تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۱۳۱۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قوانین خرید خانه در ترکیه و دریافت اقامت این کشور در سال 2021
قوانین خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه

مهاجرت به کشور‌ترکیه و اخذ اقامت این کشور روش‌های متعددی دارد که خرید خانه در ترکیه یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار است. افراد می‌توانند با رعایت شرایط این روش و خرید ملکی به کف قیمتی که توسط دولت ترکیه اعلام شده است، به راحتی می‌توانند اقامت ‌ترکیه شوند و از خدمات این کشور بهره‌مند شوند.

روش های اخذ اقامت ترکیه

اخذ اقامت ‌ترکیه روش‌های متعددی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها به اختصار می‌پردازیم.

مهاجرت از طریق تحصیل: افراد علاقمند به تحصیل در ‌ترکیه می‌توانند با مهاجرت به این کشور و تحصیل در مقاطع دانشگاهی، ابتدا اقامت موقت و سپس دائم این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت از طریق کار: شما می‌توانید برای کار به این کشور وارد شده و سپس بعد از مدتی شهروندی این کشور را دریافت کنید. برای این روش شما باید از یکی از کارفرمایان در این کشور درخواست و دعوت به کار داشته باشید.

اقامت از طریق سرمایه گذاری: یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به ‌ترکیه، اقامت از طریق سرمایه گذاری است. در این روش شما باید هزینه ای را اختصاص به سرمایه گذاری در این کشور بدهید که یکی از آنها خرید خانه در ترکیه با ارزش مشخص و تایید شده توسط دولت‌ ترکیه تهیه است.  در این صورت می‌توانید به همراه خانواده خود (همسر و فرزندان) به این کشور مهاجرت وابتدا اقامت موقت، و سپس شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید.

خرید خانه در ترکیه

سرمایه گذاری در‌ترکیه چند روش دارد؟

برای اخذ اقامت ‌ترکیه از طریق سرمایه گذاری، چند روش وجود دارد که بسته به شرایط از آنها استفاده می‌شود.

یکی از این روش‌ها خریداری خانه به ارزش 250000 دلار آمریکا و یا بیشتر از آن است. با خرید خانه‌ای با این ارزش شما می‌توانید پس از مدتی شهروندی ‌ترکیه را دریافت کنید

راه بعدی، سرمایه گذاری بانکی، خرید اوراق قرضه و یا خرید سهام در این کشور به ارزش 500000 دلار آمریکا است. با استفاده از این روش نیز می‌توانید اقامت موقت و سپس دائم و در انتها تابعیت این کشور را بگیرید.

روش بعدی نیز که قبلا ذکر شد، ثبت و راه‌اندازی یک شرکت فعال با نیروی مشغول به کار در این کشور است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، از بین روش‌های بالا، خرید خانه در ترکیه مقرون به صرفه‌تر است و اخذ شهروندی با هزینه پایین‌تر را برای شما امکان‌پذیر خواهد کرد.

هزینه‌ها و روش خرید خانه در ترکیه

برای خرید خانه در این کشور ابتدا باید شهر مورد نظر خود برای خرید ملک را مشخص کنید. همانطور که می‌دانید شهر استانبول پایتخت این کشور به علاوه شهرهای ازمیر و آنکارا، از شهر‌های مدرن و پر جمعیت این کشور محسوب می‌شوند. اگر تمایل به زندگی در شهر‌های مدرن و پیشرفته را دارید این شهر‌ها مناسب شماست. و در صورتی که قصد زندگی در مکان خوش آب و هوا و سرسبز را دارید، شهر‌های آنالیا و آنتالیا مناسب این هدف هستند.

هزینه‌هایی که برای خرید خانه در ترکیه باید پرداخت کنید در حال حاضر بدین صورت است:

ابتدا باید کپی پاسپورت خود را محضری کنید که هزینه حدودی آن 200 لیر‌ترکیه است

عوارض شهرداری که باید پرداخت شود حدود 2 یا 3 درصد از کل ارزش ملک است

هزینه انتقال سند نیز به همان میزان روی ملک می‌باشد

بنگاه‌های این کشور بین 3 تا 5 درصد از هزینه ملک را دریافت می‌کنند

در‌ ترکیه علاوه بر این باید پول خاک را نیز پرداخت کنید. این مقدار بسته به تعداد افراد دارد. 80 دلار مقدار پایه و به ازای هر فرد 89 لیر اضافه‌تر باید پرداخت شود.

شما برای خرید خانه باید هزینه بیمه نیز پرداخت کنید که بسته به شرایط بین 300 تا 800 لیر هزینه آن است.

مهاجرت به ‌ترکیه ابتدا از طریق اخذ اقامت موقت انجام می‌شود و این اقامت موقت هر سال تمدید می‌شود. اگر شما 5 سال پیاپی و هر سال 11 ماه در‌ ترکیه مقیم باشید، می‌توانید درخواست دریافت اقامت دائم را داشته باشید. بعد از سه سال اقامت دائم و در صورتی که در هر سال 11 ماه در آنجا باشید می‌توانید تابعیت این کشور را دریافت کنید.

اخذ اقامت ترکیه

مراحل خرید خانه در ترکیه

برای خرید ملک بعد از انجام بازدید از ملک و قصد خرید ملکی در‌ترکیه باید مراحل خرید ملک و سند زدن را طی کنید.

در این راه ابتدا بخشی از مبلغ آن را به حساب خریدار واریز کرده و وی پرونده جدید خرید ملک را در اداره ثبت اسناد باز خواهد کرد.

بعد از انجام مراحل انتقال، تاریخ امضا و انتقال سند به مالک اطلاع‌رسانی می‌شود.

در آن تاریخ مالک و خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و در ازای دریافت باقی پول مدارک را امضا و سپس‌ ترجمه خواهد شد و ملک منتقل می‌شود. در صورتی که مسلط به‌ ترکی نیستید حضور مترجم رسمی تایید شده توسط اداره ثبت اجباری است.

برای انجام مراحل خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور، تیم همراه استیت شما را راهنمایی می کند تا خرید بدون دغدغه داشته باشید.

بعد از امضا سند به خریدار منتقل خواهد شد می‌توانید برای اخذ اقامت درخواست دهید.

توجه داشته باشید که برای خرید ملک حتما مدارک زیر را آماده کنید:

  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • شماره مالیاتی ترکیه که از اداره مالیات ترکیه دریافت می‌شود
  • دریافت مدارک مترجم رسمی معرفی شده از خود مترجم
  • اگر وکالتی خرید می‌کنید، اصل و ترجمه تایید شده وکالتنامه مورد نیاز است.
  • اصل و ترجمه پاسپورت خریدار

پاسپورت ترکیه

مزایای خرید خانه در ترکیه

ابتدایی‌ترین مزیت خرید خانه در این کشور برای اخذ اقامت، هزینه کمتر نسبت به سایر کشورها است و شما با یک قیمت معمولی می‌توانید خانه‌ای در این کشور پیدا کرده و آن را خریداری کنید اما برای خرید خانه در کشور‌های اروپایی هزینه بسیار بیشتری لازم است.

نکته بعدی مالکیت در کشور ترکیه آن است که در این کشور شما مالک تمام زمین و ساختمان ملک هستید و هر زمان که لازم باشد می‌توانید به راحتی آن را بازسازی کنید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

مزیت بعدی مالیات بر ارث است. در بسیاری از کشور‌های اروپایی، 20 درصد ارزش ملک را بعد از فوت صاحب آن و پیش از تقسیم ارث دریافت می‌کنند، که این کار در ترکیه همانند ایران انجام نخواهد شد و هزینه‌ای بعد از مرگ به عنوان مالیات دریافت نمی‌شود.

مزایای دیگری نیز وجود دارد که مزیت‌های جانبی محسوب می‌شوند. مانند آب و هوا و فرهنگ نزدیک به ایران که کار را برای مهاجرت ساده‌تر خواهد کرد. همچنین غذاهای لذیذ به علاوه هزینه زندگی متوسط که زندگی در این کشور را ساده‌تر خواهد کرد.

:
:
:
آخرین اخبار