تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماشین آلات کشاورزی در امیدیه مکانیزه می‌شوند
مدیر جهاد کشاورزی امیدیه از جذب ۱۰۰ درصدی تسهیلات مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی از محل خط اعتباری سال ۹۹ در این شهرستان خبر داد.
 سید داود علوی فرد مدیر جهاد کشاورزی امیدیه  گفت: جذب ماشین آلات کشاورزی از طریق تسهیلات مکانیزاسیون در سال ۹۹ در امیدیه از مرز ۱۰۰ درصد فراتر رفت.

او افزود: بهره برداران منطقه جهت کشت مکانیزه تمایل بیشتری از خود نشان داده و این نوع کشاورزی را نسبت به کشاورزی سنتی ارجح می‌دانند.

علوی فرد با اشاره به اینکه سطح سبز یکنواخت، اقتصادی بودن و بهره وری مصرف آب از مهمترین مزایای کشت مکانیزه به شمار می‌رود، بیان داشت: با توسعه سطوح کاشت شهرستان در طرح مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ماشین آلات کشاورزی و ادوات کاشت بیشتری نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی امیدیه با بیان اینکه سهمیه اختصاص یافته جذب و ۲۵ دستگاه تراکتور سبک و سنگین و ۴۰ دستگاه ادوات دنباله بند به ناوگان کشاورزی شهرستان اضافه شده است، تصریح کرد: همچنین یک دستگاه کارنده جدید خریداری شده است، ضمن اینکه با توجه به پیشرف کشاورزی از سنتی به مکانیزه در منطقه، تغییر آرایش کشت از مهمترین دست آورد‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.

علوی فرد با بیان اینکه خرید کارنده‌های اراضی شور (کف کار) با توجه به بالا بودن میزان شوری اراضی و آب آبیاری می‌تواند پیشرفت بهینه و کارساز در این زمینه ایجاد کند و تحولی عظیم را در سطح شهرستان در سال‌های آتی فراهم آورد، ادامه داد: با توجه به محدود بودن منابع آبی و مصرف بهینه از آب آبیاری و کود‌های شیمیایی تغییر الگوی کشت بسیار مفید است و امیدواریم این استقبال سیر صعودی داشته و بهره برداران کوشا با صبر و حوصله پذیرای این تغییرات باشند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار