تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۱۳۰۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه‌های سنگین، کمر تیم‌های لیگ برتری هندبال خوزستان را شکانده است
  رئیس هیات هندبال خوزستان با اشاره به مشکلات مالی بسیار برای اعزام تیم‌های آقایان و بانوان استان به ادامه رقابت‌های لیگ برتر، گفت: هزینه‌های سنگین واقعا کمر تیم‌های لیگ برتری خوزستان را شکانده است و اگر کمک نشود، مطمئنا از اعزام تیم‌ها به مسابقات این هفته عاجز خواهیم بود.

سروش کجبافی در خصوص وضعیت هندبال خوزستان در ۱۵ ماهی که سکان هدایت هیات هندبال خوزستان را بر عهده دارد، اظهارکرد: یکی از آیتم‌ها و وعده‌هایی که در مجمع انتخاب رئیس هیات هندبال خوزستان در شهریورماه سال ۹۸ دادم، تلاش برای حضور استان در سطح اول کشور بود. خوزستان در رده‌های سنی مختلف روی سکو بود و ۵۶ نفر دعوت‌شده به اردوهای تیم‌های ملی داشت و این نشان می‌داد که این استان یکی از قطب‌های اول هندبال کشور است و صحبت‌های مکرر رئیس فدراسیون نیز در تایید همین موضوع بود اما نبود نمایندگانی از خوزستان در لیگ برتر هندبال کشور باعث شده بود، ویترین افتخارات هندبال استان تکمیل نشود. ضمن این‌که نبود تیم لیگ برتری باعث شده بود، آسیب‌هایی در بحث کوچ و مهاجرت هندبالیست‌های استان نیز متحمل شویم.

وی ادامه داد: با تلاشی که دوستان‌مان سال گذشته در هیات هندبال بهبهان داشتند و حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و استاندار از تیم‌های آقایان و بانوان هندبال بهبهان و مساعدت و حمایت رئیس فدراسیون، توانستیم پس از سال‌ها وقفه، نمایندگانی از استان در لیگ‌های برتر آقایان و بانوان در فصل جاری لیگ برتر داشته باشیم. همچنین تیم‌داری در هر دو بخش آقایان و بانوان نشان می‌دهد که برنامه‌های هیات هندبال خوزستان فقط مختص آقایان نیست و همانطور که به بخش آقایان توجه می‌شود، بخش بانوان نیز دیده می‌شود و در هر دو بخش برنامه‌محور هستیم.

رئیس هیات هندبال خوزستان عنوان کرد: فکر می‌کنم تنها تیم‌های خصوصی خوزستان در سطح لیگ برتر، تیم‌های هندبالی استان هستند، در حالی‌که دیگر تیم‌های خوزستانی در رشته‌های مختلف، حمایت ارگان‌های مختلف، پتروشیمی‌ها، ملی‌حفاری و فولاد خوزستان را دارند. البته در یک سال گذشته تلاش‌های بسیاری برای داشتن یک اسپانسر داشتیم و علی‌رغم جلسات با استاندار و با وجود این‌که هندبال خوزستان در سطح اول کشور حضور دارد و این رشته نیز یک رشته المپیکی محسوب می‌شود، متاسفانه تا این لحظه نتوانستیم ارگانی را مجاب کنیم که دو تیم لیگ برتری هندبال خوزستان را تحت پوشش قرار دهند و می‌بینیم رشته‌ای که در لیگ برتر حضور دارد و نتایج درخشانی هم کسب کرده و در پوست و گوشت و جان خوزستانی‌ها رخنه کرده است، هیچ‌گونه حمایتی از سوی ارگان‌ها نمی‌شود.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور استاندار خوزستان، رئیس فدراسیون، سردار خادم سیدالشهدا (عضو هیات رئیسه هندبال خوزستان) و مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان داشتیم، مصوبات خوبی در بر داشت که اگر آن مصوبات به صورت تمام و کمال انجام می‌شدند، مطمئنا امسال روی سکو بودیم اما تنها مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به تعهد خود عمل کرد و دیگر نفرات تا این لحظه به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده‌اند. اگر کمک‌های مدیرکل و استاندار پیش از آغاز لیگ نبود، چه بسا باید پیش از شروع لیگ برتر هندبال انصراف خودمان را اعلام می‌کردیم.

کجبافی گفت: امسال باوجود شیوع کرونا، تعداد هفته‌های لیگ برتر کاهش پیدا نکرد و مانند سابق در حال برگزاری است و تیم‌های ما باید به مدت یک هفته در استان میزبان حضور پیدا کنند که همین نیز هزینه‌های اسکان، تغذیه و هزینه بسیار سنگین تست PCR را روی دوش‌مان قرار داده است که برای هشت هفته برگزار شده لیگ آقایان و شش هفته بانوان، تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان متحمل شده‌ایم. ضمن این‌که دوستان باید بدانند رشته‌های تیمی همانند رشته‌های انفرادی نیست و هزینه‌های بسیاری در بردارد که به تنهایی نمی‌توانیم از عهده آن‌ها برآییم.

وی افزود: در چنین شرایطی که تیم‌ها را به سختی اعزام کرده‌ایم، نتایج آقایان و بانوان خوزستان در لیگ برتر بی‌سابقه و درخشان بوده است. به نظرم این نتایج با توجه به داشته‌های‌مان قابل قبول بوده است، هر چند هنوز جای کار و پیشرفت داریم اما همین‌که توانستیم نمایندگانی را در سطح اول لیگ برتر داشته باشیم، باعث می‌شود در شهرستان‌ها شور و شوق ایجاد شود و ان‌شاءالله بازیکنان بومی جدیدی را برای فصل آینده این رقابت‌ها پرورش دهیم.

رییس هیات هندبال خوزستان با اشاره به تداوم مشکلات مالی جهت اعزام تیم‌های لیگ برتری استان به ادامه حضور در مسابقات، افزود: برای اعزام دو تیم استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و اگر به هیات کمک نشود، مطمئنا قادر به اعزام این تیم‌ها نخواهیم بود. بازهم تاکید می‌کنم اگر حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نبود، این دو نماینده را هم در لیگ برتر نداشتیم و واقعا این حمایت جای قدردانی دارد اما اکنون نیز می‌طلبد دیگر مدیران استان نگاه ویژه به دو تیم لیگ برتری استان داشته باشند. می‌بینم در اهواز یک ارگان فقط از یکسری تیم‌های خاص حمایت می‌کند، آن‌هم وقتی شاهدیم در همان رشته، مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری هم در حال تیم‌داری هستند و این‌که تیم سومی در همان رشته داشته باشیم، واقعا ضرورت ندارد. متاسفانه ما هنوز در هندبال نتوانسته‌ایم اسپانسری را پیدا کنیم، البته ما خواسته‌ایم اما عزیزان نخواسته‌اند کمک‌مان کنند و دوستان از زیر بار تیم‌داری شانه خالی می‌کنند. آن هم در حالی که مبلغ قرارداد اعضای دو تیم لیگ برتری خوزستان که می‌خواهند نان حلال روی سفره خانواده‌های‌شان ببرند، قابل قیاس با قرارداد بازیکنان رشته‌های دیگر نیست. هزینه‌های سنگین واقعا کمر تیم‌های لیگ برتری خوزستان را شکانده است و اگر کمک نشود، مطمئنا از اعزام تیم‌ها به مسابقات این هفته عاجز خواهیم بود. اگر تیم‌های ما را حمایت کنند، قول می‌دهم یکی از نمایندگان‌مان به مرحله نهایی صعود کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار