تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افشاگری شهردار کوت عبدالله از دست‌های پشت پرده
شهردار کوت عبدالله با بیان اینکه حدود یک ماه زباله در شهر کوت عبدالله جمع‌آوری نمی‌شود، گفت: کارگران حمل زباله عقب افتادن حقوق و مزایای خود را بهانه می‌کنند در حالی تنها سه ماه و یک میلیون از ما طلب دارند که مربوط به شهردار قبلی است.
  روز گذشته یکی از شهروندان شهرستان کارون با ارسال فیلمی  خواستار رسیدگی مسئوولان شهرداری کوت عبدالله در خصوص جمع‌آوری زباله در مناطق و خیابان‌های مختلف این شهر شد.

بر همین اساس، به منظور اطلاع از علت این موضوع   خبرنگار فارس با شهردار کوت عبدالله تماس گرفت اما توضیحات شهردار در خصوص جمع نشدن زباله‌ها در سطح شهر پرده از برخی اختلافات مابین شهرداری، پیمانکار  وکارگران حمل زباله و...برداشت.

آرش دُر شهردار کوت عبدالله در این رابطه اظهار کرد: حدود یک ماه است که وضعیت شهر به این صورت است به این دلیل که کارگران جمع‌آوری زباله به علت مسائل سیاسی، حزبی و قومی کار را تعطیل کرده‌اند.

وی افزود: آنها وانمود می‌کنند که به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق کار نمی‌کنند این در حالی است که حقوق آن‌ها فقط 3 ماه و بیمه آن‌ها کمتر از 2 ماه عقب افتاده است و بیمه نیروهای اجرائیات، حراست و.. نیز تا آذرماه پرداخت شده است.

شهردار کوت عبدالله با بیان اینکه کارگران حمل زباله 84 نفر هستند، گفت: تمام طلب مربوط به کارگران پرداخت شده بود و اکنون تنها سه ماه و یک میلیون از ما طلب دارند که مربوط به شهردار قبل است.

دُر بیان کرد:  کار جمع‌آوری زباله کار کارگر و پیمانکار است اما از این کار اعراض می‌کنند، دستگاه قضایی باید به این قضیه ورود جدی داشته باشد، آیا رها شدن زباله در شهر جرم نیست؟

وی گفت: حدود 37 تا 38 روز این وضعیت را داریم، لودر و کمپرسی فرستادم برای جمع‌آوری زباله اما برخی آمده‌اند به نیروهای ما که شبانه مشغول بودند تیراندازی کردند  و کارگران و خانواده آن‌ها را تهدید می‌کنند که کار نکنید.

دُر عنوان کرد: یکی از پیمانکاران شهرداری که به همراه چند برادر خود در شهرداری مشغول هستند به بهانه اینکه پولی ندارند کار را تعطیل کردند، برخی از همین افراد یاد گرفته‌اند برای رسیدن به خواسته‌های خود هر موضوعی را رسانه‌ای کنند.

دُر بیان کرد: برخی هم با تجمع در مقابل شهرداری، فرمانداری و... دنبال محقق کردن خواسته‌های خود هستند، بنده به هیچ کسی باج نخواهم داد، قبول دارم مشکلات وجود دارد اما برخی‌ها در  بیان مشکلات بزرگنمایی می‌کنند.

وی با اشاره به تعطیلی کار از سوی کارگران جمع‌آوری زباله، عنوان کرد: این کارگران پس از چند روز امروز سرکار آمده‌اند به این دلیل که غیبت بیش از 10 روز سبب قطع شدن بیمه آن‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه  کارگران، عدم حمل زباله را به عنوان ترفندی برای فشار آوردن به شهرداری به کار گرفته‌اند، افزود:  دستگاه قضایی باید با لیدرهای این افراد برخورد کنند چرا که تحت نظر پیمانکار این کارها را انجام می‌دهند.

دُر با اشاره به نحوه جذب پیمانکار حمل زباله در شهرداری کوت عبدالله، گفت: چند مناقصه برگزار کردیم که پیمانکار قبلی اما با شرکت جدید برنده شد در حالی که کارگران جمع‌آوری زباله می‌گویند چرا پیمانکار که مورد نظر آن‌ها سر کار نیست.

وی با بیان اینکه یه عده مافیا در شهرداری هستند، افزود: این پیمانکاران با استخدام کارگران مورد نظر خودشان از هر کدام یک میلیون تومان پول می‌گیرند، اگر کسی هم ماشین داشته باشد میزان حقوق دریافتی و مبلغی که باید به آن‌ها بدهد را با وی طی می‌کنند و بعد همین افراد آدم پیمانکار می‌شوند.

دُر با تاکید بر اینکه شورای تامین شهرستان باید اقدام به تعدیل نیرو کند، گفت: اگر هزینه‌های پیمانکار تعدیل شود و قراردادهای صوری بسته نشود قطعاً پیمانکار نمی‌تواند این قبیل افراد را اجیر کند.

وی بیان کرد: حدود 24 نفر از دو طایفه بین کارگران هستند که با همدیگر مشکل دارند و هر کدام مدعی هستند که کار مال آن‌ها است که حل این مشکل فقط به دستور دستگاه قضایی میسر می‌شود.

دُر با انتقاد از اینکه اغلب مسئولان استان و شهرستان دوستان و آشنایان خود را برای استخدام به شهرداری کوت عبدالله تحمیل کرده‌اند، گفت: حالا که این مشکلات پیش آمده هیچ مسئوولی گوشش بدهکار شنیدن مشکلات ما نیست و زمانی که فامیل خود را غیر قانونی وارد شهرداری کردند بنده را می‌شناختند.

دُر افزود: من نمیدانم بر چه اساسی افرادی که صغر سن یا کبر سن دارند را وارد شهرداری کرده‌اند کدام قانون اجازه جذب کارگر 60 ساله را می‌دهد؟ خیلی از این کارگران اصلاً نامی از آن‌ها نیست و فقط یک شمار حساب برای واریزی حقوق معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون نهایتاً شهرداری کوت عبدالله باید 380 تا 400  نفر نیرو داشته باشد، عنوان کرد: اکنون  حدود یک هزارو 100 نفر نیرو داریم  که به لحاظ حقوقی هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل کرده‌اند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار