تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۱۰۵۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقد قرارداد آب برای کشت گندم در شمال خوزستان آغاز شد
 مدیر امور مشترکان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان گفت: عقد قرارداد آب کشاورزی برای کشت محصول راهبردی گندم در منطقه شمال خوزستان آغاز شد.

 محمدرضا سپهری روز یکشنبه افزود: علاوه بر گندم، تعرفه آب بهای جو و کشت های گلخانه ای نیز از سوی سازمان آب و برق خوزستان ابلاغ شده و کشاورزان می توانند برای عقد قرارداد این محصولات اقدام کنند.

وی گفت: با وجود بارش های اخیر و عدم نیاز آبی مزارع از کشاورزان درخواست می شود برای جلوگیری از ازدحام در روزهای پیک قرارداد و رعایت شیوه نامه بهداشتی از هم اکنون نسبت به عقد قرارداد تامین آب محصول خود اقدام کنند.
سپهری با اشاره به ادامه عقد قرارداد سایر محصولات زمستانه و پائیزه افزود: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تاکنون عقد قرارداد آب بیش از ۱۸ هزار و ۷۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش شبکه های آبیاری شمال خوزستان در امور مشترکین شرکت ثبت شده است.
در منطقه شمال خوزستان در فصل زمستان و پائیز انواع محصولات زراعی با بهره گیری از کانال های مدرن آبیاری کشت می شود که در این میان سطح زیر کشت گندم، کلزا، صیفی جات، سبزیجات و چغندرقند قابل توجه است.
شرکت بهره برداری شمال خوزستان با بیش از ۱۸ هزار مشترک مدیریت تامین و توزیع آب در زمین های کشاورزی محدوده شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار