تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۱۵۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز به کار پانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی در اهواز
دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی گفت: در این کنگره بین‌المللی بیش از هزار و ۳۶۰ شرکت‌کننده داریم و حدود ۶۷۰ پوستر و مقاله در دبیرخانه پذیرفته شدند که در طول سه روز ارائه خواهند شد.

دکتر علی خدادادی در آیین افتتاح پانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی که امروز (هشتم بهمن‌ماه) در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این کنگره فرصت خوبی برای تبادل نظرات اساتید و صاحب‌نظران رشته ایمنی‌شناسی است. در این کنگره بیش از هزار و ۳۶۰ شرکت‌کننده داریم و حدود ۶۷۰ پوستر و مقاله در دبیرخانه پذیرفته شدند که در طول سه روز ارائه خواهند شد.

به گزارش ایسنا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به شرکت اساتید و محققان فعال در حوزه ایمنی‌شناسی از خارج و داخل کشور در این کنگره، گفت: در این کنگره از اساتید فعال در حوزه ایمنی‌شناسی خارج و داخل کشور استفاده خواهد شد. همچنین ۲۱ کارگاه علمی در حوزه‌های مختلف برای شرکت‌کنندگان در طول سه روز برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این مراسم، اظهار کرد: باوجود درگیری مجموعه دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با بیماری کووید ۱۹، اما این مساله باعث نشد که از ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی غفلت شود. اساتید و پژوهشگران و خصوصا ایمونولوژیست‌های دانشگاه، گام‌های موثری در حوزه ایمونولوژی و به ویژه طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با پاندمی کووید ۱۹ برداشته‌اند که در این زمینه می‌توان به ثبت ۳۰ مقاله علمی و سه طرح تحقیقاتی ملی از سوی صاحب‌نظران و پژوهشگران اشاره کرد.

همچنین دکتر محمد وجگانی، رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران در این مراسم، بیان کرد: از برگزارکنندگان پانزدهمین کنگره بین‌المللی ایمونولوژی و آلرژی ایران تقدیر و تشکر می‌کنم که در طول بیش از یک سال با تلاشی فراوان برای سازماندهی این همایش علمی همت کردند. عمدتاً انجمن، برگزارکننده این کنگره است و همیشه به صورت حضوری برگزار می‌شد اما بعضاً از میان هر دو تا سه کنگره، برگزاری یک کنگره به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور واگذار می‌شد. امروز نیز شاهد برگزاری پانزدهمین دوره این کنگره بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز یکی از افتخارات ملی است، تصریح کرد: دانشگاه جندی شاپور با سابقه علمی حدود ۲ هزار سال، از جمله دانشگاه‌های قدیمی جهان به شمار می‌آید و همواره مرکز علم و نشر دانش در دوران اسلام و پیش از آن بوده است و امروز نیز افتخار داریم که این دانشگاه کماکان مانند گذشته پرتوان در عرصه علمی ظاهر می‌شود و نقش مهمی در توسعه علمی کشور دارد.

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با بیان اینکه این کنگره بین‌المللی در طول سه روز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد، گفت: جامعه ایمونولوژی بسیار وسیع، پویا و سرزنده است و پویایی این جامعه را می‌توان مشاهده کرد. برگزاری این کنگره نشان‌دهنده توانمندی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این حوزه است و امیدوارم مقالات و پنل‌هایی که در این کنگره ارائه می‌شوند بتوانند مفید واقع شوند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار