تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۷۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاخ ها و موزه های در سفر به استانبول
 حین قدم زدن در سراسر شهر استانبول با موزه ها ، آثار تاریخی ارزشمند و کاخ های باشکوهی برخورد می کنید که همه و همه این شهر به یک گالری هنری بزرگ تبدیل کرده اند . این شهر دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است از این رو ، سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . در ادامه برخی از جاذبه های این شهر را به شما معرفی می کنیم . پس در ادامه همراهمان باشید :

کاخ دلمه باغچه

این کاخ باشکوه و زیبا در امتداد تنگه بسفر در تور استانبول قرار دارد ، و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد . دلمه باغچه محل زندگی و حکمرانی آخرین سلاطین عثمانی بود و با معماری بسیار باشکوه که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن است نظرها را به خود جلب می کند .

این بنا همه روزه بجز دوشنبه ها و پنج شنبه ها از ساعت نه صبح چهار بعدازظهر برای بازدید گردشگران باز است.

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

به گزارش سفر باتو ، بازار بزرگ شهر استانبول قرن ها قدمت دارد و با میلیون ها بازدید کننده در سال ، به اولین مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است . ترکها بازار بزرگ استانبول را کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده می نامند . این بازار در نزدیکی محله سلطان احمد واقع شده است و یکی از بزرگترین مراکز خرید سرپوشیده در دنیا ست . در این بازار کالاهای متنوعی همچون انوع صنایع دستی اعم از قالی و قالییچه ، صنایع چوبی و چرمی ، انواع پوشاک و ... به چشم می خورد . همچنین رستوران ها و کافه های فراوانی در آن وجود دارد که برای رفع خستگی و گرسنگی بسیار ایده ال هستند .

موزه باستان شناسی

در موزه باستان شناسی شهر استانبول ، میلیون ها شیء و اثر تاریخی منحصر بفرد به نمایش در آمده که بازدید از آن نه تنها برای تاریخ دانان و تاریخ دوستان بلکه برای عموم مردم جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . ساختمان موزه در سال 1891 شاخته شد و در واقع از سه ساختمان جداگانه تشکیل شده است که بخش بزرگی از آن ، شامل موزه شرق باستان می شود . این موزه در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار دارد و هزینه ورودیه آن حدوداً هشت دلار است . این موزه همه روزه بجز دوشنبه ها از ساعت نه صبح تا پنج بعدازظهر باز است .

میدان تکسیم , خیابان استقلال

خیابان سنگفرش شده استقلال از میدان تکسیم شروع می شود و با حدودا سه کیلومتر طول ، جاذبه های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است . این خیابان در محله مدرن و شلوغ اروپایی شهر قرار دارد و در اطراف آن کافه و رستوران های متعددی دیده می شود که همگی دارای محیطی گرم و دوست داشتنی هستند . همچنین برخی از هتل های مشهور این شهر همچون جیلان اینترکانتیننتال و گراند هایت در همین محله واقع شده اند . اغلب مراکز خرید مدرن و معروف شهر را در امتداد همین خیابان می بینید که اغلب کالاهای باکیفیت و نسبتا ارزان قیمتی را عرضه می کنند . ساختمان جمهوریت نیز در بخش غربی میدان تکسیم واقع شده که برای گرامیداشت جمهوری ترکیه در سال 1923 میلادی ساخته شده است .تور کیش را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

کلیسای چورا

این کلیسا قرن ها یکی از مهم ترین در کلیساهای بیزانس بود که با ورود اسلام به این سرزمین به مسجد تبدیل شد و حالا نیز به یک موزه دیدنی تبدیل شده است . موزائیک ها و کاشی های زیبای این کلیسا ، نمونه ای از شکوه و زیبایی هنر دوران بیزانس است . این بنا قرن ها قدمت دارد و در فاصله کمی از محله سلطان احمد واقع شده است . این موزه همه روزه به جز روزهای چهارشنبه از ساعت نه صبح تا شش عصر باز است .

برج گالاتا

این بنای باشکوه و زیبا یکی از نماد های شهر استانبول است و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . برج گالاتا در محله بی اوغلو و بر روی ارتفاعات مشرف به خلیج شاخ طلایی واقع شده است . بازدید از این بنا برای عموم امکان پذیر بوده و همه روزه از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود .

قلعه روملی حصار

این قلعه باشکوه و زیبا در تور ترکیه پیشنهادی سفر باتو ، به دستور سلطان محمد فاتح و در نزدیکی تنگه بسفر و در ساحل روملی ساخته شد و با قرن ها قدمت به یکی از بناهای مشهور کشور ترکیه تبدیل شده است . بازدید از این بنا ، و همچنین تماشای مناظر اطراف آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود .

در ادامه باید افزود جاذبه های شهر استانبول قابل شمارش نیست و حتی تنها ذکر نام آنها به زمان زیادی نیاز دارد . اما مشهور ترین و دیدنی ترین بناهای تاریخی شهر استانبول عبارتند از : کاخ توپکاپی ،مسجد و موزه ایاصوفیا ،مسجد آبی ، کلیسای سیسترن ، مسجد سلیمانیه ، موزه هنرهای اسلامی ترکیه ، برج دختر ، بازار ادویه (میسیر چارشیسی) ، جزایر پرنسس ، مسجد رستم پاشا ، تنگه بسفر ، کاخ بیلر بی و ... .

:
:
:
آخرین اخبار