تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۹۵۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنایع کوچک پیمانکار پروژه‌های صنعتی می‌شوند
 سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر حمایت از صنایع کوچک گفت: تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ در قالب پروژه‌های پیمانکاری توسط صنایع کوچک انجام خواهد شد.

 اصغر مصاحب روز شنبه در حاشیه بازدید از وضعیت ذخیره کالای اساسی در بندر امام (ره) خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: به عنوان مثال برای حمایت از صنایع کوچک در بخش پتروشیمی دفتر تخصصی در دبیرخانه نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد شده که می‌تواند فعالیت پیمانکاری را برای صنایع بزرگ داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رسالت این سازمان حمایتی است افزود: برای رونق تولید صنایع کوچک نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران در نظر گرفته شده که با عنوان آی اس پی ایکس شناخته می‌شود.

مصاحب گفت: این موضوع از ۲ سال پیش در سازمان صنایع کوچک این موضوع پیگیری می‌شود و با تحقق آن می‌توان پیوند صنایع کوچک و بزرگ را داشته باشیم و با این کار پیمانکاری صنایع بزرگ را صنایع کوچک و متوسط انجام خواهند داد.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: این نمونه بارزی از مبحث تقویت تولید داخل است و با تحقق این مساله تحولی در صنایع کوچک خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری وزارت صمت با بورس کالا گفت: قرار شد که صنایع کوچک با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد بتوانند خرید سه ماه را به صورت یکجا و ماهیانه انجام دهند.خرید صنایع کوچک با صنایع بزرگ متفاوت است و این مشکل در سطح بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود داشت.

مصاحب با بیان اینکه در هفته گذشته در بورس کالاهای مورد نیاز پتروشیمی با کاهش قیمت همراه بود ادامه داد: در ۲ هفته گذشته تلاش شد که نظام توزیع و عرضه متوازن انجام و رقابت‌پذیری صحیحی صورت پذیرد.

وی افزود: هم اکنون ۴۰۰ واحد صنایع کوچک در خوشه نفت و گاز وجود دارد تا بتوانند کار تولید تجهزات را برای نفت و گاز انجام دهند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز شنبه به همراه وزیر صمت از وضعت کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) خوزستان دیدن کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار