تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۱۰۵۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آبگرفتگی معابر تردد در آبادان و خرمشهر را با مشکل مواجه کرد
 بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه جنوب غرب خوزستان موجب آبگرفتگی بسیاری از مناطق شهری در آبادان و خرمشهر شده است.

  بارندگی که از روز شنبه در آبادان و خرمشهر شدت گرفته است موجب شد تا بسیاری از معابر شهری و روستایی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر همچنین شادگان دچار آبگرفتگی شوند.

بر اساس این گزارش سطح خیابان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان مملو از روان‌آب شده و بیشتر کانال‌ها و جوی‌های روباز شهری سرریز شده است به طوری که ترددخودروها و شهروندان را با مشکل مواجه کرده است.

شهردار آبادان روز یکشنبه در خصوص مشکلات ناشی از بارندگی اخیر به خبرنگار ایرنا گفت: برخی مناطق آبادان که مشکل فاضلاب دارند دچار آبگرفتگی شده اند که با تلاش پرسنل شهرداری و آبفا تا حدود زیادی مشکل آبگرفتگی این مناطق برطرف شد.

محمودرضا شیرازی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده و لایروبی صورت گرفته در منطقه ۲ آبادان شاهد آبگرفتگی در این منطقه نبودیم گفت: یکهزار نفر از پرسنل شهرداری آبادان در مناطق سه گانه شهری همچنان مشغول رفع انسداد معابر هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۹ نقطه آسیب‌پذیر در باران در آبادان شناسایی شد که امسال این نقاط به ۳۵ نقطه افزایش یافت و کار را برای کنترل روان‌آبها در هنگام بارش سیل‌آسا آسانتر کرد.

فرماندار شادگان نیز گفت: از روز گذشته و با پیش‌بینی بارندگی اقدام لازم برای دفع روان‌آبها در سطح شهر انجام شد.

امید صبری‌پور با اشاره به شناسایی ۱۹ نقطه بحرانی در شهر شادگان از سوی ستاد بحران گفت:برای دفع روان‌آب از این مناطق ۳۵ دستگاه موتورپمپ با همکاری کشاورزان شادگانی به کار گرفته شده است.

رئیس اداره هواشناسی شادگان نیز گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته تا صبح روز یکشنبه ۷۵.۳‬ میلی‌متر باران در ایستگاه شادگان ثبت شده است.
محمدامین سعیدی اظهار داشت: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از منطقه خارج خواهد شد ولی سامانه جدید از اواخر هفته وارد منطقه خواهد شد و شهرستان شادگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار