تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۱۰۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده ذلت دشمنان رانشان داد
 امام جمعه شوش گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده، نشان از ناکامی و ذلت دشمنان در تداوم تحریم‌ها و تهدیدها و فشار حداکثری علیه انقلاب اسلامی است.

 حجت‌الاسلام مهدی علیزاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر شوش بیان کرد: شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان دکتر محسن فخری‌زاده از سوی عوامل استکبارجهانی نشانه ذلت مخالفان نظام جمهوری اسلامی است.
وی افزود: شهید فخری‌زاده با کار و جدیتی که داشت در بیشتر پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای نقش ایفا کرد و با روحیه جهادی در مسیر پیشرفت علم هسته‌ای قدم برداشت که جوانان باید این ویژگی را الگو قرار دهند.

وی ادامه داد: خلاقیت، خستگی‌ناپذیری و نوآوری از ویژگی‌های دیگر این شهید دانشمند است؛امروز نیز خلاقیت حلقه مفقوده آموزش‌هاست و سیستم آموزشی ما باید نسبت به گذشته در مسیر تحول قرار گیرد زیرا در سیستم فعلی، خلاقیت، تفکر و تعقل به شکل هدفمندی از سوی دشمنان بسیار کمرنگ دیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز بیان کرد: امروز جوانان و دانشگاهیان ما باید همانند جوانان شهید دانشجو، مبارزه علیه ظلم و ستم و در مسیر رهبری بودن را پیش گیرند.
امام جمعه شوش با اشاره به تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس شورای اسلامی گفت:این قانون باید بدون اغراض سیاسی پیگیری و اجرا شود، چون تحقق آن نقش مهمی در برخورد با رفتار طلبکارانه کشورهای بدعهد در برجام دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن ۲۰ آذر روز جهانی حقوق بشر افزود: از مردم و اهل دانش می خواهم تا تاریخچه عملکرد سازمان ملل متحد را مطالعه کنند؛ اینکه این سازمان کجا توانسته به نجات ملل بپردازد، نیم قرن تنها کاری که کرده اینکه بگوید ما متاسفیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار