تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۱۰۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰ هزار تن برنج از شالیزارهای شادگان برداشت شد
 مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: از زمان آغاز برداشت برنج در این شهرستان ۲۰ هزار تن محصول برنج از شالیزارهای شادگان برداشت شده‌ است.

خلیل منیعات اظهار داشت:در سال زراعی جاری بیش از چهار هزار و ۸۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شادگان زیر کشت شلتوک رفت و برداشت محصول از این زمین‌ها اکنون به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه برداشت محصول برنج از اواسط آبان ماه در شادگان آغاز شد افزود: برنج در اکثر نقاط شادگان به ویژه بخش مرکزی و دارخوین کشت شد و از هر هکتار شالیزار چهار هزار و ۵۰۰ کیلوگرم برنج برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان میزان برداشت شلتوک از مزارع شادگان در سال زراعی گذشته را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: در سال زراعی جاری به دلیل محدودیت کشت در حوضه رودخانه جراحی و کمبود آب کشاورزی با کاهش میزان کشت شلتوک در شهرستان روبه رو  بودیم.

منیعات با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی برداشت شلتوک در مزارع شادگان بیان کرد: محصول برنج برداشت شده از زمین‌های شادگان علاوه بر بازار استان خوزستان و سایر استان‌های کشور به فروش خواهد رسید.

وی گفت: ۱۰ درصد از شلتوک کشت شده در شادگان رقم اصلاح شده و ۹۰ درصد نیز از نوع بومی است.

شهرستان شادگان در جنوب خوزستان در انتهای حوضه رودخانه کارون و جراحی قرار دارد. 
این شهرستان یکی از مراکز عمده تولید محصولات کشاورزی در خوزستان است. 

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.گندم، سبزی ، بامیه و خرما از عمده‌ ترین محصولات کشاورزی شادگان هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار