تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۰۸۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دولت تا پایان بازسازی منازل خسارت دیده از سیل و زلزله همچنان یاریگر مردم است
 معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت:  تا پایان کار بازسازی و نوسازی منازل خسارت‌دیده از سیل و زلزله در کنار مردم هستیم و آن‌ها را رها نمی‌کنیم.

عزیزاله مهدیان شامگاه چهارشنبه در  نشست بررسی مشکلات  بازسازی  و نوسازی مناطق زلزله‌زده مسجدسلیمان  در اداره کل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: برای کار ساخت و ساز منازلی که از سیل و زلزله خسارت دیده اند همچنان کنار مردم هستیم تا تعمیرات و احداث منازل انها به طور کامل و مطلوب به اتمام برسد.

 وی با اشاره به دلایل جابجایی برخی منازل مسکونی بیان کرد: پس از برخی حوادث مانند  سیل یا زلزله  ضرورت دارد منازلی که در مناطق خطر وجود دارند جابجا شوند همانطور که در سیل پلدختر برخی روستاها به علت اینکه در حریم رودخانه و در معرض خطر بودند جابجا شدند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که متولی تامین زمین و آماده‌سازی آن برای ساخت، بنیاد مسکن است توضیح داد: در مسجدسلیمان پس از زلزله برخی مناطق  به گونه‌ای بودند که امکان دسترسی به آن‌ها میسر نبود از این رو جابجایی آنها لازم است.

وی با  اشاره به تامین زمین برای جابجایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان بیان کرد:  در حال حاضر  شهرک امام رضا (ع) و شهرک امام حسین (ع) برای جابجایی منازل واقع در بافت فرسوده و در معرض خطر در مسجد سلیمان در نظر گرفته شده است که در شهرک امام رضا (ع)   عملیات ساخت ۵۴۰ واحد مسکونی و در شهرک  امام حسین (ع)   نقشه‌ریزی ۳۳۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

مهدیان  گفت:  عملیات ساخت و ساز  در شهرک امام رضا (ع) با کیفیت مطلوب آغاز شده است  اما لازم است تاسیسات زیربنایی آن نیز  با سرعت ساخت و ساز در منطقه پیش برود و عقب نماند.

وی با بیان این که  ایجاد تاسیسات از قبیل آب، برق، گاز و فاضلاب باید جدی گرفته شود گفت: براساس قانون دستگاه‌های متولی مختلف موظف هستند کار را در موعد مقرر به سرانجام برسانند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در حال حاضر روند احداث خانه در شهرک امام رضا (ع) خوب پیش می‌رود اما کار تاسیسات زیربنایی  نیز باید به موقع انجام شود درغیر این صورت روند کار با مشکل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: به رغم این که برخی اقدامات در حوزه وظیفه بنیاد مسکن  نیست اما آن‌ها را به منظور پیشرفت در کار انجام دادیم اما کارگاه تاسیسات زیربنایی فعال نیست.

 به گزارش ایرنا بعد از زلزله تیرماه ۹۸ در شهرستان مسجدسلیمان دولت تدبیر و امید به منظور جبران خسارات وارده پای کار آمد.

 به گفته فرماندار مسجد سلیمان دولت ابتدا  مجوز احداث ۵۴۰ واحد مسکونی در این شهرستان را صادر کرد که همه اقدامات لازم در شهرک ۵۴۰ واحدی برای شروع روند احداث صورت گرفت علاوه بر آن مجوز ساخت ۳۰۰واحد دیگر گرفته شد که روند ساخت این واحدها نیز به زودی آغاز می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار