تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۰۹۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم استفاده بهینه از منابع تامین آب کشاورزی در حمیدیه
فرماندار حمیدیه با تاکید بر استفاده بهینه از منابع تامین آب کشاورزی گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب باید دستگاه‌های مرتبط همکاری لازم را داشته باشند.
 شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه  با اشاره به اهمیت موضوع استفاده بهینه از منابع تامین آب کشاورزی گفت: همکاری بین دستگاه‌های مرتبط با امور کشاورزی شهرستان برای جلوگیری از هدررفت آب امری ضروری است.

او با توجه به گستردگی حوزه رودخانه کرخه و اهمیت موضوع حفاظت از منابع آب شهرستان بر استقرار اداره امور آب در حمیدیه تاکید کرد و افزود: امور آب منطقه تا استقرار اداره در شهرستان و به منظور سهولت دسترسی کشاورزان جهت عقد قرارداد آبیاری، نماینده خود را در شهرستان به صورت ۲ روز در هفته مستقر کند.

هاشمی با بیان اینکه شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری کرخه و شاوور باید نسبت به بازسازی و زیباسازی ساحلی کرخه نور در محدوده شهر با شهرداری حمیدیه همکاری لازم را داشته باشد، اظهار داشت: ایمن سازی و تثبیت دیواره رودخانه کرخه نور حد فاصل جاده روستای صدره سید یعقوب و حماد یک ضرورت است.

فرماندار حمیدیه با اشاره به اینکه سازمان آب و برق خوزستان به منظور تکمیل پروژه احداث سیل بند این شهرستان و زیباسازی ساحلی رودخانه کرخه در محدوده شهر باید با شهرداری حمیدیه همکاری لازم داشته باشد، تصریح کرد: لایروبی زهکش ها، تخلیه آب کشاورزی و لایروبی انهار و کانال‌ها آبیاری برای حفظ جان و مال روستاییان و احشام آن‌ها و همچنین نصب گاوین (حفاظ) بر رودخانه کرخه و شبکه‌های آبیاری حدفاصل روستا‌های ازرگ، ملیحه یک، سید حسین، سید یابر و صدره سید یعقوب بخش گمبوعه باید در دستورکار قرار گیرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار