تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۱۰۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه خرمشهر: غرب باید به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند
 امام جمعه خرمشهر:تصویب طرح اقدام راهبردی برای الزام کردن غرب به انجام تعهدات برجامی است.

 حجت‌الاسلام محمدجواد عادل پور در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته خرمشهر در مسجدجامع این شهر بیان کرد: در طرح اقدام راهبردی سه ماه به غربی‌ها فرصت داده شده تا به تعهدات خود در برجام عمل کنند در غیر اینصورت  غنی‌سازی ۲۰ درصد را از سرمیگیریم و دولت باید اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

وی افزود:این اقدام پاسخ بسیار محکم  به دشمن بوده و به طور قطع محاسبات دشمن را به هم خواهد ریخت. 

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت: دلیلی ندارد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود  در برجام عمل کند اما روز به روز تحریم‌ها افزایش  یابد. ا

وی در ادامه شهادت شهید فخری زاده را به ملت اسلامی تسلیت گفت و افزود: این عمل جنایتکارانه بیانگر عمق دشمنی دشمنان با نظام اسلامی است  و چون  نمی‌توانند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را تحمل کنند ،به ترور دانشمندان و شخصیت‌های علمی اقدام می‌کنند.‌

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت:دشمن از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال اخیر وحشت دارد و از اینکه ملت‌های آزاده کشور ایران را الگوی خود قرار دهند می‌ترسد.

وی ادامه داد: شخصیت‌های علمی سرمایه‌های جمهوری اسلامی هستند و بایستی از اینها صیانت کنیم اما حذف دانشمندان توسط دشمنان نمی‌تواند مانع پیشرفت‌های علمی کشور  شود.

حجت‌الاسلام عادل‌پور گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون شاهد ترور و حذف دانشمندان و رجال سیاسی هستیم اما ملت ایران اسلامی در مقابل هر اقدام خصمانه دشمن مقتدرتر و قوی‌تر شده است.

وی افزود: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیشرفت‌های علمی باید ادامه پیدا کند و عاملان و آمران این ترورهای کور باید به سزای اعمالشان برسند.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از خطبه‌ها  به وضعیت کرونا در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: شهرستان خرمشهر از وضعیت نارنجی به زرد رسیده و این با همت مردم  و تلاش مسوولان بوده است.

حجت‌الاسلام عادل‌پور افزود: باید همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و به گونه‌ای عمل کنیم که از وضعیت زرد به سفید برسیم .

وی با اشاره به بارندگی اخیر در خرمشهر گفت: در بارندگی اخیر شاهد آبگرفتگی در بیشتر مناطق خرمشهر بودیم؛ گرچه نسبت به فصل بارش پارسال کمتر بوده ولی لازم است مسوولان دستگاه‌های مرتبط نسبت به رفع این موضوع تلاش کنند.

وی ادامه داد: دولت هر ساله هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهد که لازم است این هزینه‌ها برای اجرای طرح‌هایی همچون  دفع آبهای سطحی به صورت دقیق در خرمشهر انجام شود که شاهد خسارت مردم و زحمت ماموران شهرداری و دیگر نیروها نباشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار