تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۱۰۹۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته پنجم لیگ برتر فوتبال
  نمایندگان فوتبال خوزستان در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند تا در صورت کسب نتایج ایده‌آل بتوانند جایگاهشان را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند.

 هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می‌شود که تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان بیرون از خانه و تیم نفت مسجدسلیمان در خانه برابر رقبای خود به میدان می‌روند تا با گرفتن امتیازات لازم روند خوبشان را ادامه دهند.

در هفته چهارم این پیکارها تیم فولاد به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در حالی که می توانست برنده این دیدار باشد با نتیجه بدون گل متوقف شد تا ۲ امتیاز این بازی را به راحتی از دست دهد همچنین تیم نفت مسجدسلیمان در یک بازی بیرون از خانه و در مصاف با نساجی تن به شکست داد. اما صنعت نفت آبادان دیگر نماینده استان نیز با شکست ذوب آهن، بهترین نتیجه در بین تیم های خوزستانی را کسب کرد.

فولادی ها در سه بازی ابتدایی فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرده و با شکست استقلال و توقف گل گهر، نام خود را به عنوان یک مدعی مطرح کردند اما تساوی این تیم مقابل تیم نه چندان قوی آلومینیوم مانع صعود این تیم به رتبه های بالایی جدول شد. تیم‌ نفت آبادان که در این فصل ظاهرا حرف های بسیاری برای گفتن دارد و سید سیروس پورموسوی با حضورش جان تازه ای به این تیم داد تاکنون عملکرد خیره کننده ای داشته و در صف تیم های بالانشین است اما نفت مسجدسلیمان همچون فصل گذشته با گرفتن یک امتیاز از هر بازی کار خود را دنبال می کند تا بتواند جایگاهش را در جدول رده بندی تثبیت کند.

نفت مسجدسلیمان - سپاهان

جدال تیم های نفت مسجدسلیمان و سپاهان در یکی، ۲ سال اخیر همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی رقابت بین تیم های دارا و ندار فوتبال ایران به شمار می رود. سیدمجتبی حسینی سرمربی تیم نفت مسجدسلیمان در این فصل با ترکیبی از بازیکنان گمنام پا به مسابقات گذاشت و در سه بازی گذشته خود تیم‌های تراکتورسازی، سایپا و پرسپولیس را متوقف کرد و در مقابل نساجی تن به شکست داد.

نفتی ها در هفته پنجم لیگ میزبان تیم سپاهان هستند که در بازی قبل خود مقابل سایپا متوقف شده بود. نفت مسجد سلیمان پس از بازگشت به لیگ برتر، در ۲ فصل اخیر و طی دیدارهای رفت و برگشت خود مقابل سپاهان، موفق به زدن حتی یک گل هم نشده است. دیدار رفت و برگشت ۲ تیم در فصل گذشته با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نفت مسجدسلیمان فصل گذشته با حضور تارتار عملکرد خیره کننده ای داشته و توانست تیم های بزرگی را به زانو درآورد که این موضوع در نتیجه گیری آنها بسیار موثر بود. بی شک در این بازی نفتی ها به دنبال اولین برد خود در لیگ هستند و در سوی مقابل بازیکنان سپاهان که نمی خواهند از کورس رقابت با مدعیان عقب بمانند در فکر سومین بردشان هستند.

سیدمجتبی حسینی سرمربی نفت مسجدسلیمان، امسال تیم خوبی روانه مسابقات کرده و از بازیکنان جوان و باانگیزه زیادی بهره می برد که با گذشت زمان خود را نشان داده و شاید تبدیل به ستاره های لیگ برتر شوند. 

نقطه قوت تیم نفت مسجدسلیمان خط دفاعش است که در چهار بازی گذشته عملکرد بسیار درخشانی داشته و تنها ۲ گل دریافت کرده است. این تیم با سه دفاع مرکزی و ۲ دفاع کناری بازی می کند و سعی می کند روی ضربات ایستگاهی به گل برسد به همین دلیل به سختی می توان دروازه نفتی ها را باز کرد. 

تیم نفت مسجدسلیمان به دلیل مشکلات مالی فراوان در فصل نقل و انتقالات، به سمت جذب بازیکنان کم نام و نشان رفت و بازیکنانی را اختیار کرد که شاید اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کنند. حسینی کار با جوانان را به خوبی بلد بوده و تاکنون نتایج مناسبی کسب کرده است.

شکست نفت مقابل نساجی در هفته چهارم چیزی از ارزش های این تیم کم نمی کند اما سرمربی نفتی ها برای موفقیت بیشتر در این تیم، نیاز است که در فاز تهاجمی برنامه های پر رنگ‌تری برای رسیدن به گل داشته باشد.

تیمهای سپاهان و نفت مسجدسلیمان به ترتیب با هفت و سه امتیاز در مکان‌های ششم و سیزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته‌اند و در صورت پیروزی در این بازی می‌توانند چندین پله در جدول صعود کنند.

تراکتورسازی - فولاد

تیم فولاد در هفته چهارم مسابقات در مصاف با آلومینیوم، بازی نه چندان دلچسبی به نمایش گذاشت و در حالی که موقعیت های خوبی روی دروازه حریف خلق کرد، اما در امر گلزنی موفق نبود، فولادی ها با پیروزی در این دیدار می توانستند تا جایگاه سوم جدول بالا بیایند.

فولادی ها در این فصل بازیکنان بسیار خوبی اختیار کرده و در هر پست ۲ بازیکن توانمند دارند که این موضوع به نتیجه گرفتن آنها در ادامه مسابقات کمک چندانی خواهد کرد. در سوی مقابل تراکتورسازی نیز بسیاری از بازیکنان مطرح اما مُسن فوتبال ایران را در ترکیب تیمش دارد که این موضوع به زیبایی بازی بین ۲ تیم کمک چندانی خواهد کرد.

علیرضا منصوریان که یکی از مربیان جوان فوتبال ایران به شمار می رود، در این فصل هدایت تراکتورسازی را بر عهده دارد و در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت. تراکتورسازی با قهرمانی در جام حذفی، جواز حضور در جام باشگاه های آسیا را کسب کرد و همچون فولاد باید در سه جبهه تلاش کند.

این ۲ تیم در حالی به مصاف هم می روند، که چندین بازیکن مشترک در لیست ۲ تیم دیده می شود، شاگردان منصوریان پس از کسب پیروزی مقابل مس رفسنجان در هفته گذشته از روحیه بسیار خوبی برخوردار بوده و در پنجمین دیدار خود در لیگ برتر، به دنبال سومین بردشان هستند.

محمدرضا خانزاده، حمید بوحمدان، وفا هخامنش و اکبر ایمانی بازیکنان کنونی تراکتور، در سالهای گذشته پیراهن فولاد را بر تن داشتند همچنین در سوی مقابل ساسان انصاری، محسن فروزان، فرشاد احمدزاده، احمد عبدالله زاده، عارف آقاسی و علی سبحانی از دیگر بازیکنان فولاد هستند که سابقه پوشیدن پیراهن تراکتور را در کارنامه دارند.

یکی از نقاط قوت تیم فولاد در فصل جاری حفظ بازیکنان سال گذشته این تیم است که می تواند در نتیجه گیری این تیم موثر باشد. بی شک پیروزی فولاد در این بازی آن هم در تبریز می تواند به قهرمانی آن ها در لیگ کمک کند.  

نبرد نکونام و منصوریان ۲ استقلالی سابق تیم ملی در نوع خود دیدنی و جذاب خواهد بود و باید دید تفکر کدام مربی بر دیگری غلبه خواهد کرد. هر ۲ تیم در این فصل بازیکنان بسیار خوبی جذب کرده اند و به جرات می توان گفت دیدار ۲ تیم حساس ترین بازی هفته به شمار می رود.

استقلال - نفت آبادان

تیم نفت آبادان پس از پیروزی مقابل پیکان در هفته نخست، در بازی بعدی مقابل تیم قدرتمند پرسپولیس صف آرایی کردند که منجر به اولین شکست آنها در لیگ بیستم شد. نفتی ها در سومین دیدارشان در مشهد مقابل شهرخودرو قرار گرفتند که از این دیدار یک امتیاز شیرین کسب کردند.

تیم صنعت نفت آبادان در بازی هفته چهارم مقابل ذوب آهن شاهکار کرد و توانست این تیم قدرتمند و چغر را از سد راه بردارد تا دل هوادارانش را شاد کند. پورموسوی که سابقه درخشانی در تیم استقلال خوزستان داشته و با این تیم به عنوان قهرمانی لیگ برتر دست یافته است، امسال با نفت در قامت یک مدعی ظاهر شده و در صورت کسب امتیاز مقابل استقلال به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

نفت آبادان در این فصل بسیاری از بازیکنانش را از دست داد و اکثر کارشناسان تصورشان بر این بود که طلایی پوشان نمی توانند در این فصل عملکرد خوبی داشته باشند اما پورموسوی با جذب بازیکنانی همچون محمد طیبی، حسن بیت سعید، مهدی زبیدی، حکیم نصاری، علی آل کثیر، حامد فلاح زاده و … نشان داد که در این فصل به هیچ تیمی باج نخواهد داد.

طالب ریکانی کاپیتان نفت آبادان اکنون در بهترین شرایط خود قرار داشته و نقش اصلی در نتیجه‌گیری این تیم در بازی‌های گذشته را دارد. ریکانی تاکنون چهار گل به ثمر رسانده و اکنون در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد. این بازیکن خوزستانی اگر به همین شکل کارش را ادامه دهد شانس حضور در تیم ملی را خواهد داشت.

آخرین تقابل نفت آبادان و استقلال در فصل گذشته با برتری ۲ بر صفر آبی های پایتخت به پایان رسید. نفتی‌ها در بازی رفت فصل قبل و در حالی که استراماچونی هدایت آبی ها را برعهده داشت مقابل نفت آبادان به برد پرگل رسیدند حال باید دید شاگردان پورموسوی قادر به شکست این تیم در تهران هستند یا خیر.

بی شک پورموسوی و شاگردانش در لیگ بیستم به دنبال جایگاهی بهتر از عنوان هفتمی سال گذشته هستند همچنین در سوی مقابل استقلال که در بازی قبل خود مقابل پیکان متوقف شد، در این دیدار با قوای هرچه تمام تر به میدان می آید تا بتواند سه امتیاز بازی را کسب کند.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته چهارم مسابقات به شرح ذیل است:

یکشنبه ۱۶ آذرماه:

نفت مسجدسلیمان - سپاهان (ورزشگاه شهید بهنام محمدی - ساعت ۱۵)

دوشنبه ۱۷ آذرماه:

تراکتورسازی - فولاد (ورزشگاه شهید سردار قاسم سلیمانی - ساعت ۱۵)

استقلال - نفت آبادان (ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۶:۱۵)

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار