تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۰۸۶۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهدای نشان طلای مسابقات جهانی ورزشکار خوزستانی به خانواده شهید مدافع حرم
 ملی پوش خوزستانی تیم ملی ورزش های رزمی(رینگی) ایران که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ نشان طلا را کسب کرده بود، در اقدامی ارزشمند نشان خود را به شهید مدافع حرم این استان اهدا کرد.

  محمد سلامات رزمی کار خوزستانی روز شنبه با حضور در آکادمی و پایگاه قهرمانی انرژی پلاس اهواز، نشان خود را  به برادر شهید مدافع حرم حاج عبدالکریم اصل غوابش تقدیم کرد.

این اقدام به مناسبت گرامیداشت روز مربی و پاسداشت مقام والای شهیدان که بهترین مربی هستند، برگزار شد.

محمد سلامات با بیان اینکه این نشان را به خانواده شهید مدافع حرم اصل غوابش تقدیم می‌کنم زیرا قهرمانان واقعی این عزیزان هستند گفت: شهدای ایران اسلامی با نثار جان خود که مهمترین و ارزشمندترین سرمایه هر انسانی است، در حفظ ارزش‌های دین، کشور و حریم اهل بیت(ع) و اسلام فداکاری کردند، تا ما امروز در جامعه امنیت و آسایش داشته باشیم.

وی افزود:: قهرمانان واقعی شهدایی بودند که در مسابقه و امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون آمدند و رنگین ترین مدال را که شهادت است از خداوند متعال کسب کردند. اهدای این مدال کمترین و ناچیزترین کاری است که می توانم انجام بدهم.

این ورزشکار رزمی کشورمان هدف از این اقدام را پاسداشت مقام شامخ شهیدان دانست و گفت: همان طور که شهید اصل غوابش و دیگر شهدای ما در دفاع از حریم اهل بیت(ع) با از خودگذشتگی، ایثار و رشادتشان افتخارآفرینی کردند، من هم با تمام وجود برای کسب مدال های بیشتر و شاد کردن دل تمامی هموطنان عزیزم تلاش خواهم کرد.

وی شرکت ورزشکاران در مسابقات بین‌المللی و کسب نشان و مقام های مختلف را به برکت فداکاری های شهدا دانست و ادامه داد: نشان من در برابر رشادت، فداکاری، شهامت و ایثار شهدایی همچون مدافع حرم بسیار ناقابل و ناچیز است. وجود شهدایی همچون شهید اصل غوابش امنیت و آرامش را در کشور ما برقرار کرده است.

سلامات، در توصیه به ورزشکاران گفت: ورزشکاران پیش از قهرمانی راه و رسم پهلوانی را در نظر بگیرند تا بتوانند ادامه دهنده راه شهدا باشند. ورزشکاران باید همچون شهدا برای عزت و سربلندی کشور از خود گذشتگی و ایثار را سرلوحه کار خود قرار دهند.

شهید عبدالکریم اصل غوابش متولد ۲۵ دی ۱۳۴۸در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان اهواز متولد شد، وی در سن ۱۶سالگی به ندای امام خمینی (ره) لبیگ گفت و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در سال ۱۳۶۶ از ناحیه پا جانباز شد، در ۱۹خرداد ۱۳۹۴ برای مبارزه با داعش و دفاع از حریم اهل بیت(ع) به سوریه اعزام شد و در ۱۹ تیر همان سال در تدمر سوریه آسمانی شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار