تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۹۳۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا کولر گازی می تواند جایگزین بخاری یا شوفاژ در زمستان باشد؟

شاید کمی عجیب باشد که بخواهیم از کولر گازی در زمستان استفاده کنیم. در ذهن همه ما کولر گازی  و تابستان رابطه تنگاتنگی با هم دارند. در واقع باید گفت نمی‌توان هوای گرم تابستان را بدون وسایل سرمایشی مانند اسپلیت سر کرد. اما باید بدانید که تکنولوژی سبب شده است تا کولر گازی دیگر فقط کولر نباشد. شما می‎توانید از سیستم گرمایشی آن در روزهای زمستان نیز استفاده نمایید. اما آیا این وسیله می‎تواند جایگزین مناسبی برای بخاری، شوفاژ و یا پکیج باشد؟ آیا مصرف انرژی در آن مقرون‎به‌صرفه است؟ آیا استفاده از یک وسیله سرمایشی، برای تولید هوای گرم، از عمر آن نمی‌کاهد؟ آیا این امر سبب می‎شود زودتر به خدمات تعمیر کولر گازی نیاز پیدا کنیم؟

سیستم گرمایشی کولر گازی چگونه کار می کند؟

برای اینکه کولر گازی در زمستان هوای سرد مورد استفاده قرار بگیرد، لازم تا سیکل عملکرد آن تغییر یابد. این امر توسط شیر معکوس‌کننده و یا همان شیرهای چهار طرفه انجام خواهد شد. در طی آن گاز گرم شده به جای اینکه از کمپرسور به سمت پنل خارجی هدایت شود، به سمت اپراتور داخلی پنل خواهد رفت. این امر سبب گرم شدن لوله‌های اپراتور خواهد شد. این لوله‌ها و صفحات مربوط به آن از جنس آلومینیم و مس هستند. فن داخلی آن شروع به کار کردن می‌کند، به این ترتیب هوای سرد اتاق از روی لوله‌های گرم عبور خواهد کرد. مبرد سردی که در کولر گازی وجود دارد، به سمت پنل خروجی حرکت کرده  و گرمای محیط اطراف خود را جذب خواهد کرد. سپس آن را به سمت فضای مورد نظر انتقال می‌دهد.

این سیستم در همه کولر گازی‌ها وجود ندراد. بنابراین قبل از اینکه به فکر استفاده از آن باشید، به کاتالوگ محصول مراجعه کرده و امکانات آن را بررسی نمایید.

گرمایش کولر گازی چقدر است؟

گرمایش کولر گازی مانند توان سرمایشی آن به ظرفیت و متراژ محل مورد نظر بستگی خواهد داشت. حتما زیاد شنیده‌اید که برای افزایش قدرت سرمایش، لازم است تا با استفاده از پرده‌های ضخیم، ورود نور خورشید به محل مورد نظر را کنترل کنیم. رعایت این نکات برای افزایش بهره‎وری از سیستم گرمایشی نیز لازم است. برای مثال توصیه می‎شود درزهای در و پنجره‌ها عایق‎بندی شوند. به این ترتیب می‎توانید میزان گرمایش کولر را افزایش دهید. این امر سبب می‎شود تا از ایجاد فشار بیش از حد به آن جلوگیری شود. اگر ظرفیت کولر با متراژ متناسب نباشد، کمپرسور در معرض آسیب بیشتری خواهد گرفت. میزان ظرفیت کولر گازی با علامت اختصاری BTU نشان داده می‎شود. هر چقدر این عدد بیشتر باشد، یعنی متراژ وسیع‌تری را در پوشش خواهد داد.

سرویس کولر گازی

چرا سیستم گرمایشی کولر گازی کار نمی کند؟

اختلال در سیستم گرمایشی کولر گازی می‎تواند ناشی از موارد زیر باشد:

گاز کولر کم است.

ظرفیت کولر و متراژ در تناسب با یکدیگر نیستند.

نقص فنی در سیستم گرمایشی وجود دارد. نقص فنی به نوبه خود می‎تواند یکی از موارد زیر باشد. در این صورت لازم است تا از خدمات فنی سرمایشی و گرمایشی  یک مرکز معتبر استفاده نمایید:

نقص کمپرسور

خرابی فن داخلی  و یا خارجی

خرابی فیلترهای پنل داخلی

خرابی کندانسور خارجی

برای بررسی این موارد می توانید از خدمات فنی سرمایشی و گرمایشی آچارباز به آدرس https://a4baz.com/hvac و یا تماس با شماره تلفن 02154591616 استفاده کنید.

بهترین دما برای گرمایش کولر گازی چقدر است؟

بهترین دما برای گرمایش کولرهای گازی، دمایی است که بدن در آن احساس آرامش داشته باشد. به طور کلی پیشنهاد می‎شود این دما بین 26 تا 28 درجه سانتیگراد تنظیم شود. این امر سبب می‎شود تا بیش از حد احساس سرما و یا گرما نداشته باشید. همچنین به طور قابل توجهی در مصرف بهینه انرژی نیز تاثیر خواهند گذاشت.

آیا همه کولر های گازی به سیستم گرمایشی مجهز هستند؟

همانطور که ذکر شد همه کولرهای گازی مجهز به سیستم گرمایشی نیستند. برای این منظور می‎توانید به اطلاعات کاتالوگ مراجعه کرده و یا اطلاعاتی که بر روی بدنه کولر درج شده است را بررسی کنید. برای مطمئن شدن از این موضوع می‎توانید به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

آیا سیستم گرمایشی کولر گازی مقرون به صرفه است؟

زمانی که از کولر گازی برای گرما استفاده می‎کنید، در واقع کمپرسور بیشتر در حالت فعال قرار گرفت. این امر به آن معنا است که با مصرف برق بیشتری مواجه خواهید شد. بنابراین شاید استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی برای متراژ های وسیع چندان ایده جالبی به نظر نرسد چرا که باید هزینه بیشتری را برای مصرف انرژی پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که مقایسه بین کولر گازی و وسایل گرمایشی نظیر پکیج و بخاری است. آنچه مسلم است هدف اصلی این وسایل، تامین هوای گرم است، بنابراین سازگاری بیشتری با انرژی داشته و استفاده از آنها مقرون‎به‌صرفه‌تر است.

سیستم گرمایشی کولر گازی چه مزایای دارد؟

شاید استفاده از کولر گازی در زمستان، به عنوان اولویت مطرح نشود. اما در هر حال می‎توان ویژگی‎های مثبت زیر برای آنها در نظر گرفت:

مناسب برای فضاهای محدود و کوچک

قدرت گرمایشی مناسب

متعادل نگه داشتن دمای محیط

بدون ایجاد حساسیت تنفسی برای گروه‌های حساس مانند سالمندان، بیماران و نوزادان

ایمنی بالا

چگونه از سیستم گرمایشی کولر گازی استفاده کنیم؟

برای این منظور اصلا قرار نیست، کار پیچیده‎ایی را انجام دهید. پس از اینکه مطمئن شدید، دستگاه  مجهز به این سیستم است، کافی است آن را  در حالت گرما ( زمستانه) قرار دهید و دمای مورد نظر را تنظیم نمایید. پس از چند دقیقه دستگاه شروع به کار کردن خواهد کرد تا دمای اتاق را به نقطه مورد نظر برساند.

برای تعمیر و سرویس کولر گازی  و دیگر لوازم خانگی با کارشناسان مرکز آچارباز تماس بگیرد. برای ثبت درخواست  می‎توانید از طریق سایت و یا اپلیکیشن اقدام نمایید. کارشناسان ما  با تایید و رضایت شما به محل اعزام شده و خدمات خود را ارائه خواهند داد.  سامانه خدمات در محل آچارباز با داشتن سرویسکارهای مجرب با سرویس دوره ای حرفه ای، عمر دستگاه شما را بالاتر می بیرد، برای دریافت خدمات تعمیر کولر گازی روی لینک  https://a4baz.com/air-conditioner-service کلیک کنید. همچنین ما در آچارباز علاوه بر تعمیر کولر گازی و سرویس آن، خدمات تعمیر کولر آبی را نیز در فصول گرم سال ارائه می دهد، برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد صفحه تعمیر کولر آبی https://a4baz.com/cooler-service شوید.


:
:
:
آخرین اخبار