تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۲۱۲۶۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دنیا چهره پیروز و نقش سردار سلیمانی برای همگرایی ادیان را پذیرفته است
 فرمانده تیپ تکاوری حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به کار گرفته گفت: دنیا چهره پیروز، مصلح گونه و تلاش وی برای همگرایی ادیان و وحدت اسلامی را پذیرفته است.

سرتیپ دوم پاسدار علی نجفوند روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهادت حاج قاسم مکتبی بنام حاج قاسم و ابومهدی المهندس یار دیرینه عراقی ایشان را رقم زد و این امر باعث بیداری ، نه تنها  در دنیای اسلام بلکه بیداری جهان شد.

وی با بیان اینکه ترور این شخصیت ارزشمند ، روسیاهی استکبار و رژیم صهیونیستی را رقم زد افزود: خون حاج قاسم باعث شد که هزاران حاج قاسم به این جبهه عظیم و میدان بزرگ نبرد علیه باطل اضافه شوند.

وی بیان کرد: از خون این عزیزان هزاران سرباز متولد شده و حکومت شیطانی دشمنان را ساقط و از دست‌اندازی به کشورهای مسلمان  کوتاه خواهد کرد.

سردار نجفوند با اشاره به نقش آفرینی فرزندان ایران اسلامی در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی افزود:انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) با شعار نه شرقی و نه غربی به پیروزی رسید و در مقابل استکبار قد علم کرده و الگوی مسلمانان و مستضعفان جهان شد. وی ادامه داد: شرق و غرب این حکومت الهی را بر نتابیده و تمام قد در برابر آن صف آرایی کردند که در راس آن  جنگ تحمیلی بود که صدام را در مقابل ما قرار دادند.

این فرمانده مدافع حرم افزود: دشمنان تصور می‌کردند این انقلاب همانند دیگر انقلابهای دنیا دوام نداشته و زود شکست خواهد خورد اما با یک اشاره امام خمینی(ره)، جوانان این مرز و بوم با دست خالی اما مقتدر به مقابله با دشمن پرداختند.

وی ادامه داد:با توکل برخدا و توسل به ائمه معصومین نخستین شکست دشمن در هشت سال دفاع مقدس یعنی متوقف کردن آن رقم خورد؛ حالا کشوری که قرار بود مغلوب باشد دشمن را زمینگیر و هشت سال در مقابل شرق و غرب استقامت کرد.

فرمانده تیپ  تکاور حضرت مهدی (عج) افزود:در این ۸ سال با وجود اینکه کشورمان در تحریم و محاصره کامل اقتصادی بود توانست با بومی کردن علوم نظامی ، تجهیزاتی و تسلیحاتی ، ابتکار عمل را در دست گیرد و جوانان کم سن و سال اما با غیرت ما به خوبی جنگ تحمیلی را مدیریت و دشمن را تنبیه کرده و یک وجب از خاک کشورمان را در اشغال دشمن نگذاشتند.

وی بیان کرد: فرزندان این مرز و بوم با مدیریت انقلابی تهاجم تجزیه طلبی و حزبی را نیز مدیریت کرده و در همه ابعاد به کمک مردم شتافته و در شرایط پس از جنگ تحمیلی نیز چرخ اقتصادی کشور را به حرکت درآوردند.

 سردار نجفوند یکی از فرزندان با غیرت ، شجاع و حماسه آفرین کشور را سردار سلیمانی دانست و افزود:سردار سلیمانی در دوران مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرین حماسه های بزرگی برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب بود.

وی ادامه داد:وی تربیت شده خط امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که بارها با مدیریت جهادی خود لبخند رضایت را بر لبان امامان انقلاب قرار داد.

وی گفت: حاج قاسم  بارها دشمن را از چنگ اندازی به صورت نظام مایوس کرد، لذا دشمنان با استفاده از عوامل خود وارد منطقه خلیج فارس شدند اما توفیقی حاصل نکردند.

سردار نجفوند اضافه کرد: دنیا قاسم سلیمانی جوان دیروز دفاع مقدس و مرد پخته و روزگار دیده این دوران را به نام ژنرال قاسم سلیمانی می‌شناختند. او با مدیریت سپاه قدس توانست بارها طعم شکست را به دشمنان در منطقه وارد کند.

وی افزود: وقتی آمریکایی‌ها و عوامل دست نشانده آنها در حوزه خلیج فارس یارای مقاومت در برابر رهبری نظام و سپاه قدس را نداشتند داعش را خلق کرده و با این دسیسه جنگ‌ نیابتی مسلمان در مقابل مسلمان را رقم زدند.

وی گفت: طبق این حربه قرار بود منطقه را ۲۵ سال درگیر کردند تا مسلمان در مقابل مسلمان بجنگد لذا همزمان به سوریه و عراق حمله کردند و می‌خواستند ایران نیز قربانی این دسیسه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اما سردار سلیمانی توانست با تشکیل نیرویی بنام محور مقاومت زیر یک پرچم جوانان عراقی و سوری زخم خورده از داعش و نیز نیروهای افغانستان و پاکستان را سازماندهی و نیروی واحد و با انگیزه‌ای در مقابل دشمن بوجود آورد. 

سردار نجفوند گفت:سردار سلیمانی توانست جلوی تاخت تاز داعش که همان گریم دنیای متخاصم غرب بود را  بگیرد و سرزمین های اسلامی را از دست اندازی ، تهاجم و تجاوز مصون نگه دارد و در کمتر از پنج سال دشمن را نابود و از سیطره آنان به بلاد اسلام جلوگیری کند. 

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها و دنیای استکبار که منافع خود را در خطر می‌دیدند به خیال باطل خود فکر می کردند با حذف فیزیکی و شهادت سردار سلیمانی می‌توانند جلوی پیروزی‌های ایران اسلامی را بگیرند لذا ناجوانمردانه این سرباز فداکار را به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: اما شهادت سردار سلیمانی ، بیداری بیشتر دنیای اسلام را رقم زد و چهره منحوس و ضد انسانی دشمن را بیش از پیش نمایان کرد.

وی افزود: جنایت آمریکا در ترور فرزندان و دانشمندان ما از اذهان ملت ایران اسلامی هیچگاه پاک نخواهد شد و مردم ما همواره با بصیرت و دشمن شناسی در همه میادین حضور خواهند داشت و انتقام این خون‌های به ناحق ریخته را خواهند گرفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار