تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف مواد مخدر در خوزستان ۲۰ درصد افزایش یافت
 دبیر شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر خوزستان گفت:میزان کشفیات مواد مخدر در این استان از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ محمد صفری اظهار داشت: استان خوزستان در حوزه مصرف مواد مخدر به لحاظ وجود مناطق حاشیه‌نشین در ردیف دوم استان‌های کشور قرار دارد.

وی بالا بودن نرخ بیکاری و حاشیه‌نشینی در استان خوزستان را از عوامل تاثیرگذار در روند افزایشی گرایش مردم به مواد مخدر دانست و بیان کرد: خوزستان با دارا بودن مرز آبی و خاکی در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد.

سرهنگ صفری افزود: راهبردهای پیشگیری و مقابله با پدیده شوم اعتیاد با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی هدفمند حاصل می‌شود و این برنامه‌ها نیازمند مشارکت و خرد جمعی است.

دبیر شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر استان خوزستان گفت: برای موفقیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد، در اقدامات بازدارنده از مواد مخدر باید هوشمندانه عمل کرد و در این راه بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی بخش مهمی از کار است.
سرهنگ صفری بیان کرد: مقابله با پدیده شوم اعتیاد و نابودی مواد مخدر خواست تمامی مردم است و مسوولان موظف هستند تا در راستای تحقق خواسته‌های مردم گام برداشته و به‌صورت فعال نسبت به پیشگیری از ابتلای افراد به مواد مخدر اقدام کنند.
وی اظهار داشت: در کنار برخورد جدی و قانونی با توزیع کنندگان مواد مخدر لازم است با اجرای برنامه‌های فرهنگی مهمترین اصل در مبارزه با اعتیاد که همان پیشگیری است مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ صفری افزود: استان خوزستان در سال جاری در حوزه کشف و  دستگیری سوداگران مرگ موفقیت چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته که این مهم بیانگر اقدامات برنامه‌محور و کاربردی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار