تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۱۴۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره مندی بیش از یک هزار نفر از آموزش‌های مهارتی در صنایع خوزستان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از اجرای ۹ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۶۱ نفر ساعت معادل یک هزار و ۳۹۴ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در صنایع استان خبر داد.
  عبدالنبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: به منظور تربیت نیروی ماهر و متخصص و کارآمد و همچنین ارتقای مهارت نیروی انسانی در واحد‌های تولیدی و صنعتی، طی ۱۰ ماه گذشته یک هزار و ۳۹۴ نفر آموزش‌های مهارتی در بخش صنایع و صنوف در استان ارائه شده است.

او افزود: فعالیت آموزشی این بخش در بیش از ۱۱۰ حرفه مهارتی از قبیل؛ اپراتور جرثقیل، اطفای حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک‌های مدیریت و سرپرستی، روانشناسی صنعتی در همه سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی برگزار شد.

سواعدی در تشریح اهداف اجرای آموزش در صنایع بیان داشت: آموزش در صنایع، بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و به منظور صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از عوامل کلیدی و انکار ناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها در این بخش از طریق مدیریت آموزش در صنایع و صنوف با همکاری واحد‌های تولیدی از طریق مراکز جوار کارگاهی و جوار کارخانه، آموزش ضمن کار و صنوف انجام می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خواستار تعامل و همکاری بیشتر صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی شد و تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا با ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استاندارد‌های بین المللی زمینه ساز جهش تولید باشد، البته شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت می‌کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار