تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۳۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با موزه های استانبول در سفر با تور استانبول

 موزه های استانبول

استانبول یکی از بهترین شهر های گردشگری جهان است که از دو بخش اروپایی و آسیایی تشکیل شده است. این شهر مملو از جاذبه های دیدنی مختلف است و موزه های استانبول از جمله مهمترین آنها به شمار می روند. این شهر تاریخی دور و دراز را با خود به یدک کشیده و به همین دلیل دارای آثار تاریخی متعددی است و به همین دلیل موزه های استانبول تاریخی از جمله بهترین ها در این شهر هستند. علاوه بر موزه هایی که آثار تاریخی را در خود جای داده اند موزه های مدرن نیز مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند و به همین دلیل ده ها موزه مختلف در این شهر فعالیت می کنند و می توانید متناسب با سلیقه خود برخی از آنها را برای گشت و گذار انتخاب نمایید. تور استانبول بهترین روش برای سفر شما خواهد بود چرا که از این طریق هم در میزان هزینه ها و هم در وقت صرفه جویی خواهید کرد. انتخاب زمان مناسب برای سفر نیز از جمله موارد مهم و قابل توجه است. در این مطلب می خواهیم نگاهی کوتاه به چندی از بهترین موزه های استانبول داشته باشیم:

موزه توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی به عنوان یکی از بهترین موزه های استانبول در تور استانبول به شمار می رود. ساختمان این کاخ نمونه ای از معماری اعجاب انگیز وقت است که هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد ساخت. با بازدید از کاخ توپکاپی می توانید انواع اقسام باقی مانده های تاریخی را مشاهده کرده و یک گشت و گذار خاطره انگیز داشته باشید.

موزه ایاصوفیه از موزه های استانبول

به گزارش سفر باتو ، به جرات ایاصوفیه یکی از بهترین و زیباترین موزه های استانبول است و بسیاری به منظور بازدید از این موزه دل انگیز اقدام به خرید تور ارزان استانبول می کنند. حدود ۹۲۰ سال پیش ایاصوفیه کلیسایی مشهور در استانبول بود و تاریخی غنی از کشور استانبول را با خود به یدک می کشد. این کلیسا پس از فتح استانبول به مسجد تبدیل شد. در سال ۱۹۳۵ بود که ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. در این موزه یک ستون متبرک وجود دارد که مردم محلی ارزش زیادی برای آن قائل هستند.

بازیلیکا سیسترن

یکی دیگر از موزه های استانبول بازیلیکا سیسترن است که در نزدیکی ایاصوفیه واقع شده و یکی از شگفت انگیزترین دیدنی های استانبول به شمار می رود. بازیلیکا دارای ۳۳۶ ستون در زیر زمین است و به عنوان آب انبار از آن استفاده می شده است و دو ستون آن در طرح مدوسا که یکی از شخصیت های معروف استانبولی است ساخته شده اند. برای بازدید از این موزه و سایر موزه های استانبول می توانید قیمت تور لحظه آخری استانبول را در سایت شرکت ما مشاهده کرده و با رزرو تور استانبول لحظه آخری سفری دلچسب برای خودتان به ارمغان آورید.

موزه فرش استانبول

موزه فرش یکی دیگر از بهترین موزه های استانبول است که روبروی اقامتگاه ابراهیم پاشا واقع شده است. در این موزه می توانید مجموعه ای از فرش های قدیمی و کهنه متعلق به تاریخ ترکیه را که از جای جای نقاط این کشور جمع آوری شده اند را مشاهده کنید. صنعت قالی بافی تاریخی دور و دراز در ترکیه دارد و به همین دلیل گشت و گذار در موزه فرش استانبول یکی از بهترین انتخاب ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

کاخ ها و موزه های در سفر به استانبول

موزه موزائیک استانبول

یکی دیگر از موزه های استانبول، موزه موزائیک این شهر است و همانطور که از نام آن پیداست در موزه موزائیک می توانید انواع اقسام مختلف موزائیک ها را مشاهده نمایید. این موزه موزائیک های مشهوری از سراسر جهان را در خود جای داده و دارای بخش ویژه برای کودکان است و به همین دلیل حوصله کودکان نیز در آن سر نخواهد رفت و این امر یکی از مهمترین دلایل تبدیل موزه موزائیک به یکی از بهترین موزه های استانبول است. بسیاری از اشیا موزه سرامیک در داخل انبار قرار دارد د به همین دلیل دومین موزه موزائیک جهان نام گرفته است اما اگر این انباری خالی و به یک موزه تبدیل شود قطعا اولین موزه موزائیک جهان خواهد بود.

موزه باستان شناسی از موزه های استانبول

موزه باستان شناسی یکی دیگر از بهترین موزه های استانبول است که با خرید تور ارزان کیش می توانید از آن دیدن کنید. این موزه در ۳ بخش ساخته شده است که این سه بخش؛ موزه باستان شناسی، موزه هنر اسلامی و موزه شرق باستان نام دارند. ساخت این موزه به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد و برای بازدید از آن باید وقت زیادی در نظر بگیرید چرا که بیش از یک میلیون شی ارزشمند در آن نگهداری می شود و بازدید از آن برای هر سلیقه ای لذت بخش خواهد بود.

موزه نظامی استانبول

موزه نظامی استانبول یکی از جالب ترین موزه های استانبول است. در موزه نظامی استانبول می توانید چادر ها و اسلحه های مربوط به عثمانی ها را مشاهده کرده و با نحوه جنگ و ادوات قدیمیان به خوبی آشنا شوید. این موزه از بخش های مختلف تشکیل شده و برای بازدید از آن حدود ۱ ساعت وقت نیاز خواهید داشت.

در این مطلب با چندی از بهتری موزه های استانبول آشنا شدیم.

:
:
:
آخرین اخبار