تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۱۰۹۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان ۳ تا ۵ درجه سردتر می‌شود
 مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به آغاز موج جدید بارش‌ها در استان از امروز، روند کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در خوزستان را پیش بینی کرد.

به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری افزود: مه یا مه رقیق صبحگاهی یا شامگاهی پدیده غالب در اغلب نقاط استان تا فردا خواهد بود.

به گفته وی، طی امروز احتمال بارش‌های پراکنده همراه با رعد وبرق در مناطق جنوبی و ساحلی وجو دارد و از اواخر روز شنبه تا اواخر روز سه شنبه شمال خلیج فارس مواج است.

وی اضافه کرد: ورود سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

سبزه‌زاری اظهار داشت: همچنین تا اواسط هفته آینده روند کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

وی افزود: در شبانه روزگذشته آغاجاری با ۲۶.۷ و دهدز با ۸.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

 سبزه‌زاری ادامه داد: طی شبانه روز گذشته حداکثر دمای اهواز به  ۲۳.۷ و حداقل به ۱۵.۸ درجه سانتی گراد رسیده است.

بر اساس این گزارش، اداره کل مدیریت بحران خوزستان دیروز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت جوی این استان و ورود یک سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

این سامانه بارشی از اوایل روز شنبه تا اوایل روز دوشنبه (۱۵ تا ۱۷ آذر ماه ) در خوزستان فعالیت می کند که رگبار باران همراه با رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، برف در ارتفاعات و وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظه ای را به همراه خواهد داشت و منطقه اثر آن اغلب نقاط استان به ویژه مناطق شمال، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق استان اعلام شده است.

در این هشدار آمده است: با توجه به بارش‌های اخیر و انباشت شدید رطوبت حاصله از آن انتظار شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای وجود دارد از این رو احتمال شکستگی درختان، صاعقه، کاهش دید موقتی و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق و طغیان رودخانه‌های فصلی را به دنبال خواهد داشت.

بارندگی شدید از ۶ تا ۹ آذر در خوزستان، آبگرفتگی معابر شهری در برخی شهرهای استان را به همراه داشته است. در این بارندگی شهرهای اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، گتوند، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و ایذه شاهد آبگرفتگی بودند که واکنش کاربران فضای مجازی و انتقاد شهروندان را نیز در پی داشته است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار