تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۲۱۴۹۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی اندیکا با شتاب در حال اجرا است
  سرپرست فرمانداری اندیکا با بیان اینکه برای توسعه این شهرستان از همه ظرفیت ها استفاده می‌شود گفت:طرح‌ توسعه زیر ساخت‌های مخابراتی اندیکا با شتاب در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا امرالله نوذری دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران این شهرستان افزود: در زمینه توسعه مخابرات و اینترنت در این شهرستان طرح های خوبی در حال اجرا است و بزودی دکل ارتباطی صالح کوتاه ، بابا احمد ، بویر ، شاهزاده عبدالله ، مومن آباد و شوکل امسال به اینترنت و شبکه تلفن همراه متصل می شوند.

سرپرست فرمانداری اندیکا ادامه داد:  برای پایداری شبکه تلفن همراه و اینترنت در این شهرستان تلاش می شود شبکه فیبر نوری از ایذه وارد مدار شود و با توسعه آن از مناطق دینراک ، چلو و تاراز در نهایت به استان چهار محال بختیاری وصل شود که این اقدام در پایداری شبکه و اینترنت استان خوزستان نیز موثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه شکاف عمیقی بین این شهرستان و توسعه ایجاد شده و تنها با کار شبانه روزی و جهادی می شود راه توسعه را هموار کرد گفت : ذخیره آب پشت سدهای شهرستان اندیکا حدود هشت میلیارد متر مکعب است اما برای آبیاری زمین های کشاورزی این شهرستان ۱۵ متر مکعب نیاز است که مطالعات و زیرساخت های آن در حال ایجاد است .

رییس شورای برنامه ریزی اندیکا ادامه داد : برای احداث بیمارستان در این شهرستان پیگیری زیادی انجام و مقرر شد سازمان آب برق از بخش مسئولیت های اجتماعی هزینه احداث بیمارستان ۶۴ تخت خوابی اندیکا را متقبل شود .

وی در ادامه گفت: ظرفیت های بالقوه زیادی در حوزه میراث فرهنگی در این شهرستان وجود دارد که با برنامه ریزی صحیح می توان بخش زیادی از عقب ماندگی های اندیکا را با بهره گیری صحیح از آنها برطرف کرد.

سرپرست فرمانداری اندیکا همچنین افزود : حدود ۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و شوسه در این شهرستان وجود دارد که با هر بارندگی تردد در آنها مختل می شود و برای بهسازی و آسفالت آنها اعتبار زیادی نیاز است .

وی گفت : در زمینه گاز رسانی در این شهرستان هر چند پروژه در برخی مناطق معارض داشت اما با رفع آنها لوله گذاری شبکه گاز در بیشتر مناطق انجام شده و کار علمک گذاری در آبژدان نیز آغاز شده است ضمن اینکه مطالعات گاز رسانی به بخش آبژدان نیز به زودی آغاز می شود.

شهرستان اندیکا با ۸۰ هزار نفر جمعیت و سه بخش مرکزی ، چلو و آبژدان و مساحتی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در میان سلسله کوه های زاگرس واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار