تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۲۱۳۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از روستای باغو تا نمایشگاه خزندگان در سفر به کیش
 روستای باغو،درخت سبز،خانه مردم شناسی و نمایشگاه خزندگان کیش، از جاذبه‌های زیبا و جذاب مطرح شده در تور کیش می‌باشند که هر ساله افراد زیادی را برای گردش و تفریح به خود جذب می‌کنند. این جاذبه‌ها از آن دست مناطقی هستند که شما را از فضای شهری و مدرن کیش دور کرده و با هویت اصلی این جزیره روبرو می‌کنند.

روستای باغو کیش

نام روستای باغو در تور کیش از نام پیرزنی به نام ننه باغو که در گذشته در زمان استعمار پرتغالی‌ها در این منطقه زندگی می‌کرده است، گرفته شده. در اصل قدمت این روستا به قرن 9 هجری قمری برمی‌گردد. این روستا در جنوب غربی جزیره واقع شده است و یکی از مقاصد مناسب برای تور ارزان کیش می‌باشد. در این روستای تاریخی، اولین چیزی که توجه‌تان را جلب خواهد کرد، مسجد قدیمی آنجا می‌باشد که مسجدالنبی(ص) نام دارد. این مسجد که به تازگی بازسازی شده است، در سال 981 ه.ق ساخته شده و در آن یک چاه آب به سبک زمان‌های بسیار دور قرار دارد.

به گزارش سفر باتو ، روستای باغو اکنون مانند گذشته ساکنین زیادی ندارد و تنها چند خانواده قدیمی در آن زندگی می‌کنند. اما همین خانوارها، روستا را ترک نکرده و به کشاورزی و دامپروری مشغول شدند تا اقتصاد این روستا را زنده نگه‌ دارند. یکی از جاذبه‌های این روستا وجود درختان نایابی به نام "لور" می‌باشد که مانند این روستا عمر طولانی داشته‌اند. در اطراف این روستا مجموعه گردشگری دلیران احداث شده است تا از مسافرانی که به این روستا می‌آیند، به نحو بهتری میزبانی شود و از طرفی از آسیب رسیدن به باغو توسط انبوه مسافران حفاظت شود. در هنگام اوج گردشگران به این روستا، اهالی آن سیاه چادرهایی را برپا می‌کنند و با لباس‌های محلی خود، به پختن نان و غذاهای محلی‌شان می‌پردازند؛ در کنار آن‌ها نیز برخی مراسم و جشن‌های محلی نیز برگزار می‌شود. این امر تاحدودی توانسته بر توسعه اکوتوریسم این روستا اثر خوبی بگذارد. در این روستا آبخورهای کوچکی نیز توسط اهالی برای آهوهای آزاد جزیره قرار داده شده است؛ به همین دلیل در این روستا تجمع آهوها بیشتر از جاهای دیگر می‌باشد. این روستا مکان مناسبی برای دور شدن از فضای لوکس و مدرن کیش است و علاقه مندان می‌توانند در نزدیکی باغو کمپ نیز بزنند.

بیشتر بخوانید:

سفر به مقاصد محبوب گردشگران با سفر باتو

نمایشگاه خزندگان کیش

نمایشگاه خزندگان کیش یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که افراد علاقه مند برای دیدن این دسته از حیوانات به کیش سفر می‌کنند. این نمایشگاه در خیابان فردوسی کیش قرار دارد و در آن تنوع بالایی از گونه‌های مختلف خزندگان مانند مارها، سوسمارها، حشرات و... مشاهده می‌کنید. برای مثال در این مجموعه بیش از 100 نوع مار نگهداری می‌شود؛ مانند مارهای بوا، پیتون، انواع کبری‌ها، مار پرنده و.... همچنین سوسمار ایگوانا، عقرب سیاه، انواع آفتاب پرست و... . در کنار این حیوانات ماهی‌های آب شور و زینتی که در آکواریوم‌های این مجموعه نگهداری می‌شوند نیز از دیدنی‌های این نمایشگاه محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت این جانوران نادر، از عکسبرداری از آن‌ها خودداری کنید.

درخت سبز کیش

این درخت یکی از پیرترین درختان گونه لور یا به عبارتی درخت انجیر مانند است که به آن انجیر معبد نیز گفته می‌شود. بازدید از این جاذبه را به عنوان یک آفر جذاب در تور لحظه آخری کیش نیز می‌توان گنجاند. این گونه از درختان در زمان ایلخانان مغول به جزیره کیش آورده شدند. رشد این درختان اندکی متفاوت است. درختان جوان این گونه در ابتدا تنها یک تنه دارند، سپس با رشد آن شاخه‌هایش رو به پایین رشد کرده تا جایی که در زمین فرو می‌روند و اطراف تنه را مانند حایلی می‌پوشانند. درخت سبز کیش حدودا 600 سال عمر کرده است و افراد محلی این درخت را مقدس و حامل انرژی‌های مثبت می‌پندارند و به این درخت دخیل یا پارچه‌ای به عنوان نذر برای برآورده شدن حاجاتشان گره می‌زنند. به دلیل داشتن طبیعت زیبا، در اطراف این درخت آلاچیق‌هایی برای استراحت مسافران و گذران اوقات فراغتشان تعبیه شده است. همچنین این محوطه دارای سرویس بهداشتی و دیگر امکانات مناسب برای تفریح نیز می‌باشد.

بیشتر بدانید:

سفر به جزیره زیبای کیش با تور

خانه مردم شناسی بومیان، لازمه برنامه ریزی برای تور کیش

این خانه زیبا در محله‌ی قدیمی سفین که به نوعی قدیمی‌ترین محله کیش نیز محسوب می‌شود، قرار دارد. قدمت این خانه تاریخی به حدود 200 سال پیش می‌رسد و کاملاً دارای مشخصه‌های معماری خانه‌های بومی جزیره کیش می‌باشد. آخرین صاحبخانه این بنا فردی به نام "حاج عبدالله بن شاهین"، یکی از تاجران سرشناس مروارید در جزیره کیش بوده که بنا را از 2 نسل پیشین خود به ارث برده است. این خانه به تازگی بازسازی شده و هدف از آن، معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ، صنایع دستی و نحوه‌ی زندگی مردمان اصیل و بومی جزیره از گذشته تا اکنون می‌باشد. این خانه امروزه محلی برای آموزش مردم محلی و اشتغالزایی آن‌ها می‌باشد. این خانه با 200 متر مربع مساحت، دارای 15 اتاق و 2 عدد حیاط می‌باشد که یکی از آن‌ها برای پذیرایی مهمانان و حیاط دیگر خانوادگی و خصوصی است.

:
:
:
آخرین اخبار