تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۲۱۵۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتفاقات بازی با فولاد باعث ننگ فوتبال بود/ کمیته اخلاق ورود کند
 سرمربی تیم فوتبال پیکان با انتقاد شدید از اتفاقات رخ داده پیش از بازی با فولاد خوزستان، این اتفاقات را باعث ننگ فوتبال ایران دانست و گفت: توجیه فولادی‌ها مضحک بود.

  تیم فوتبال فولاد خوزستان روز گذشته در حالی میزبان پیکان بود که قبل از شروع این بازی، اقدام به عریض کردن زمین و گل آلود کردن کنار خط کرده بودند. پیکانی‌ها مدعی بودند این اقدام برای مقابله با پرتابهای بلند اوت نادر محمدی بازیکن این تیم انجام شده است.

این مسئله انتقاد و اعتراض پیکانی‌ها را در پی داشت و در نهایت با دستور ناظر بازی، خط‌های زمین به حالت استاندارد برگشت.

هرچند سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد از این اتفاق عذرخواهی کرد اما مهدی تارتار سرمربی تیم پیکان این اقدام فولادی‌ها را باعث ننگ و آبروریزی فوتبال ایران دانست و از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال خواست به آن ورود کنند.

تارتار که با «رادیو تهران» گفتگو می‌کرد، در این خصوص گفت: همه دیدند چه اتفاقی افتاد. ما با اتفاق دیروز، ۵۰ سال به عقب برگشتیم. این اتفاقات در فوتبال امروز باعث ننگ و آبروریزی است. شبکه‌های خارجی فوتبال ما را دنبال می‌کنند. من تا حالا چنین چیزی ندیده بودم.

سرمربی تیم پیکان افزود: به نظرم این اتفاق، قدرت تیم ما را نشان می‌دهد. دوستانی که از تاکتیک اوت دستی پیکان انتقاد می‌کنند، پس چرا می‌ترسند؟ نمی‌دانید چه باتلاقی کنار زمین درست کرده بودند. مجبور شدیم در آن منطقه کیسه بیاندازیم تا توی گِل نرویم. تاسف می خورم. به عنوان یک ایرانی شرمنده شدم. فولاد یک باشگاه بزرگ است و زیبنده فوتبال ما نبود.

تارتار درباره عذرخواهی سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد تصریح کرد: باید به آقای آذری تبریک گفت. دیدم که ایشان عذرخواهی کرد. می‌دانیم که شخصیت و کلاس کاری آذری آنقدر بالا است که خبر نداشته این اتفاقات رخ داده است. ایشان بزرگی خودش را با عذرخواهی نشان داده است. انتظار داشتیم کسانی که این کار را کردند عذرخواهی کنند. به عنوان یک ایرانی خیلی از این اتفاق ناراحتم.

وی در خصوص اینکه چطور متوجه تغییر اندازه زمین شده بود؟ گفت: در هر بازی وقتی وارد استادیوم می‌شوم، با قدم‌های خودم زمین را اندازه می‌گیرم. دیروز به محض اینکه نصف زمین را اندازه گرفتم دیدم وحشتناک بزرگ است. دقت کردیم و دیدیم نزدیک به دو متر از هر طرف عرض زمین را بزرگ کردند. این اشکالی نداشت. آن باتلاق و کیسه‌های کنار زمین بد بود که به بازیکن ما اجازه پرتاب ندهند.

سرمربی پیکان اظهار کرد: بلافاصله سراغ ناظر بازی رفتیم. باید از حسین شمس تشکر کنم. به باشگاه‌ها ابلاغ شده است که استاندارد زمین مشخص و عرض آن ۶۸ متر باشد. زمین دیروز بالای ۷۵ متر بود و گفتیم با این شرایط نمی‌توانیم بازی کنیم.

تارتار در خصوص اینکه فولادی‌ها اعلام کرده‌اند این اقدام را برای بازی‌های آسیایی انجام داده‌اند، اظهار کرد: این هم یک توجیه مضحک و خنده دار است. چطور مقابل تیمی که خوب اوت می‌اندازد این کار را کردید و چرا به سازمان لیگ اطلاع ندادید؟ پس آن باتلاق و پلاستیک کنار خط چه بود؟ واقعاً اینقدر اوت های ما ترسناک است؟ پس چرا از تاکتیکمان ایراد می‌گیرند. قضاوت را می‌سپاریم به دست مردم و کارشناسان. از کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و سازمان لیگ انتظار داریم به این قضیه ورود کنند. نمی‌شود هرکسی هر کاری دلش بخواهد انجام بدهد. منتظریم ببینیم از سوی کمیته اخلاق چه اتفاقی می‌افتد. فوتبال باید جوانمردانه باشد و نتیجه در زمین رقم بخورد.

سرمربی پیکان همچنین بدون نام بردن از مربی فولاد که در نشست خبری حاضر شده بود، به اظهارات او واکنش نشان داد و گفت: بعضی‌ها در کادر فنی هیچ بار فنی ندارند و فقط چمدان سرمربی را جابجا می‌کنند. بعضی از دوستان از این کارها می‌کنند و هرچه دوست دارند می‌گویند. کسی که به نشست خبری می‌آید باید سواد صحبت کردن را داشته باشد. آن فرد باید کلاس کنفرانس را داشته باشد نه اینکه آدم «چیپی» باشد و هرچه از دهانش در می‌آید بگوید. زبان، باید حرمت خیلی‌ها را حفظ کند. باید صداقت کلام داشته باشیم. باید کمیته اخلاق به خاطر نشر اکاذیب ورود کند. یک نفر در نشست خبری هرچه می‌خواهد بگوید؟ کمیته اخلاق بررسی کند این شخص درست می‌گوید یا نه. بررسی کند آیا آن فرد شخصیت ورود به کنفرانس خبری را دارد؟ خودمان هم پیگیری می‌کنیم. آن تریبون حرمت دارد که باید حرمتش حفظ شود. اگر کنفرانس‌ها را کنار هم بگذارید متوجه می‌شوید چه کسانی چمدان‌ها را حمل می‌کنند!

  مهدی تارتار در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره درباره تماس بعضی از باشگاه‌ها با بازیکنان دیگر تیم‌ها گفت: برای بچه‌های ما هم این اتفاق افتاده است. این از نظر اخلاقی درست نیست. خود من با چند مربی دوستانه برای جذب بازیکنانشان مذاکره داشتم و حتی آنها اجازه دادند با بازیکنانشان صحبت کنم ولی خودم این کار را نکردم. بهتر است یا با مربی و یا با باشگاه بازیکن مدنظر صحبت کنیم. صحیح نیست با خود بازیکن وارد مذاکره شویم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار