در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم گروه خواهد شد که کار سختی در پیش خواهد داشت.

نبرد نکونام و رحمتی ۲ مربی جوان لیگ که سابقه بازی در تیم ملی را دارند، در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. تیم فولاد خوزستان اکنون با ۲۰ امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار گرفته است.

ماشین سازی - نفت آبادان 

تیم صنعت نفت آبادان در این فصل با عملکردی قابل توجه توانسته در پایان هفته چهاردهم با کسب ۲۳ امتیاز در رده چهارم جدول قرار گیرد؛ کسب این نتایج در شرایطی رقم خورده که بسیاری از بازیکنان این تیم ابتدای فصل به دلیل مشکلات مالی از نفت آبادان جدا شدند و پیش بینی می‌شد که این تیم با مشکل بزرگی مواجه شود اما سید سیروس پورموسوی با تلاش بازیکنانش توانسته تا اینجای فصل شرایط خوبی را رقم بزند.

نفت آبادان با وجود مشکلاتی که تا به اینجا فصل پشت سر گذاشته، توانسته با کیفیت و تلاش بازیکنان در کنار درایت کادرفنی و همراهی هواداران به نتایج موفقیت آمیزی برسد و در قامت مدعی این فصل ظاهر شود اگرچه از چندی پیش مجددا مشکلات این تیم شدت گرفته است؛ اتفاقی که در ادامه می‌تواند شرایط را علیه این باشگاه و هواداران پرشور آن رقم بزند و موقعیت خود را در جدول از دست دهند تا همانند فصل گذشته بار دیگر در مسیر سقوط قرار گیرند و فصل را در میانه جدول خاتمه دهند.
 
نفت آبادان فصل گذشته را هم با حضور در جمع مدعیان و جایگاه سوم دنبال می‌کرد که رفته رفته مشکلات مالی باشگاه ابتدا باعث شد تا دراگان اسکوچیچ از این تیم جدا شود و در ادامه نیز بازیکنان مطرح تیم ساز جدایی و اعتصاب بزنند. 

نفتی‌ها درصورت برد مقابل ماشین سازی بار دیگر به روند صعودی خود ادامه خواهند داد و می‌توانند خود را به صدر جدول نزدیک تر کنند. برزیلی‌های ایران هفته گذشته مقابل فولاد اگرچه بازی خوبی به نمایش گذاشتند اما در پایان با نتیجه یک بر یک متوقف شدند.

در فصل جاری و با وجود گذشت ۱۴ هفته از بازی‌ها، صنعت نفت بیرون از خانه نتایج خوبی کسب کرده که این موضوع نشان از تمرکز و اعتماد به نفس بالای بازیکنان نفت آبادان دارد؛ تساوی هفته گذشته نفتی ها باعث شده تا بازیکنان این تیم در مصاف با ماشین سازی به دنبال کسب سه امتیاز بازی باشند.

بی شک پورموسوی و شاگردانش اگر به همین شکل ادامه دهند و از بازی های باقی مانده امتیازات لازم را بگیرند، صعود به جام باشگاه های آسیا برای آنها دور از دسترس نیست چیزی که مردم آبادان برای آن لحظه شماری می کنند.

ماشین سازی طی هفته‌های اخیر در نتیجه گیری، عملکرد ناموفقی داشته و نتایج ضعیفی کسب کرد البته در خانه همواره بازی های خوبی به نمایش گذاشته و به سختی امتیاز از دست می دهد. این تیم در بازی مقابل نفت آبادان باقوای هر چه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب و جایگاهش را در جدول رده بندی بهبود دهد.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته پانزدهم مسابقات به شرح ذیل است:

۲۵ بهمن ماه:
نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم اراک (ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان - ساعت ۱۵)

فولاد - شهر خودرو (ورزشگاه فولاد - ساعت ۱۶)

ماشین سازی - نفت آبادان ( ورزشگاه ماشین سازی - ساعت ۱۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار