تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۰۲۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرورش‌ خاویار و ماهیان خاویاری در خوزستان اجرا می‌شود
 مدیرکل شیلات خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و ۴۴ میلیارد‌ تومان سرمایه گذاری در شیلات استان را داشتیم که می‌تواند بحث تولید را به دو برابر برساند.

  فتح‌اله ابوعلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار ما در شیلات استان " شیلات جایگزین نفت" است که در این راستا سیاست‌های راهبردی را اعمال خواهیم کرد و می‌توانیم به اهداف سازمان شیلات در این عرصه دست پیداکنیم.

وی افزود: در سند توسعه کوتاه مدت شیلات تا سال 1404 ، پیش‌بینی شده قریب 145 هزار تن افزایش تولید داشته باشیم‌؛ البته این مهم وقتی محقق می‌شود که بتوانیم طرح‌های جدید را برپایه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع و طرح‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

این مقام مسئول گفت: از ابتدای امسال تا کنون یک‌هزار و 44 میلیارد‌ تومان سرمایه‌گذاری در شیلات استان را داشتیم که این می‌تواند بحث تولید را به دو برابر برساند‌.

وی با بیان اینکه آبزی‌پروری در سواحل از جمله برنامه‌های ماست افزود : شهرستان‌های ماهشهر، هندیجان و آبادان مورد توجه ما برای توسعه آبزی‌پروری ساحلی است تا بتوانیم بخش صادرات در صنعت شیلات را تقویت کنیم.

ابوعلی گفت: در حال راه‌اندازی مرکز تکثیر ماهیان دریایی در بندر امام هستیم که تامین کننده بچه ماهی است و به تقویت ذخایر دریایی و اشتغال پایدار منطقه کمک ‌خواهد کرد‌.

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: پرورش‌ خاویار و ماهیان خاویاری محور توسعه شیلات خوزستان در آینده است ‌و مجتمع خاویاری دزفول ، ومزارع خاویاری درشوشتر، بهبهان و شهرهای دیگر این کار را انجام خواهند داد.

ابوعلی گفت: توسعه پروش متراکم در سه محور خانگی -انفرادی ، تلفیقی- کشاورزی و مجتمع‌ها‌ و شهرک‌‌‌های شیلاتی جزو برنامه های آینده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گتوند نخستین مجتمع متراکم آبزیان کشور را کلنگ زنی کردیم .در شوشتر و بهبهان نیز تقاضا داریم که اگر مجوز تامین آب آن‌ها صادر شود در همین امسال کار انجام می‌شود‌.

وی در ادامه گفت: امسال مجوز پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سدها را اخذ کردیم‌ که این‌ها گامی‌ برای عملیاتی کردن سیاست‌های توسعه شیلات خواهد بود.

مدیر کل شیلات خوزستان عنوان کرد: تلاش ما بر این است بر ایجاد تنوع گونه‌ای است و نیازمند مجو‌زهای زیست‌محیطی هستیم ‌تا آینده بتوانیم از صادرات تک محصولی آبزیان نیز پیشگیری کنیم‌.

ابوعلی بیان کرد : استفاده از زهکش‌های کشاورزی از دیگر برنامه‌های شیلات خوزستان است . در این راستا آزمایشات لازم را انجام داده‌ایم و دامپزشکی استان نیز صحت و سلامت لاشه‌های آبزیان را تایید می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که با انجام این پروژه ها بتوان در راستای تحقق سند توسعه شیلات خوزستان در اینده گام‌های مثبت را برداشت و شیلات خوزستان به جایگاه رفیع‌تر ابزی پروری در شیلات کشور دست یابد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار