تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخصیص حقآبه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پیگیری می‌شود
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از مکاتبه وزیر جهاد کشاورزی با معاون اول رئیس‌جمهور جهت تخصیص سریع تر حقآبه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبر داد.
سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از مکاتبه کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با معاون اول رئیس‌جمهور جهت تخصیص سریع تر حقآبه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خبر داد.

حسینی با اشاره به دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص تخصیص آب فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری در خوزستان، وزارت نیرو در این خصوص مقاومت نشان می‌داد که مقرر شد وزیر جهاد کشاورزی در این باره با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور مکاتبه کند تا تخصیص آب سریع تر انجام شود.

به گفته مسئولان استانی، عمده مشکل در فاز دوم طرح، مسئله تخصیص آب در حوزه آبی کارون است که وزارت نیرو و بدنه کارشناسی این وزارتخانه، علی‌رغم دستور صریح رئیس‌جمهور، به جمع‌بندی نرسیده‌است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از آنجایی که اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سال گذشته به‌منظور بیابان‌زدایی و جلوگیری از ریزگردها طرحی را برای واگذاری اراضی ملی در شرق اهواز به پیمانکاران جهت کاشت نهال ارائه داده‌است، در این جلسه پیشنهاداتی ارائه کردم.

وی افزود: پیشنهاد دادم باتوجه به اینکه مردم روستاهای آن منطقه آمادگی لازم برای نهال کاری، درختکاری و بوته کاری در آن زمین‌ها را دارند و آب نیز از طریق کانال مربوطه به آنجا رسیده، امسال زمینه برای واگذاری اراضی به مردم فراهم شده‌ است و با آموزش‌هایی که داده می‌شود، این زمین‌ها برای تثبیت کانون‌های گرد و غبار، کشاورزی از سوی مردم انجام شود.

جنوب شرق اهواز با ۱۱۳ هزار هکتار وسعت بزرگ‌ترین کانون ریزگرد به‌شمار می‌آید.

حسینی افزود: وزیر جهاد کشاورزی از این پیشنهاد استقبال کرد و‌ در تماس تلفنی با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خواستار بررسی موضوع شد.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان خوزستان مقرر شد با حضور کارشناسان مربوطه ساز و کاری برای واگذاری این اراضی تعریف شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار