تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۱۲۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشخصات فنی راوفور که قبلا نمی‌دانستید

مشخصات فنی راوفور که قبلا نمی‌دانستید

تویوتا راو فور یک کراس اوور محبوب و پر فروش کمپانی تویوتا است. تا کنون 5 نسل مختلف از این خودرو به بازار جهانی عرضه شده است. حضور راو‌فور در ایران با نسخه‌ی نیوفیس نسل سوم آغاز شد. نسل چهارم این خودرو، در سال 2013 به بازار جهانی عرضه شد. حضور این نسل در کشور ما نیز در همان سال اتفاق افتاد. نمونه‌ی فیس لیفت شده‌ی همین نسل، در سال 2015 میلادی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی نیویورک رونمایی شد. این نسخه‌ی نیو فیس، با طراحی‌های به روزتر و آپشن‌های بیشتر، در سال 2016 راهی بازار ایران شد. البته به دلیل قوانین موجود در کشور، مبنی بر عدم ورود خودروهای لوکس، واردات این خودرو به همراه دیگر شاسی بلندهای محبوب، در بازار کشور ممنوع شد. در ادامه‌ی این مقاله با کمک سایت همراه مکانیک قصد داریم این خودرو را از لحاظ فنی مورد نقد و بررسی قرار دهیم. لطفا ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

بررسی مشخصات فنی تویوتا راوفور

در کنار طراحی ظاهری مدرن خودرو و امکانات متنوع آن، مشخصات فنی تویوتا باعث شد تا این خودرو فروش قابل توجهی را در بازار تجربه کند. نسل 4 تویوتا راوفور با پیشرانه‌های متفاوتی راهی بازار‌های جهانی شد و شامل سه پیشرانه‌ی دیزلی، سه پیشرانه‌ی بنزینی و یک پیشرانه‌ی هیبریدی بود. نمونه‌های هیبریدی راوفور نسبت به نمونه‌های بنزینی‌، از چالاکی بیشتر و مصرف سوخت کمتری برخوردار هستند. البته باید خاطر نشان کرد که از میان تمامی پیشرانه‌های ارائه شده، تنها یک پیشرانه‌ی 2.5 لیتری چهار سیلندر در کشور ما موجود است.

نسخه‌ی فیس لیفت نسل چهار تویوتا راو فور، نیروی خود را از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم حدود 2.5 لیتر می‌گیرد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته‌ی اتوماتیک، با قابلیت تیپ ترونیک ( تنظیم شونده‌ به صورت دستی ) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. پیشرانه‌ی این خودرو توان تولید 177 اسب بخار و حد اکثر گشتاور 233 نیوتن متر را دارد. خودرو دارای نهایت سرعت 200 کیلومتر بر ساعت است و سرعت صفر تا صدی حدود 10 ثانیه‌ای را از خود به ثبت رسانه است. بنابراین نمی‌توان خودرو را در دسته‌ی خودروهای پر شتاب بازار طبقه بندی کرد.

مشخصات فنی راوفور که قبلا نمی‌دانستید

تویوتا راوفور دارای مصرف سوخت داخل شهری 8.8 لیتر و خارج شهری 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر است. مصرف سوخت ترکیبی خودرو 8.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر مسافت است. چنین مصرف سوختی برای ماشینی با وزن حدود 1780 کیلوگرم، عملکرد نسبتا مناسب پیشرانه را ارایه می دهد.

با استفاده از سیستم درایو مود، خودرو از دو مود رانندگی اکو و اسپرت برخوردار است. با این ویژگی، رانندگی شما از حالت یکنواخت خارج شده و با توجه به شرایط مسیر و نیاز خود، می‌توانید خودرو را در موقعیت دلخواه قرار دهید. اگر حالت اسپرت را برای خودروی خود انتخاب کنید، اتومبیل در حداکثر توان خود قرار می‌گیرد. حساسیت پدال گاز افزایش یافته و موتور برای شتاب گیری بالا آماده است. با انتخاب حالت اکو، خودرو از حداکثر قدرت پیشرانه‌ی خود استفاده نمی‌کند. در این حالت، اتومبیل دنده را در دورهای پایین‌تر عوض می‌کند. به طور کلی شما با فعال کردن دکمه‌ی دفلاک، می‌توانید خودرو را از لحاظ شتاب و میزان مصرف سوخت، تنظیم کنید. حضور این سیستم در ماشین، بسیار با صرفه است و چون به صورت خودکار عمل می‌کند، در مواقع مورد نیاز، بخش غیر ضروری خودرو خاموش می‌شود.

بررسی مزایا و معایب تویوتا راوفور از لحاظ فنی

تیپ‌های مختلفی از تویوتا راو 4 در کشور ما حضور دارند و هرکدام از امکانات متنوعی برخوردارند. خودرو تویوتا راوفور با توجه به وزن آن یک خودروی اقتصادی محسوب می‌شود. پیشرانه‌های هیبریدی نسبت به نمونه‌های معمولی از مصرف سوخت پایین‌تری برخوردار هستند. این ویژگی برای یک کراس اوور یک مزیت ارزشمند محسوب می‌شود.

خودروهای تویوتا همواره جزء پر فروش‌ترین‌های بازار بوده‌اند و پیدا کردن معایب خودرو، کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم و مشکلات اساسی خودرو را از لحاظ فنی بررسی کنیم، چند اشکال بارز را در خودرو پیدا می‌کنید.

آفرود ضعیف راو 4، یکی از معایب خودرو است. تویوتا راوفور یک خودروی دیفرانسل جلو است. زیرا در حالت نرمال، %90 توان موتور به چرخ‌ها‌ی جلو منتقل می‌شود و تنها %10 آن به چرخ‌های عقب اختصاص می‌یابد. به همین دلیل می‌توان گفت که راو فور به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز نیست و تنها در بعضی موارد و با فعال کردن سیستم DIFF LOCK، قدرت به طور مساوی بین دیفرانسیل‌های جلو و عقب تقسیم می‌شود. اما این فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که سرعت شما کمتر از 40 کیلومتر بر ساعت باشد. اگر سرعت خودرو از این میزان بالاتر برود، آپشن دف لاک به طور خودکار غیر فعال می‌شود.

علاوه بر آن خودرو در جاده‌های خاکی و ناهموار، سرعت چندان بالایی ندارد و با سرعت بیشتر از 40 کیلومتر بر ساعت در چنین جاده‌هایی، تجربه رانندگی خوبی نخواهید داشت. عدم حضور دنده‌های کمکی 4H و 4L و خروجی ضعیف پیشرانه‌ی 2.5 لیتری در مقایسه با سایر رقبای موجود در بازار، از دیگر معایب نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی تویوتا راوفور نسل چهار است.

مشخصات فنی راوفور که قبلا نمی‌دانستید

کلام آخر

راوفور (RAV4) یکی از محصولات نام آشنای تویوتا است که نسل‌های مختلف آن سال‌هاست که در خیابان‌های کشورمان در حال رفت و آمد هستند. در سال 2009 نسل سوم (XA30) تویوتا راوفور به بازار کشور راه یافت و پس از آن نیز در سال 2013 نسل چهارم (XA40) آن در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت که همچون سایر محصولات تویوتا در بازار ایران، با استقبال فراوانی مواجه شد. در سال 2016 نسل چهارم راوفور با چهره‌ای جدید پا به میدان رقابت گذاشت، چهره‌ای که به دلیل تغییر چراغ‌ها، سپرها و جلوپنجره بسیار جذاب‌تر از قبل به نظر می‌رسید، البته ناگفته نماند که از لحاظ فنی هیچ تغییری در این خودرو جدید حاصل نشده بود. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی در مورد این خودرو پرطرفدار و لوکس پیدا کرده باشید.
:
:
:
آخرین اخبار