تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۱۴۹۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار: یک هکتار زمین برای پارک پدافندغیرعامل دزفول درنظر گرفته شد
 شهردار دزفول گفت: یک هکتار زمین با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال برای پارک پدافندغیرعامل دزفول درنظر گرفته شد.

  محمدعلی دوایی فر روز دوشنبه در نشست پدافندغیرعامل دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: آموزش‌های مرتبط با پدافندغیرعامل در این پارک به دانش آموزان و دانشجویان ارایه می‌شوند.

وی از مسوولان پدافند غیرعامل خواست اعتباراتی برای ارتقای فعالیت‌های این حوزه در شهرستان دزفول در نظر گرفته شود.

 شهردار دزفول گفت: شهرداری دزفول همواره به دنبال بالابردن تاب آوری شهر است تا در زمان بحران کمترین آسیب وارد شود.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده در بافت قدیم دزفول، نقاط حساس و حیاتی شهر مشخص شدند اخیرا نیز تلاش زیادی در این خصوص انجام شده و با مشارکت مسوولان، دزفول از نظر پدافند غیرعامل در کشور اول شده است.

دوایی‌فر بیان کرد: تفاهم نامه ای بین سازمان شهرداری های کل کشور و سازمان پدافند غیر عامل امضا شده و پنج موضوع را دنبال می کنند که یکی از آنها طرح مطالعاتی است که برای نخستین بار در کشور  انجام شده و اسفندماه رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به رزمایش‌های ماهانه آتش نشانی دزفول با هماهنگی مدیریت پدافند غیرعامل افزود: دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته برگزار و تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی  ارتقا یافته‌اند.

مسوولان استانی توجه ویژه‌ای در تخصیص اعتبارات پدافندغیرعامل داشته باشند

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری خوزستان گفت: مدیران و مسوولان استانی باید اعتباراتی برای پدافندغیرعامل در نظر بگیرند تا در زمان حادثه یا جنگ با آمادگی بتوان مقابله کرد.

سعید فیوضی با قدردانی از مسوولانی که در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات خوبی انجام داده‌اند، افزود: شهرستان دزفول مستعد کار در حوزه پدافندغیرعامل است.
وی ادامه داد: اقدامات خوبی از جمله تکمیل طرح جامع شهری، افزایش ضریب مخزن آب شرب توسط آبفا، پایداری شبکه برق، ظرفیت تخت های بیمارستانی در شهرستان دزفول انجام شده ولی هنوز جای کار هست و باید توجه ویژه ای به پدافند غیر عامل داشت.

فیوضی همچنین بر ضرورت آموزش نیروها و مانور در دستگاه های اجرایی بویژه در پتروشیمی و مراکزی که قابلیت اشتعال دارند تاکید کرد و گفت:  اگر نیرو ها آموزش نبینند نمی‌توانند خطرها را در رمان حادثه برطرف کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار